Welke caseback opener kopen?

Echt. Bedacht door Satan zelf, die elke keer dat je hem gebruikt, ook ervoor zorgt dat je toch net even een krasje maakt. :japanese_ogre:

Ik vond er ooit eentje in een kleine tools-inventaris die ik gekocht had. Werkelijk, het is een enorme gok die je er elke keer mee neemt.

5 likes

Dus het probleem zit hem niet bij mij. Phew.

Deze kan dus in de categorie ‘wat niet te kopen’.

3 likes

:see_no_evil:

:100:

Ja, echt. Gruwelijke ondingen. Je mag nog zó hard opletten en zelfs weten dat het risico groot is. Twee keer gehad, twee keer weggegeven in een lot overschotmateriaal. Waarschijnlijk worden die na jaren nog altijd als zwartepieten doorgeschoven.

3 likes

Het doet zn werk. Jet moet soms wat met de setup rommelen maar verder prima.

Als professional kan je wellicht zo’n duur ding verantwoorden maar voor mij als hobbiest was zo’n ali ding een uitkomst.

1 like

Een tweedehands 5700 kost geen fortuin. Maar ja, gereedschap uit China, ze worden er niet slechter op. De QC is veel minder dus de kans op een slecht exemplaar is veel groter, maar ze leveren evengoed een pak dingen af die rustig 90% van de precisie van de Zwitsers halen. Rest dus de vraag of je het risico op een slecht exemplaar wil nemen (wat op tijdverlies neerkomt uiteindelijk), en of die resterende 10% de meerkost waard is.

1 like

Ik zou nooit besparen op een goede schroefdekselopener, als je er geen paar honderd euro voor over hebt zou ik hem naar een betrouwbare horlogemaker brengen om te openen…tenzij je alleen horloges hebt twv een paar honder euro per stuk…

Ik heb zelf een Bergeon 5700 op de kop getikt maar ik gebruik ook wel eens een Bergeon Jaxa. Je moet wel een nieuw model Jaxa hebben, die zijn erg goed af te stellen en je moet kneiterhard duwen dan is de kans op uitschieters minimaal…

1 like