Welke erven we?

Mooi ding!

2 likes

Ik ga geen uurwerk erven dat de moeite is. Anders dan een vriendin, die toonde me onlangs wat zij geërfd heeft van haar vader:

Uploaden…

Ze was zich niet bewust van de waarde, ik heb haar toch aangeraden ze eens te laten nakijken.

2 likes

Hmm. Tricky onderwerp. Mijn pa heeft nog wel een aantal leuke horloges liggen. Ik hoop oprecht dat 'ie ze verpatst en er de komende dertig jaar elke maand lekker m’n moeder mee van uit lunchen neemt of zo. Ik heb zijn prachtige PloProf 600 van hem mogen krijgen, en voor de rest ritsel ik het zelf wel.

3 likes

Ja, geen superonderwerp dit. Beetje confronterend. Die ploprof, heb je daar foto’s van?

En groot gelijk heb je. Laat ze het maar gezellig samen oppeuzelen!

1 like

Zelf vind ik het zeer leuk dat ik mijn kinderen later een paar mooie stuks ga kunnen nalaten. Behalve ik heeft geen kat bij ons een idee van de waarde van die dingetjes, dus dat wordt een aangename verrassing voor hen.

1 like

Onderstaande Universal Geneve. Zelf 6,5 jaar geleden voor mijn vader van @Jurgen gekocht.

6 likes

Gecondoleerd met jullie verlies, veel sterkte de komende tijd.

1 like

Mijn zoontje zegt wel eens “is deze nou later voor mij, of is dit eentje die je nog gaat verkopen?”

5 likes

Zou t wel bijtijds vermelden, zeg maar laat genoeg dat je nu geen knetteren ruzie met je vrouw krijgt, maar vroeg genoeg dat de pandjesbaas ze er niet 10 euro voor geeft…
:wink:

2 likes

Ik heb er geen foto van, maar dat wordt er een van de Aldi. Wel radiocontrolled, dat wel.

Gaat dan ook om de emotionele waarde hè.

Jazeker, die heb ik :grinning:

6 likes

Wauw

1 like

Leuke Citizen.
Typenummer?

Groet,

Mika

62-6198

Wat een ONTZETTEND K#T topic! En toch heb ik duidelijk de behoefte om te reageren.
De dag dat ik mijn collectie ineens meer dan 3 keer in waarde omhoog gaat zal voor mij de zwaarste dag in mijn leven worden. Helaas is mijn vader ook nog eens op dit moment erg ziek. Ik heb de indruk dat het van hem allemaal niet zo meer hoeft. Dat hij zijn leven mooi vindt geweest. Dat moet ik respecteren. Hopelijk knapt hij toch nog op en blijft hij nog wat langer op deze wereld. Hij heeft een horloge van het merk wat zegt dat je er nooit echt eigenaar van bent. En verder heeft hij zijn aller eerste horloge nog wat hij op zijn 18e van zijn ouders heeft gekregen, een Alpina.
Het verliezen van ouders hoort helaas bij het leven. Ik heb me er al 48 jaar op kunnen voorbereiden maar ik ben er nog niet klaar voor en hoop dat hij eerst zelf nog wat jaren van zijn horloge en alles wat hem dierbaar is kan blijven genieten. Ik heb echter niet de illusie dat ik over een paar jaar er wel klaar voor ben afscheid te nemen. Maar dan is hij in ieder gevel toch weer wat langer bij ons gebleven.
Mijn moeder is nog wat energieker dan mijn vader. Die zal naar alle waarschijnlijkheid langer mee gaan. Haar horloge is veeel mooier. Maar ook mijn zus staat niet te trappelen van ongeduld om dit horloge in ontvangst te nemen.

Ik hoop in ieder geval dat jullie allemaal net zo dankbaar en trots op jullie ouders zijn als ik!

PS: @Pablo1971, gecondoleerd met dit verlies!

3 likes

Deze twee zijn van mijn beide opa’s. Het polshorloge wordt een enkele keer door mij gedragen.

Het horloge van mij overleden vader is zoek. Ik zie het hem in gedachten nog wel dragen. Een mechanische dresser op een zwart perlon bandje. Het merk kan ik me niet herinneren, maar als de HEMA destijds horloges verkocht zal het (hem kennende) een Reactor zijn geweest :slight_smile:

Groeten,

Tecco

1 like

Bedankt.

Mika

Mooi verhaal @arvid en het is inderdaad te hopen dat het allemaal nog een flinke tijd duurt. Iedereen zal vroeg of laat ouders gaan verliezen, zoals ook onze kinderen ons ooit zullen kwijtraken. Het gaat erom wat je intussen doet om er een geweldige tijd van te maken!

1 like