Welke Deepsea?

Een zeer grote kanshebben als volgende aankoop voor mij is de Rolex deepsea. Ik heb behoorlijk forse polsen dus de maat staat me wel aan.

Maar de vraag is: ga ik voor de gewone Deepsea, of voor de James Cameon edition?

De gewone:

Prachtig horloge natuurlijk, anders zou het ook niet zo hoog op de lijst staan!

En dan is er de James Cameron editie:

Prachtige wijzerplaat (maar dat heeft de gewone ook) maar volgens mij verder geen verschil met de ‘standaard’. Wel 4.000-5.000 € extra.

Ik vind hel wel mooier met de wijzerplaat, maar het is veel extra geld. Wat denken jullie? De moeite waard? En qua herverkoopwaarde in de toekomst?

Of toch maar de gewone en met de fondsen die overblijven bvb. Een superocean heritage chrono, een speedmaster, of een omega Bullhead aanschaffen?

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

De blauwe plaat staat voor €300 in de rolex prijslijst, hij is echter nu nergens te krijgen. Maar wat gebeurt er met de prijzen als hij wel beschikbaar wordt?

Ik heb trouwens ook de zwarte.

Zou de prijs gelijk zijn zou ik voor de James Cameron gaan. Wat een geweldige dial!
Als het prijs verschil inderdaad “maar” 250 is zou ik nog steeds voor de James Cameron gaan. Zit het verschil hem meer richting de 4k dan zou ik er eens goed over nadenken (en alsnog voor de James Cameron gaan :grin:)

1 like

Heb de D-Blue gehad, mooie dail maar uiteindelijk het prijsverschil niet waard

Ja, ik was idd wat naar de prijzen op chrono24 en gelijkaardige aan het kijken, niet list.

Zo denk ik er ook over. Die blauwe plaat is erg mooi, maar rechtvaardigt voor mij niet zo’n hoge prijsopslag.

Maar de vraag is natuurlijk ook, wat met de waarde binnen 10-20 jaar? In de veronderstelling dat je niet gewoon effe de plaat kan swappen natuurlijk.

Ik vind de gewone zelf mooier … oa. de kleur van de tekst ‘DEEPSEA’ op de JC editie vind ik maar niets …

1 like

Waar ik mij eerder negatief uitliet over de Cameron, vind ik hem nu wel mooi. Het is een beetje ‘Hulk’ vs.116610LN voor mij. Een prijsverschil tot zo’n 1000,- euro zou ik er wel voor over hebben.

De “gewone” vind ik mooier.

Zelfs bij gelijke prijs zou ik voor de normale uitvoering gaan (verzamelaarheid en relatieve prijsstijgingen even daargelaten - daar heb ik, zeker bij Rolex, nul komma nul verstand van).

Ik moet ook zeggen dar dat puur op basis van plaatjes is. Ik heb de Cameron nooit in het echt gezien, en weet uit ervaring dat dat veel kan uitmaken.

bij zoveel verschil zou ik lekker de gewone kopen en nog een leuke klok erbij als het potje toch leeg moet

1 like

Volgens mij Had James een gewone om :wink:

Ik ben niet zo vd speelse kleurtjes, zonder em irl gezien te hebben, zou ik voor nu zeggen dat ik waarschijnlijk 4k meer over zou hebben voor n zwarte :wink:

En als je de deelstaat nog te klein vind, wat dacht je vd ds challenge :slight_smile:

1 like

Inderdaad een groot prijsverschil voor een JC ten opzichte van een gewone Deepsea. Terwijl hij niet eens mooier is. Maar ja, de markt heeft altijd gelijk en waarschijnlijk gaan de prijzen in de toekomst nog meer uit elkaar lopen. Misschien een zelfde vergelijking als je jezelf dertig jaar geleden had afgevraagd of je een gewone tweedehands Submariner of een Comex ging kopen. Achteraf gezien geen moeilijke vraag :smile:

2 likes

Als het een keeper wordt dan zou ik de versie kopen die je het mooist vindt. Persoonlijk de JC variant, mooier en meer onderscheidend. Breekt het ook ‘massieve’ een beetje.

Voor mij de de blauwe, maakt em net iets specialer.

Deelstaat?! Bedankt predictive tekst… Bedoel natuurlijk de deepsea :slight_smile:

Deze natuurlijk! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

1 like

Ik zou persoonlijk ook voor de JC gaan. Net weer ff wat anders dan de, natuurlijk hele mooie “standaard” deep sea.

Staat bij mij ook op het verlanglijstje maar eerst is ff sparen.