Welke Breitling

EN LUISTER NAAR PETER!!!
Geen breitling service… RUN!

3 likes

En hoe kan ik dat controleren?

En ik wil graag luisteren, maar als ik kijk en ik vind hem mooi wint het kinderlijk enthousiasme het van het verstand​:grimacing::grimacing:

1 like

Onderhoudsbewijs er bij…
Als onderhoud niet van breitling zelf is maar hij kan aantonen dat hij onderhouden is door een GOEDE horlogemaker (Peter bijvoorbeeld😜) wellicht ook te vertrouwen maar een B1 kan je flink geld kosten, dit is geen standaard uurwerkje waar iedere horlogemaker de onderdelen voor heeft.

Als je niet heel erg bekend bent sowieso liever doorsparen en iets vertrouwds kopen!

Moet zeggen dat ik steeds spook verhalen lees op dit forum, elk type Breitling moet ik goed kijken voor het onderhoud…
Word bijna bang om een Breitling te kopen…
Ik heb een nep Panteirai van 20 jaar oud, Seiko kinetic van bijna 20 jaar oud en nog wat andere en die lopen allemaal nog…

Zijn de Breitling’s zo slecht?

Peter, ik ben absoluut geen horlogemaker, maar ik ben zéér zorgzaam met mijn horloges.
Ik heb 3 B-1’s gehad ( ja, ik weet het, zot hé - blauw - grijs - zwart ) waarvan er nu 1 verkocht is, maar ik heb er nog nimmer ofte nooit problemen mee gehad. Meestal laat ik een batterijwissel doen bij Freddy van hier op het forum. Maar ik heb ook al zélf batterijwissels gedaan. Het is een hele klus om het horloge terug deftig in gang te krijgen, maar als je alles goed volgt kan het probleemloos.

Is het ook zo niet dat als het E-block naar de Filistijnen is, je dat gewoon moet vervangen ? ( = een half horloge … )

Maar het is en blijft een zalig multifunctioneel horloge.

Nu, als je er eentje voor 1000 euro kan kopen, zal de staat er ook wel naar zijn.
Het dubbeltje en de eerste rij - weet je wel… gaat nooit ofte never samen :wink:

1 like

Nee maar met een horloge van 3 tientje zou ik meer risico nemen…

Anyway, denk dat hierboven alles al gezegd is…
Kies met je verstand en niet (alleen) op emotie

Nep B1’s bestaan gewoon niet. En als je er al eentje zou tegenkomen, kan zelfs een blinde die spotten :rofl:

1 like

ZO hoort een B1 ( in goede staat ) er uit te zien ! ! !

2 likes

Doe niet zo naïef.
Type B1 replica in op google en je wordt overspoeld.

Ts gaat sowieso kijken en kopen, ongeacht de tekst hier. Het zit in zijn hoofd en het gaat gebeuren haha.

Succes kerel!

4 likes

Dank jullie allen
Ben zeer blij met jullie hulp.
Ik ga morgen gewoon kijken en we zullen zien of het wat word… en inderdaad met mijn verstand kopen en niet de emotie de overhand geven

Marc
Die is heeeeeel mooi

Hahahaha robert

Ik denk dat je gelijk hebt…
maaaar ik heb deze week een hele mooie superocean laten liggen omdat ik hem te klein vond…
Dus ik kan wel rationeel zijn

1 like

Naïef ??? Ha ha ha, de foto’s die je te zien krijgt zijn natuurlijk van echte B1’s.
Maar wat je dan thuis zal ontvangen lijkt er in de verste verte niet op.

Wat ik de TS kan aanraden is 1) Probeer eerst een degelijke betrouwbare verkoper te vinden
2) Kijk ook naar de toestand van het horloge: die kan je vaak vertellen hoe de eigenaar ermee omging.

1 like

Mijn tip zou ook zijn. Zorg dat je hem bij twijfel in het eggie ziet alvorens je een smak geld neerlegt. Goedkoop is vaak duurkoop. Altijd k#t als je achteraf ontdekt dat ie ‘als nieuw opgemaakt is’ (vaak als een jakko gepolijst), of glas beschadigd is, krassen, putjes, rek op de band etc etc. Bekijk hem met eigen ogen en doe de deal pas als het helemaal goed voelt. Handelen vanuit emotie is spijt achteraf. Been there done that.

2 likes

Ik ga idd kijken…
Ik zoek geen perfect exemplaar, ik zoek een mooi klok die mij aanspreekt…
Het is voor mij een gebruiksvoorwerp die nieuw onbetaalbaar is voor mij… en ook niet waard want daar ben ik te slordig en lomp voor

1 like

Ik heb er 3 maar de superocean 44 is eigenlijk mijn favoriet. Hij zit goed niet te opvallend en oogt prachtig. Maar voor een 1000 denk ik niet dat je er 1 vind hij dat je meer richting minimaal de 1800 moet zitten als je mazzel hebt tenminste.

1 like

Zo even op en neer… de B-1 zag er netjes uit.
Eerst maar eens om gedaan…
GvD &@€$#*+<~###$£¥! die is ook voor mijn idee veel te klein… kreeg hem met moeite om mijn pols​:rage::rage:

Dus onverrichter zaken weer naar huis.

Voor de gene die er interesse in hebben mijn pols omtrek is ongeveer 20,5cm

Dan maar verder zoeken en verder sparen

Fijne zondag nog

Om je pols passen is kwestie van een linkje extra op de band…
De vraag is of het horloge goed staat op je pols…

1 like

Dat bedoelde ik ook Dennis
Hij stond te iel

Gaat moeilijk worden een 46 mm (want dat zoek je dan al gauw denk ik) Breitling voor een beschaafd bedrag te vinden. Is ook een kwestie van gewenning qua looks - ik draag wel 's een horloge van 33 mm, 17 cm pols. Voor mij is 40/42 de max.

1 like