Welke Doxa 300(t)? of toch iets anders đŸ€ż

Die Aquastar Deepstar II is een prachtige Doxa vervanger. :slight_smile: Prachtig van maat, met 38 x 12 mm. Super. Graag in blauw. Maar ook totaal uitverkocht.

De Sub 600 is een dikke 14,5mm hoog. Die zou ik sowieso nooit overwegen. De 200 is ook 14mm hoog, dus de Sub 300 is met z’n 13,4mm de mooiste dikte uit de stal.

Als Doxa, dan de 300. Ik heb de schurft aan oranje en geel, vind zwart saai, en heb mooiere blauwe horloges gezien. blijven dus over turquoise en wit. Turquoise is een nachtmerrie qua banden, ik zou wit pakken. Al is turquoise echt cool.

Zelf ben ik helaas voorzien.

Tja. Ik zou de gradient grijze Oris Sixty Five met turquoise indices en wijzers zeker overwegen. Topding.

Zelf ben ik groot fan van mijn eigen witte duikertje:

En ik vind eerlijk gezegd de Nuemura/Willard kasten fantastisch:

Maar als je iconische duikers af gaat moet je Zodiac toch ook even genoemd hebben:

4 likes

Eens, daar ben ik dus ook achter gekomen. Blijft langer leuk denk ik. Probleem is dat die wel weer 2.5k zijn. Want dat moet nieuw, vind je bijna niet gebruikt

Ben het me je eens. Valt het minste op en kleur plaat loopt mooi over in de bezel. De donkere wijzerplaten bij de 300 versie lijken veel te klein

Je andere suggesties zijn leuk vooral de serica maar mist het heritage gevoel voor mij. Met de speedy en de santos snap je wel dat ik van tijdloos en bekend design hou.

Zodiac is wel tof.

1 like

Dit is m. Op een natte gebruinde pols waan je je avonturier!

Op, in, boven of naast het water. :sunglasses:

Filmpje helpt misschien: https://youtu.be/1UAmbBcBc4w

1 like

Ik vind een oranje professional dial wel DE Doxa Sub versie eigenlijk. Het liefst de 300 met bol saffier, zonder T dus. :+1:

Al vind ik de zwarte en de zilveren dial ook cool.

Ik zou hem ook sowieso op staal kopen want de prijsverschillen bij Doxa voor staal en een stukje rubber gaan nergens over.
Als je achteraf toch de beads of rice bracelet van Doxa wil hebben dan kost het je veel meer iig.
En de originele Doxa rubberen band doet me niks.
Dan liever een mooie tropic met de stalen band achter de hand. :+1:

4 likes

Bijna alle Doxa’s zijn gaaf, zo ook m’n full blue LE 1200t al zeg ik het zelf :wink:

8 likes

Of de 1200t, die heeft alle originele specs van de 300.

6 likes

Ze blijven heerlijk op plaatjes. Iemand de 300t en 300 al een keer tegelijk gehad. Ik vinf de 300 mooier . platter en dat bolle glaasje :slight_smile: Maar is wel bijn 800/900 EUR meer en is het dat waard
 want die moet ik nieuw kopen via de site en een 300t vind je nog wel op veschillende fora.

Als ik het niet aandurf wordt het weer een “boring” Tudor :wink:

1 like

Ach die spaanse handelaar heeft een nette prijs, me dunkt. Scheelt je weer een paar honderd euro.

@MannetjeMar is niet van het pluggen, maar eigenlijk is dit toch een ideaal alternatief met z’n geweldige oranje wijzerplaat??

Als deze iets kleiner was had ik 'm al gekaapt hoor!

1 like

Nee daar stel ik me in het algemeen redelijk bescheiden op :sweat_smile: Maar om dan toch even “los” te gaan
 Hij draagt in werkelijkheid als een bescheiden maat! En de oranje wijzerplaat is er eentje die je een keer in het echt moet zien
 Het lijkt wel emaille :sunglasses: En met de prijs wil ik nog wel een BEETJE bewegen
 :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit; vergeet ik gewoon die heerlijke 80 uur gangreserve :fire:

2 likes

330T heeft iedereen al!

4 likes

Nou besteld. Maar wel de 300 sharkhunter.
Wie weet durf ik ooit oranje aan maar laten we hier eens mee beginnen. Zwart is altijd goed.

5 likes

Wow, proficiat! Geweldig vooruitzicht zo, eentje voor de sfeer dan (niet mijn horloge dus):

3 likes

Heel tof! Vergeet geen fotos te plaatsen zodra hij er is. :ok_hand:

1 like

Ja alleen dan met oranje wijzer

Voor de sfeer

6 likes

Vandaag draag ik de mijne op een hook strap:

7 likes

Super combi

Volgens mij zijn wij dan de enige hier op het forum met een moderne 300 :slight_smile:

Had bijna een pelagos terug gekocht maar ook weer duurder en dit is eens wat anders.

1 like

Knap, ben benieuwd. Door dit topic ook interesse gekregen in een Doxa en dan vooral de 300.
Jammer dat ze hier weer een rare keuze maken om het duurdere horloge met een goedkopere bracelet (de clasp dan die niet uitschuifbaar is zoals bij de 300T), uit te rusten.

1 like

Vreemd idd, maar misschien omdat de 300 een reissue is van een oud horloge en dat ze zo’n rammelband beter vonden passen in de tijdgeest? Zo zie ik het maar. :sweat_smile:

1 like