Welke diameter voor een Panerai?

Ik ben me aan het orienteren over de aanschaf van een Panerai.
Nu blijkt de meest voorkomende diameter 44 mm te zijn.
Er zijn echter ook interessante aanbiedingen van 40 mm.
Wat is jullie mening?
Hoort bij dit merk een "stoere"44 mm of is 40 mm ook toegestaan??:smiley:
Ik hoor graag jullie mening c.q. expertise.

Groet Jan

Hangt ook van je polsomtrek af denk ik. Ik zou persoonlijk de voorkeur geven aan 44mm.

44 staat echt niet op elke pols Jan. Heb je een PB gestuurd.

hansa cp

44mm zonder twijfel !!

ik vind de 40mm gewoon niet in balans, daar komt nog bij dat bij aanschaf van banden je veelal de 24mm aanzet ziet
maar mijn weten heeft de 40mm geen 24mm aanzet

In principe dacht ik dat 44 mm echt bij Panerai hoorde. Het nadeel is dat dat best groot is, 40 mm is eigenlijk een mooie maat om te dragen.

Gewoon passen en kijken wat je het best bevalt denk ik?

40mm wel eens gepast. Ik vind de verhoudingen dan niet kloppen. (ik heb 18cm pols) Ik ben zowieso niet een echte panerai fan maar ik wilde ze toch een kans geven. 40mm is echt een tonnetje. Ik heb gepast op staal overigens, misschien op leer beter te doen :slight_smile:

Zoek maar eens op 40mm wristshots van Pam… Erg mooi op een vrouwenpols

De pam 001 heb ik altijd met veel plezier gedragen, maar ik denk gewoon dat het een kwestie van smaak is en welke maat je het beste past uiteraard.

Maar ik denk dat een 40mm ook echt wel mooi zou staan hoor.

En of een 40mm nou minder stoer is dan een 44mm? geen idee.

Keertje passen denk ik.

Succes.

Met vriendelijke groeten.

N.Visser.

Ik zou zelf voor de 44mm gaan, maar ik draag sowieso altijd grotere horloges dan 42mm. Ik zou inderdaad eerst eens informeren naar de bandaanzet, 24mm vind ik bij Panerai horen, en al helemaal als je van plan bent bandjes te gaan wisselen :wink:

Panarai maakt de bandaanzetten relatief kort, 44 mm misstaat dan niet zo snel. Ook niet bij de wat kleinere polsen.

Mijn stem gaat naar de 42mm Radiomir. Precies goed !

Groet
Mark

Klopt wat Leen zegt, heb een tijdje terug een Panerai 0024 van een forumlid mogen passen, de lug overhang bij die 44mm viel me reuze mee, minder storend dan bij mijn 45mm TW steel die lug to lug 50mm is. Mijn polsomtrek, strak gemeten achter knokkel is 15/15,5 cm

Liever 40 dan 44mm (tu)

dat ligt aan de polsomtrek.

ik heb dunne polsen en prefereer 40. Mn oom heeft een veel dikkere polsen en heeft panerai 44mm. Als ik die dan om doe vind ik em veel te groot… Ik hou niet zo van oversized horloges.

Zo’n radiomir 42mm, zoals MarkV zegt, is ook een goeie keus!

Ik zou voor de Panerai Luminor Marina Logo, oftewel de PAM0005, en dan met een OEM Gold Kalf bandje… Dan ben je er helemaal klaar voor deze zomer! :wink:

Veel plezier met het maken van je keuze! En als je m hebt, FOTO’S!!! :D.

Gr,

Bas

mijn keus zou het model zonder die lelijke beugel zijn , dat cushion model dus(Radiomir?) :wink: MarkV noemde hem volgens mij ook al.
bij twijfel over de maat: bestel een paar Marina Militares in verschillende maten voordat je een echte PAM aanschaft… succes bij het kiezen!

Arno Schreef:

mijn keus zou het model zonder die lelijke beugel
zijn , dat cushion model dus(Radiomir?) :wink: MarkV
noemde hem volgens mij ook al.
bij twijfel over de maat: bestel een paar Marina
Militares in verschillende maten voordat je een
echte PAM aanschaft… succes bij het kiezen!

het klinkt slecht en dat is het ook, maar net binnen de grenzen. Waarom koop je niet een MM ( Parnis ) van het model dat je wil in de 2 maten en draag ze eens een paar dagen. Of je kunt natuurlijk ook naar de dealer om te passen :wink:

Zoals zovelen al hebben gezegd, gewoon kijken wat jij mooi vind staan. En het fijne is dat je met de vele hommages de stijl ook thuis uitgebreid kunt uitproberen. Ik had eerst de voorkeur voor rond de 40-41. En een 44 vond ik huge. Maar na een tijdje ben ik er toch uit dat 't net kan. Een 40-er omdoen zag er ineens heel raar uit.

Nog wel een noot: ik vind persoonlijk door 't formaat van 44mm, een Luminor een stuk stoerder uitziet dan een 40mm variant. De forsheid straalt ook iets uit.

ik heb in het verleden ook wel eens naar de 40mm versie gekeken … helaas lijkt het (ik dek me even in) alsof de verhoudingen dan niet kloppen.

als de 44mm te groot is zou ik voor iets anders gaan en de 40mm links laten liggen…

Een Heer van stand, en dat is Jan, draagt geen Parnis. :smiley:

hcptdg Schreef:

Een Heer van stand, en dat is Jan, draagt geen
Parnis. :smiley:

Hans, dank je voor het compliment.:smiley:
En wie durft er aan jouw woorden te twijfelen:)
Ik ben zojuist nog even bij Burger binnengelopen en heb de Panerai 40 mm gepast.
Qua maat is het voor mij prima.
Nu alleen nog de nodige pecunia.