Welke Ebel is dit?

Hallo ik ben al 3 jaar in bezit van een ebel horloge maar kan er echt helemaal niks over vinden. Heeft iemand een idee?

2 likes

Even verplaatst voor je

1 like

Vermoedelijk zit dit uurwerk in je Ebel:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Ebel_214

1 like

Vermoedelijk een 14 of 18 Kt. massief gouden kast, omdat het achterdeksel ook van goud is. Bij vergulde horloges is het achterdeksel vrijwel altijd van staal.

3 likes

Het zou ook een monobloc kast kunnen zijn, kan niet echt zien of dit een los deksel is of niet. Maar ben met je eens dat dit waarschijnlijk een massief gouden kast is, anders was er denk ik wel corrosie te zien geweest bij de inscriptie op de achterkant. :thinking:

1 like

Weten jullie misschien ook de waarde van dit horloge?

Die hangt sterk af van het feit of het een massief gouden kast betreft of niet. Je zult op zoek moeten naar goudmerktekens op de kast. Vaak staan die ergens op de lugs of op de rand van de kast.

1 like

De kast en de band zijn allebei van 14k goud denk ik er staat 585 op het horloge band gedrukt.

Op de wijzerplaat staat 24 jewels geen idee waar dat voor staat

Dat de asjes gelagerd zijn in (synthetische) robijnen lagertjes. Dit om wrijving zo laag mogelijk te houden.
En in dit uurwerk zijn dat er 24. Er zijn ook uurwerken met bijv. 17 jewels of rubis

1 like