Welke chrono plaats je hierbij?

Beste,

ik ben van plan een chrono bij te kopen maar ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden.
Momenteel ziet mijn ‘collectie’ er als volgt uit.

Graag had ik vernomen welke chrono jij vindt dat er bij past.

Qua budget wil ik onder de 5K blijven en qua diameter tussen de 40 en 44mm. Verder moet ik zeggen dat ik erg gecharmeerd ben door mijn Navitimer omdat het imo een iconisch horloge is. Vandaar dat ik op termijn overweeg om de LLND te vervangen door een submariner maar dat is nog geen zekerheid. Dit om te duiden waar ik eventueel naartoe wil in de toekomst.

Graag jullie input

Alvast bedankt,
Mvg,
Msschlck

Wil je nog meer zwart of juist niet?

1 like

Moet het echt een chrono zijn? Ik zou in contrast als three piece collection zelf denken aan een dress icoon zoals een Reverso…

1 like

Maakt me niet zoveel uit. De klik zal het belangrijkst zijn als ik hem om de pols heb. Dus ja het mag zeker maar hoeft niet perse

Ik zat te denken in de richting van duiker, piloot en chrono met tachy. De dresser staat nog wat later op de planning en de Reverso is dan de favoriet

Ja, meest logische keus lijkt mij een Omega Speedmaster professional.

3 likes

Een jaren '40 stalen chrono met lichte wijzerplaat en venus of valjoux kolomwiel werkje erin. Kan je vinden met een 39mm diameter.

1 like

Als het een zwarte zou moeten zijn dan een Speedy natuurlijk.

Als je de prijs beperkt wil houden komt Longines in september (of iets later) met een big eye flieger chrono. Serieus mooi en list iets van 2700. Hou je een bak budget over om op te waarderen naar je Submariner of iets anders erbij te nemen.

En als je lef hebt deze:
http://www.sinn.de/de/Modell/910_Jubilaeum.htm
Is enorm ondergewaardeerd maar ziet er top uit, super draagcomfort en klassieke looks!

1 like

Omega Seamaster met 321 uurwerk. Qua diameter wel een stukje kleiner maar zal waarschijnlijk door het ontbreken van een bezel en de lange lugs wat groter dragen.

4 likes

Als het een Chrono moet zijn een speedy, een Tudor heritage of een Zenith. Persoonlijk zou ik een mooie gmt er wel naast zien.

1 like

Edit; ik ben volgens mij niet de enige… :joy::joy:

3 likes

Prachtige foto :wink:

1 like

Ho Ho :wink: snij je nu zomaar m’n foto bij? :wink: waar blijven de credits :kissing_heart:?

1 like

Haha!! Ik had ze beiden! Zag dat ik de verkeerde had gepost!

Maar alle credits voor jou @goedie :kissing_heart:

Ik zou 'm wel willen hebben… prachtding!

1 like

Speedmaster 9300 coaxial mag voor 4600 weg
44mm

2 likes

Inderdaad een mooie Speedmaster.
Deze past er ook mooi bij maar gebruikt worden ze amper aangeboden en nieuw boven het budget.

1 like

Voorbeeld van een mooie gmt?

Vintage en duur,… Maar :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Verder zijn er nog veel meer geweldige gmt’s natuurlijk.

1 like

Heuer Carrera misschien ?

3 likes