Welke Citizen?

Ik wil graag een radio gestuurde chronograaf en kom bij Citizen uit. Ik heb twee exemplaren op het oog. Wellicht kunnen jullie mij van advies voorzien.

www.citizenwatch.eu/product/as4080-51e/
www.citizenwatch.eu/product/at8124-91l/

Andere suggesties zijn ook welkom mits radio gestuurd en budget ongeveer 400 euro.

Alvast dank!

Is eerlijk gezegd om het even…ik heb meerdere radiogestuurde Citizens gehad en ze waren allemaal top. Kortom je kunt geen slechte keuze maken.

Succes. :+1:

1 like

Kijk ook eens naar deze AT8154-82L Hetzelfde uurwerk (en uitvoering als het door jou aangehaalde AT8124-91L) maar in titanium en dat draagt super…

1 like

Ik gok dat deze horloges met een beetje zoekwerk voor een fractie van de prijs daar op de site van Citizen gevonden kunnen worden.

Er zijn genoeg mooie Citizens van rond de 400 euro. Maar ik zou zelf een (jong) gebruikte kopen zodat je keuze hebt uit de echt mooie modellen. Zoals de ex van @daffie

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/8/7/4/87483b7918758461ce0ce250a7349c1214683f9e.jpg

Of een signature

https://i.ytimg.com/vi/LhM1vhS4jDs/maxresdefault.jpg

3 likes

Die signature is een automaat en geen Ecodrive (en niet radio gestuurd). Opletten GPS uitvoering is ook top maar daar moet je zelf zomer en wintertijd aanpassen (GPS doet dat niet). Ook dacht ik dat er soms een probleem was met schrikkelsecondes… Radio controlled is gemakkelijker (als je binnen het bereik van één van de atoomklokken blijft, ik dacht dat Citizen maar met 4 zenders werkte in tegenstelling tot Casio (en Junghans bijvoorbeeld) die met zes zenders werken)…

Heel mooi exemplaar! Helaas wel (fors) boven mijn budget…

Eens…dat is natuurlijk een super model. Wel gps overigens, niet radio gestuurd. Deze modellen zitten in een hogere prijsklasse dan de radiogestuurde modellen. Die van mij was tweedehand eur 450.

1 like

In de advertentie stond 450 :thinking:

1 like

Oh…dan heb ik mij vergist. Had 575 in m’n hoofd. :rofl:

Even nagekeken…je hebt helemaal gelijk. :+1:

Nieuw beginnen de Citizen Satellite (GPS) versies dacht ik (List) op zo’n € 895 en die gaan door tot zo’n € 1695 (Seiko Astron is nog een stuk duurder…).

Yup.