Welke dress watch voor rond de 1000 euro?

Hi! Tof om dit forum te volgen en lid te worden sinds gisteren. Het geeft goede en mooie inzichten voor mijn toch wel wekelijke groeiende horlogeverslaving.

Ben momenteel een trotse bezitter van een Omega Seamaster de Ville 1963, een Omega Seamaster 1957, MoonsWatch Jupiter, Seiko 5 GMT, een oud vrijwel merkloos horloge van mijn overleden opa, een Garmin 245 sportklokje, en twee Pagani’s (1661 Smurf en de No time to die homage), die ik via Ali Express kocht, puur uit nieuwsgierigheid naar de kwaliteit, gezien de lage prijs. En ze zijn beter dan verwacht! Maar draag toch liever klassieke merken denk ik. Wil over 2 jaar een nieuwe Seamaster of Speedmaster aanschaffen in de Omega Shop in Stockholm hier :smiley:

Nu mis ik nog een modernere dress watch, en wil ik op korte termijn rond de 1000 euro hieraan uitgeven. Zit te denken aan een Tissot Gentlemen Silicum, maar ik vroeg mij af of jullie tips hebben voor een andere topper in dit segment? Mijn voorkeur gaat uit naar een Zwitsers merk, en automatisch, maar vind de Citizen Tsuyosa Tiffany ook toch wel erg mooi bijvoorbeeld.

12 likes

Van harte welkom op het HF!

Ik vind de Gentleman niet echt een dresser, meer sportief. Dacht eerder aan de Chemin des Tourelles op leer. En wat denk je van een Frederique Constant Classic?

9 likes

Welkom hier bij HF !

1 like

Deze!

5 likes

Dag Klockmaster,

Welkom welkom!

Ik vind de Gentlemen een fantastisch horloge, maar voor een echte dresser is het misschien wel interessant om te kijken bij Certina? Ook een zwitsers merk, uit het zelfde huis, vaak met zelfde uurwerken (powermatic 80’s) en fantastische kwaliteit voor het geld. Zelf heb ik een Ds-4, en kan niet anders zeggen dan dat dit echt een topper is.
Scherm­afbeelding 2024-01-12 om 10.01.26

5 likes

Max Bill misschien?

15 likes

Over 2 jaar zijn die Seamsasters en Speedmasters alweer 10%-20% duurder. Zou die 1000 euro mooi alvast in de zak houden :rofl:

5 likes

Welkom hier!

Ik weet niet zeker of ik snap wat je wilt. Dit zijn moderne dresswatches van rond de 1000 euro (tweedehands dan):

Dit:

zijn casual / sportieve horloges :slight_smile:

Als dat is wat je zoekt, dan kun je bijvoorbeeld ook eens kijken naar:

Formex Essence

Nivada Antarctic

Seiko SARB035

9 likes

Goede tip! Hoorde gisteren bij Van Willegen in Den Haag dat Omega een prijsstijging gaat doorvoeren dit jaar.

1 like

Thanks allen! En bedoelde inderdaad meer sportief als de certina die gedeeld is, in plaats van de klassieke dress watch :blush:

2 likes

de 39mm ML-Aikon?

3 likes




Welkom bij de club.
Enkele suggesties. :rofl:

6 likes

Van harte welkom!

Een Serica wellicht? Lekker dun en draagbaar maar toch sportief

4 likes

deze heeft mijn aandacht getrokken, en heeft toch een hoog dress gehalte :star_struck: :+1:
gaat waarschijnlijk ook kans krijgen om mijn collectie te vervoegen :ok_hand:

3 likes

Help ons even. Wat gaat het doel zijn van deze dress watch naast je mooie

?

En wat al aangestipt is. De Tissot Gentleman en Citizen Tsuyosa Tiffany zijn geen dress watches. Klinkt alsof je op zoek bent naar een degelijk en betaalbaar all-round horloge. Klopt dat?

3 likes

Ook al eens gekeken bij christopherward ? The twelve is een mooie automaat voor de range waarin je op zoek bent.

1 like

Kijk trouwens hier ook eens:

Het allermooiste van het forum, precies voor jouw budget.

4 likes

Misschien eens kijken bij Mido. Niet zo bekend, maar ook uit de Swatch stal en vele met het Caliber 80 uurwerk. Bijv. in de Multifort-lijn zijn wel mooie te koop voor rond de € 1.000,-.

2 likes

Ben inderdaad meer op zoek naar een allrounder, in de stijl van de Certina, Seiko en Tissot als beschreven hierboven. Maar ben zeer blij met alle tips so far!

Het doel van dit klokje is dat ik een mooie zilver horloge heb, dat ik naar werk maar ook naar een diner kan dragen.

1 like

Dit is wel een gave optie wellicht?

Windseeker Green | Tusenö, Swedish automatic watches online since 2015 | Tusenö, Swedish automatic watches online since 2015 (tuseno.com)

3 likes