Welke criteria hanteer je om te besluiten dat je een horloge verkoopt?

Zelfs m’n hond geloofd het niet… :joy:

6 likes

:joy: Haha prachtig…geef 'm (of 'r) een knuffel van mij :feet:

1 like

Ben benieuwd, DSOTM ook op de plank of blijft die? En je Snowflake?

Wat ik heb gezien van je collectie is hij heerlijk gevarieerd, en best gedurfd/out of the box. Afgezien van de Sub heb/had je geen ‘standaard’ (lees: die zie je veel) horloges. Vind het dan ook niet gek dat je de Rolex weg hebt gedaan, paste naar mijn mening niet helemaal in het plaatje.

Gaat er iets anders voor terugkomen, of ben je enkel aan het minderen?

Komt goed, zal hem een koekje geven en alvast namens hem, dank! :joy:

Ik mag vandaag van HF niet meer liken dus dan maar zo…

:thumbsup:

:grin:

Ps @Jur wat is dat voor nonsens ? :wink:

4 likes

Voor mij is een upgrade kunnen maken een goed reden en hij gaat natuurlijk ook, als ik erop uitgekeken ben.

Ik heb de intentie uitgesproken om m’n collectie te minderen. Ik heb nu naar mijn mening te veel horloges om ze dagelijks te dragen, tenzij ik iedere avond wissel. Dat doe ik sporadisch, maar ik ga er geen erezaak van maken. Ik denk dat ik nu op het punt ben gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Een jaartje geleden peinsde ik er niet over om iets uit mijn collectie weg te doen en nu zit ik op het andere uiteinde van het continuüm waar elk horloge in meer of mindere mate in aanmerking komt op op de schop te gaan.

De Speedmaster DSotM en de twee Grand Seiko’s (SBGR083 en SBGA011) zijn echt bloedmooie horloges, maar als ik puur rationeel kijk, is het beter om één of meerdere stukken weg te doen. In de eerste plaats omwille van risico-aversie. Als er iets mis is met één horloge is dat onmiddellijk een gigantische kost. Ik kijk ook naar lifecycle cost (beetje beroepsmisvorming aangezien ik in project management zit als functie :slight_smile: ) en de onderhoudskosten van een service van meerdere stukken kan behoorlijk hard oplopen.

Anderzijds zit ik in een tweespalt, want ik kijk al zolang naar een Yachtmaster II en het kriebelt behoorlijk hard om er één in huis te halen. Twee weken geleden ben ik er één gaan passen bij een AD en ik vind het echt een waanzinnig mooi horloge. Ik zit nu in een besluitloze fase en ik zou dus graag wat meer richting willen voor mezelf :slight_smile:

1 like

Als het kriebelt mag hij vertrekken. Beetje wispelturig op horlogegebied. Eindelijk die grail bemachtigd, soms half weekend voor gereden + hotelovernachting en dan 6 maanden later weer verkopen. Met spijt na verkoop.

Ik doe wat mijn gevoel mij ingeeft en als de klik en daarna niet is mag hij vertrekken. Met als stelling: een mooie ervaring is belangrijker dan het bezit :grin:

Ik zit nog niet in de fase dat er veel in de verkoop moet, maar ik heb toch al een aanwinst verkocht omdat ik me bleef storen aan een aantal kleine dingen.
Ik ben wel van mening dat er hier nogal snel verkocht wordt (des te beter voor de kopers natuurlijk ;)), want bv bij mn Oris 65 stoorde ik me aan de geeltint bij sommige lichtinvallen en aan de speling op de bezel. Ben ik helemaal over geraakt en nu gaat ie niet meer weg!

Ben wel akkoord dat vanaf als’t een tijd door je hoofd spookt om iets weg te doen, er geen weg terug is. En ik ga niet boven de 6 stuks (horlogedoos max), daarna gaat de klok die me bij het dragen geen glimlach meer eruit.

Conclusie: tijd geven kan wonderen doen, hoef je misschien zelfs niet meer te verkopen. En straps wisselen! Behalve bij @anon50762135EV dan :stuck_out_tongue:

2 likes

Simpel… je kijkt ernaar en voelt geen liefde…

Als ik dit lees: al dat “flipperen” kost toch klauwtjes geld? Ik ga er toch vanuit dat je vaker verliest bij verkoop dan verdient…

Of niet??

Zou willen dat ik meer verkocht, maar ergens bang dat ik achteraf spijt krijg. Daarbij eten ze gelukkig nog geen brood. :wink:
Alhoewel ik dichtbij ben om er een paar te laten gaan, simpelweg omdat ze echt geen draagtijd krijgen en ze wel tot die categorie behoren.

1 like

4 automaten of chrono’s van een goed merk eens in de 5 jaar
een service laten ondergaan, daar kan je heel veel brood voor kopen :wink:

Voor mij is het vrij simpel. Als het horloge draagtijd krijgt en daarmee dus niet onderaan de horloge voedselketen staat, blijft hij en anders krijgt u en nieuw huisje

Ik beslis op basis van gevoel en totaal aantal horloges. Boven de 10 wordt het steeds lastiger om horloges draagtijd te geven. Als ik in die regio onrustig wordt dan gaat de bezem er weer even door en dat doet soms een beetje pijn.

Ik kan het nu niet meer echt over mijn hart krijgen een horloge te verkopen… er zijn er bij die ik en masse de deur uit heb gedaan en die ik nu heb betekenen allemaal veel voor mij, ik spaar op complicatie en iconiciteit… :slight_smile: :slight_smile:

2 likes