Welke casio heeft jullie voorkeur ?

Beste forummers.
Velen onder ons bezitten, denk ik, een g-shock of pro-trek als toolwatch.
Ik heb eens een g-shock gehad maar die was voor mij, zonder leesbril, heel onduidelijk en druk. Snel weer weggedaan dus. (Over genomen door superC).
Later nog eens geprobeert met een pro-trek 240.
Was wel duidelijk voor mij maar hij zat mij niet confortabel genoeg.
Nu wil ik het nog eens proberen omdat ik ze handig vindt en soms al eens in de situatie zit dat ik me geen zorgen kan maken over een stootje of een krasje.
De titanium pro-trek vindt ik wel iets hebben maar deze die ik zag was bijna 600 euro en voor dat geld koop ik liever wat anders.
Mijn criteria zijn dus.
Duidelijk afleesbaar, digi of digi-ana, zeer robuust, comfortabel dus niet extreem groot, betaalbaar. (Ik wil er geen maximum op plakken want ben van mening dat je krijgt waarvoor je betaald.) Eventueel solar maar niet noodzakelijk, een batterijtje kost twee keer niks.

Daarom dus de vraag, welke hebben jullie of zouden jullie aanschaffen?

is een beetje onduidelijk wat je bedoelde
zoek je tips m.b.t. een willekeurige “stevige” Casio
of slechts pro-trek/ Gshock ?

grtz Gerard

Geen edifice of duikmodelletjes.
Dus inderdaad g-shoch, pro-trek, mudman en dergelijke.
Terechte opmerking trouwens.:slight_smile:

al op “kish.nl” gekeken ?
uitgebreider collectie casio hebben ze nergens denk ik
zitten veel bijzondere modelletjes tussen.

kijk eens bij Baby G modellen
( persoonlijk vinnik de naam “baby” op die casio’s een afknapper maar misschien vind jij dat zelf geen issue ? )

Loop eens een random V&D binnen. Daar vindt je er vaak al genoeg voor redelijke prijzen

Ik heb een doodsimpele Solar met Wereldtijden
alarmpjes etc. naar mijn bescheiden mening een geweldig
allround horloge met vooral een fantastische lume
/ afleesbaarheid daarnaast een heel bruikbare LCD
verlichting. 10bar WR

CASIO COLLECTION AQ-S800WD-1EVEF

en anders de

CASIO PATHFINDER SGW-100-1VEF

is lekker stevig en veel lichter dan een G.shock
met een mooie LED verlichting 200m WR
en een redelijk nauwkeurig kompas.

beiden klokjes die ik keer op keer zou kopen
zodra ze uit elkaar vallen.

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1023512

:slight_smile:

H47 Schreef:

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=102
3512

:slight_smile:

:smiley:

Vind de “speciale” G-shocks wel leuk (Mudman, Gulfman, Gravity Master)

Een goede starter is een DW-5600E, een van de meest verkochte G-Shocks. Een basic, non solar, non automatic G-Shock. Het oermodel G-Shock die niet in een collectie mag ontbreken. Draagt erg comfortabel en is ook goed afleesbaar.

stitch Schreef:

Een goede starter is een DW-5600E, een van de
meest verkochte G-Shocks. Een basic, non solar,
non automatic G-Shock. Het oermodel G-Shock die
niet in een collectie mag ontbreken. Draagt erg
comfortabel en is ook goed afleesbaar.

+1

En door EL ook nog eens goed afleesbaar in het donker.

Voor mij ook alleen de square modellen, heb er 4 en kijk inmiddels maar niet
meer op de Casio fora want het is besmettelijk zo’n Casio koop ziekte :sunglasses:
Enigszins door Dreski’s enthousiasme beïnvloed ben ik omgegegaan en heb geen
spijt want het zijn idd. ultieme toolwatches :wink:

Dit is mijn oudste een DW-5600C-9V – June - 1987 met massieve kast en schroefdeksel.

overigens wel met aftemarket resin uit Brazilië…
De laatste was een GW-5000-1JF, Japanse import en ook met een massieve kast…

rangeman is dan the best of both worlds. alleen best fors.

ik ben onlangs de anadigi protrek prw6000 tegengekomen waar ze eindelijk t lichtje weer het display laten oplichten. en t slimme is dat de wijzerplaat ook mee profiteert. en dat met alle abc functies, solar en multiband6.

alleen jammer de wijzers slechts een lume tipje hebben (snap dat je skeleton wijzers maakt voor t beter afleesbaar houden vd display, maar ze hadden wel helemaal v lume mogen zijn).
en ik heb veel liever de normale lugs zoals oa op de prg550. daar kan makkelijk n nato op, al dan niet officieel

en zo n stoffenbandje staat ook erg stoer

Dank voor jullie reacties !
Het heeft mij goed op weg geholpen (nu weet ik het helemaaal niet meer :slight_smile: )

Had bij voorkeur een metalen kast dus dat wordt sterk elimineren.

vinrouge Schreef:

Had bij voorkeur een metalen kast dus dat wordt
sterk elimineren.

dan valt merendeel v protrek (triple sensors in t bijz af) door de sensoren. heb r 3 v titanium, maar de kast is voor t grootste gedeelte v resin/kunststof.

ik heb wel 2 gshocks die grotendeels v staal is. weet ff type nr niet, maar met google steel gshocl moet t wel te doen zijn.

Danks. Ga ik eens proberen. Zal wss. Mudman riseman of rangeman worden. Vooral de gw9400 als enige met triple sensor zou geldig zijn. Hardware is 90 procent kleiner en zuiniger en zag een vergelijkend folmpje waarin ze tonen dat de functies veel nauwkeuriger en vijf keer sneller zijn. Uiteraard met 300 euro de duurste.

vinrouge Schreef:

Danks. Ga ik eens proberen. Zal wss. Mudman
riseman of rangeman worden. Vooral de gw9400 als
enige met triple sensor zou geldig zijn. Hardware
is 90 procent kleiner en zuiniger en zag een
vergelijkend folmpje waarin ze tonen dat de
functies veel nauwkeuriger en vijf keer sneller
zijn. Uiteraard met 300 euro de duurste.

zijn echter geen v allen v metaal. metalen gshock vind ik prettig als ik verwacht dat er de kans is tegen ruwe oppervlaktes aan te schaven (tegels, wanden, etc). rubber vooral vh geval er meer tegen dingen aan gestoten wordt.

ik zou graag n ana digi uitvoering vd rangeman willen zien, met flapjes, zodat ie ook voor de kleinere pols mooi valt.
v de 3 door jou genoemde valt voor mij de riseman t beste om de pols. volgens mij is t ook de kleinste.

Casio G-Shock MRG, je moet òfwel een dikke portemonnee hebben, of een vintage zien te vinden, ik ben blij met deze…

marnix.moed Schreef:

zijn echter geen v allen v metaal.

Zover mij bekend, heeft iedere G-Shock een grotendeels metalen kast, maar hebben de meesten daar een plastic (=schokwerende) afdekking overheen. :#

800 euro voor een g-shock geef ik nooit uit hoor !
Is echt als tussendoortje bedoeld.
Denk dat ik voor de gw9400 ga.
Geen enkele winkel in het Antwerpse heeft hem voorradig zal dus via het net moeten gaan.
Nogtans had ik hem eerst wel eens graag even om mijn pols gehad.