Welke dressy watch koop ik morgen.....of overmorgen!?

Ik ben na mijn 4 laatste aankopen - een Tag Heuer Carrera Monaco GP LE + Tissot T062 + Certina Diver + Omega SMP300 - toe aan mijn eerste dressy watch in mijn leven. Omdat ik merk dat ik nette horloges steeds meer ga waarderen.

De Certina en Tissot zal ik verkopen omdat ze nog nieuw in de doos zitten en er niet uit komen. Ik ben pas op 17 januari 2015 een half jaar lid dus ik mag nog geen advertentie plaatsen. :frowning:
Dus als iemand interesse heeft. Beiden volledig compleet, nieuwstaat en geen gebruikssporen, zelfs geen haar krasjes!

Nu heb ik mijn keuze weten te beperken op basis van prijs en uiterlijk tot 4 nette klokjes met lederen band. Maar dat is moeilijk! Ik noem het maar een luxeprobleem.
Ik zoek dus een horloge met bruin lederen band. Dit mag roodbruin maar ook donkerder bruin zijn.
Heb me laten vertellen dat roodbruin eerder vlekkerig wordt, maar of dat waar is?

Als iemand een horloge in deze stijl weet toe te voegen dan hoor ik het graag.
Wie maakt mijn keuze nog moeilijker? :stuck_out_tongue:
Zwitsers merk a.u.b. ook als is onderstaande Meistersinger Duits.
Prijsklassen tussen de 1250 en 2250 Euro. Maximaal 3 wijzers, wijzerplaat wit of zilver, liefst vouwsluiting en een formaat van tussen de 41 en 44mm. Blauw accent(en) of wijzer(s) mag.

Nou hier komen ze dan;

Baume & Mercier Classima

Hamilton

Baume & Mercier Clifton

Meistersinger No2(Duits en een handopwinder met schitterende inkijk op het Unitas 6498 uurwerk)

Ik vind de IWC Portofino mooi maar die kost me met korting 3300 Euro. Maar deze prijsklasses vind ik te hoog voor een allereerste dressy!

Oei, de Tissot en Certina niet eens uit de doos gehad? ::o

On topic, natuurlijk ben ik bereid je keuze moeilijker te maken en wel met deze:

Aangezien de horloges in je post ook niet helemaal aan je eigen voorwaarden voldoen stel ik een Nomos Club voor. Duits, 40 mm, een prachtige lederen band. Je mag de mijne altijd eens komen bekijken.

Plaatje van het www:

Van jouw eigen selectie de Clifton maar ik vind de Nomos Club een veel frisser horloge, dus die.

Een echte dresswatch moet geen datum hebben. Een secondenwijzer is zelfs al overbodig. Ik zou dus verder kijken dan de selectie die je nu hebt. De vraag is dan nog goud of metaal?

Metaal moet het wel zijn geen quartz.

Bedankt voor de inbreng zover en die Nomos is ook niet verkeerd.
De Frederique Constant ligt denk ik boven het budget…al zal het niet veel zijn.
Maanwijzer hoeven niet zo al is deze met blauw wit wel mooi.

Uit deze selectie zou ik de Baume&Mercier Clifton kopen. Die andere BM lijkt me teveel op een Enzo Tempo, de Hamilton is geen pure dresswatch maar meer een all-dat horloge en de Meistersinger is te gezocht om serieus genomen te worden in een board room.

Ik zou de zoektocht naar een dresswatch aangrijpen om ook een vintage in je collectie op te nemen. Een Universal Geneve, Omega of zelfs een JLC of AP dresswatch moet te vinden zijn op Ebay voor <500, waarbij de UG meer horloge is en de Omega meer merkwaarde.

Hamari Schreef:

Aangezien de horloges in je post ook niet helemaal
aan je eigen voorwaarden voldoen stel ik een Nomos
Club voor.

Persoonlijk vind ik deze Orion meer dress

marnix.moed Schreef:

http://i472.photobucket.com/albums/rr82/abooth2909
/Nomos1.jpg

Dan ben je bepaald niet de enige :wink:

Van je selectie vind ik de Baume & Mercier Clifton het leukst.

Zelf heb ik een Maurice Lacroix Miros Coussin

Leuke sierlijke vierkante klok met mooi gebold saffierglas

De FC ligt inderdaad aan de bovenkant van het je genoemde budget. Zal net gaan.

De Nomos zou ik je trouwens ook aanbevelen (maar je wilde geen Duitsers aanvankelijk ;))

En dan inderdaad de Orion.

Dan zou ik gaan voor de Ball Chronometer Red Label, verkrijgbaar in 40 en 43mm en met witte of grijze wijzerplaat.

Eric

Ik zou voor de Meistersinger of voor die FC moonphase gaan, wat een prachtige dressers!
Zoals je zelf al aangaf, die blauwe moonphase steekt heerlijk af tegen de witte wijzerplaat.

Explore StaudtWatches

Bedankt voor alle inbreng zover. Nomos, FC, Ball…ze mogen er allemaal wezen.

Ik ben toch verslingert geraakt aan de foto van de Frederique Constant.
Bedankt Candide!
Zie alleen veel prijsverschil dus even goed rondkoeken.

Deze is ook mooi, dus zonder de moonphase maar ik vraag me af of het uurwerk dan hetzelfde is op een kleine aanpassing voor die moonphase na dan.

Ook is me nog niet helemaal duidelijk geworden welke kleuren en banden er mogelijk zijn. Dus ik heb weer lekker wat om uit te zoeken.

Graag gedaan, maar ik vind wel dat je bij de moonphase moet blijven. Die andere vind ik persoonlijk een stuk minder mooi.

Succes met het regelen :wink:

EricPP Schreef:

Dan zou ik gaan voor de Ball Chronometer Red
Label, verkrijgbaar in 40 en 43mm en met witte of
grijze wijzerplaat.

http://i658.photobucket.com/albums/uu306/EricPePa/
BallChronometer43mm_zpscd7993c8.jpg

Eric

Knap hoe ze die tritiumtubes op n fraaie manier op n dresswatch hebben gekregen. Alleen die op de secondewijzer zou ik anders hebben gedaan.

deze?

mokermike5 uploaded this image to

Hou je geld over voor veel andere leuke dingen!

dressed:

Explore mokermike5

marnix.moed Schreef:

Hamari Schreef:

Aangezien de horloges in je post ook niet
helemaal
aan je eigen voorwaarden voldoen stel ik een
Nomos
Club voor.

http://i472.photobucket.com/albums/rr82/abooth2909
/Nomos1.jpg