Welke Duiker of Sportieve Klok tot 600 Euro?

Ja hoor, ’t is weer zover! Ik hoop rond de jaarwisseling weer een potje te hebben voor een nieuwe aanschaf (zonder al te grote financiële tegenvallers). Ben nu een longlist aan ’t maken (heerlijk!;)) met een bovengrens van zo’n 600 Euro.

Algemeen: Heb (nog steeds) een sterke voorkeur voor duikers. Daarbij horen natuurlijk zaken als minimaal 20ATM en schroefkroon. Verder, qua formaat een voorkeur voor een kastmaat van rond de 43mm (afhankelijk van de lugvorm kan het ietsje, maar niet heel veel, groter). Gewoon stalen kast, geen goud, brons, etc… Verder houd ik niet zo van cijfers op de wijzerplaat (dus 3, 6, 9, 12 of zo); liever streepjes of rondjes als indexen.

Uurwerk: Voorkeur voor kwalitatief goede automaat. Quartz mag, maar alleen Kinetic of solar. Geen ouderwetse batterijtjes, dus.

Band: Stalen banden geef ik eigenlijk niet om. Sure, staat soms wel leuk en leuk om erbij te hebben, maar ik draag ze niet. Rubber, een nato en een enkele lederen band is alles wat ik draag. Dus staal mag wel, maar niet belangrijk, want gaat er toch af.

Aanschaf: ‘Verkrijgbaarheid’ is voor mij ook belangrijk. Ik ga veel liever naar een AD bij mij om de hoek (woon in ’t centrum en heb twee juweliers op drie minuten loopafstand (oei!)), dan dat ik moet bestellen via een Amerikaanse site, zonder dat ik het horloge ooit in het echt heb gezien. Ik wil een klok eigenlijk gewoon een keer om de pols zien, dus. Dat zegt namelijk heel veel.

Tot slot: Misschien ook nog interessant om te melden; de horloges die ik op dit moment het meest draag, en die ik dus mooi en prettig vind, zijn mijn Seiko BFK, op afstand gevolgd door mijn Seiko Black Monster.

Goed, de lijst so far (sorry voor de soms nogal grote plaatjes):

Op nummer 1 staat op dit moment voor mij de Seiko Sumo. Heb ‘m omgehad en ben overtuigd van de kwaliteit + looks. Kwalitatief hoogwaardig, in-house uurwerk en zeer fraaie afwerking en details. Deze en mijn nummer 2 hieronder zijn dan ook ‘de standaard’ waartegen ik alles afmeet.

Nummer 2 is de Certina DS Action Diver met z’n fijne ETA-automaat. Zit nét ietsje boven het budget, maar veel beter dan dit wordt het volgens mij niet, voor deze prijs. Daarnaast een mooi merk (DS divers zijn überklokken!), met scherpe prijzen. Begrijp eigenlijk niet dat niet de hele wereld Certina draagt!:wink:

En dan, in willekeurige volgorde:

Explore MrFitGuru

Boschett. Ben niet zo’n fan van de Cavedweller. Maar deze Ocean Mariner kan mij wel bekoren! Verder nooit in het echt gezien of in handen gehad, dus kwaliteit? Geen idee.

Helson. De Sharkdiver vind ik wel een leuk model. Maar deze Spaerdiver vind ik echt een beauty! Ja, natuurlijk zie ik ook de ‘invloeden’ van andere merken en klassiekers. Maar ik vind ‘m gewoon goed gelukt dus , I don’t care! Voor zo’n fraai cushion case diver loop ik gewoon wel warm!(tu) Maar hoe zit ’t met de kwaliteit?

Deep Blue. Deze Pro Aqua 1500 lijkt een erg goede aanbieding.::o Leuk vind ik ook de ‘vintage dial’ in oranje. Bezel vind ik iets minder. En ik weet niet hoe ’t kwalitatief in elkaar steekt.

Dan nog een paar ‘buitenbeentjes’:

Tissot PRS516. Geen duiker, maar wel sportief. And I’m a sucker for vintage…:sunglasses: Nooit in het echt gezien; lijkt op plaatjes een beetje ‘plat’, als in niet zo’n heel dikke klok. Maar wel fraai, vind ik. En kwalitatief verwacht ik ook helemaal in orde.

Explore MrFitGuru

Certina DS-1. In de buitencategorie; voldoet namelijk eigenlijk niet aan de criteria. Maar vind ‘m wel heel fraai.

Seiko SARB021. Eigenlijk veel te dressy voor mij. Maar met die indexen en wijzers, yummi!:wink: Fraai!

Mijn vraag aan jullie: wat ontbreekt er nog op deze long list?
Bedankt voor het kijken en meedenken!:slight_smile:

Kijk eens bij TWCO watches, iets boven budget, maar voor de rest!!, schitterende klok, vooral de gele.
Succes met je zoektocht.
Fred

Wat er nog ontbreekt? Een Steinhart misschien?

En uit je longlist:

1. Met afstand de Tissot PRS516, g e w e l d i g e klokken;
  2. De Seiko SARB, net een Grand Seiko, maar stukken goedkoper. Maar ja, als je niet van dressy houdt, wellicht een slechte keus.

Suc6!

Ik zou zelf voor de ds action gaan of de Deep Blue, die overigens ook meerdere leuke modellen hebben trouwens. Iets boven je budget, maar wel een gekeken naar promentheus? Ook de Oriënt M force vind ik zelf erg mooi. Deze is wel iets forser dan 42mm.

Gr Wouter

Halios tropik ss… Gaat komen einde jaar. Zwart en blauw, keramische bezel… Miyota… Denk een topper! Check halios.eu of de Facebook site van halios.

Magrette Moana Pacific Diver Professional!

Er zijn ook nieuwe kleuren aangekondigd.

Dank voor de tips to zo ver.(tu) Keep em coming!
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wie ervaring heeft met de modellen op m’n eerste longlist en waarom ik deze wel of niet moet kopen. Thanks!:slight_smile:
Deze vind ik trouwens ook nog mooi. Armida A4 2000m ETA.

De Steinhart Ocean One, geweldig horloge.

Ik blijf er bij:

:smiley:

Groet, jeffrey.

vdb2011 oogt misschien groot, maar draagt verrassend prettig om mn pols. ook heeft imho n gave vintage look en eigenwijze manier v ‘gmt’.

Vind TWCO wel aardig, maar voor mij persoonlijk nog geen ‘Top 10-materiaal’, vind trouwens de oranje het leukst!:slight_smile:

Vind Steinhart wel mooi, maar toch niet helemaal mijn ding.
Zijn nog wel 'n paar mooie SARB’s, zoals een paar Alpinist-modellen.

WilSeiko Schreef:

Wat er nog ontbreekt? Een Steinhart misschien?

En uit je longlist:

1. Met afstand de Tissot PRS516, g e w e l d i g e
    klokken;
  2. De Seiko SARB, net een Grand Seiko, maar
    stukken goedkoper. Maar ja, als je niet van dressy
    houdt, wellicht een slechte keus.

Suc6!

M-Force ga ik ook nog even bekijken.:slight_smile:

wk1 Schreef:

Ik zou zelf voor de ds action gaan of de Deep
Blue, die overigens ook meerdere leuke modellen
hebben trouwens. Iets boven je budget, maar wel
een gekeken naar promentheus? Ook de Oriënt M
force vind ik zelf erg mooi. Deze is wel iets
forser dan 42mm.

Gr Wouter

Heb je de DS Action al eens om gehad?

Info die ik zo effe snel kan vinden is vrij summier. Maar ga nog even verder kijken.

frenk Schreef:

Halios tropik ss… Gaat komen einde jaar. Zwart
en blauw, keramische bezel… Miyota… Denk een
topper! Check halios.eu of de Facebook site van
halios.

Hamilton maakt mooie klokken, vooral de PanEurop vind ik helemaal geweldig. Maar die gaat niet lukken uit dit potje…:frowning:
Deze vind ik iets minder. Ben niet zo gek van zo’n daywindow en die cijfers op de wijzerplaat.

Jeffreyh1984 Schreef:

Ik blijf er bij:

http://i42.tinypic.com/30s9d6x.jpg

:smiley:

Groet, jeffrey.

Volgens mij gaat dat nieuw niet helemaal lukken met het huidige budget…, toch?

marnix.moed Schreef:

vdb2011 oogt misschien groot, maar draagt
verrassend prettig om mn pols. ook heeft imho n
gave vintage look en eigenwijze manier v ‘gmt’.

Nee, dat heb ik dus niet. En ik stond er vanmiddag nog even naar te kijken in de vitrine bij de AD bij mij om de hoek. Maar ik heb niet gevraagd om 'm even te mogen passen, want ik had m’n telefoon niet bij me om dan gelijk even een fotootje te schieten. Dat doe ik de volgende keer dus wel.

lance_explorer Schreef:

Heb je de DS Action al eens om gehad?

Ja, heb ik nog over getwijfeld voor op de long list. Vind 'm namelijk op zich wel gaaf in blauw. Maar ik vind 'm toch een te hoog Panarai-gehalte hebben. En ik vind Panarai dus echt helemaal niks. Sorry…:wink:

Windhund Schreef:

Magrette Moana Pacific Diver Professional!

Er zijn ook nieuwe kleuren aangekondigd.

TagEd Schreef:

Vind TWCO wel aardig, maar voor mij persoonlijk
nog geen ‘Top 10-materiaal’, vind trouwens de
oranje het leukst!:slight_smile:

Helemaal mee eens. Vind het aardig, maar zeker niet meer dan dat. En voor €600 is het niet eens top-50 materiaal voor mij.