Welke erven we?

Oké, niet dat ik uitkijk naar de dag dat ik wat erf, begrijp me goed, maar ik ben benieuwd of en welk horloge jullie ooit zullen erven.

Ik trap af met de Pontiac Memomatic die mijn wijlen opa van Douwe Egberts Joure kreeg voor trouwe dienst. Ooit krijg ik deze. Met 34 mm “petit” maar o-zo-karaktervol met die bolle champagne dial en gouden kast. Uiteraard een handopwinder.

4 likes

2 likes

Waarschijnlijk dit horloge. Is van mijn opa geweest en aangezien ik de enige WIS ben in de familie.

6 likes

Deze. Gaat ook nooit meer weg, gekregen van mijn opa die hem altijd gebruikte bij zijn werk in het lab van een textielfabriek in de jaren 40 in Tilburg. (en hij, 97 inmiddels, leeft gelukkig nog)

Van mijn vader wrs een seiko 5 tv, maar dat mag ook nog heeel lang duren!

3 likes

Doet me denken aan dit topic dat ik ooit gestart ben. Alweer een tijdje terug.

4 likes

Oh sorry, kan niet alles in de gaten houden:-)

Oei pijnlijk onderwerp, mijn vader draagt deze:

Maar mijn moeders horloge is deze week samen met haar meegegaan. :cry:

5 likes

Jij stelt ook een andere vraag :slight_smile: Nog zullen erven is wat anders dan al geërfd. Ik hoop voor velen en ook voor jou dat het nog lang duurt. Het is mijn kostbaarste horloge, maar had hem liever nog steeds niet gehad (al zou hij nu 88 zijn).

1 like

Mijn oprechte condoleances… Sterkte met jullie verlies. Bah.

2 likes

Ook hier mijn medeleven.

1 like

Deze straks, oorspronkelijk van opa en nu van mijn vader: Enicar Sport
20160905_113518

4 likes

Dat is inderdaad pijnlijk.
Gecondoleerd met het verlies van je moeder.

1 like

Deze twee werden me, na het overlijden van mijn opa, door mijn oma in mijn hand gedrukt. Mijn ouders dragen geen horloge en ze maken de ‘erfenis’ op aan vakanties en elke andere vorm om hun huwelijk te vieren, geef ze eens ongelijk. Dat voorbeeld is de mooiste erfenis, maar op horloge gebied karig dus.

4 likes

He wat naar. Een ouder verliezen is moeilijk. Sterkte!

1 like

Karig, vind je? Nee hoor! Mooie horloges, beiden.
Ontzettend gaaf wat je oma deed, erg liefdevol en aan de juiste besteed!

Ik ben zeker blij met die klokjes, de rechter heeft een versleten kroon en ik zie opa daar nog aan draaien om het op te winden. Erg waardevol. Met karig op horloge gebied bedoel ik van mijn ouders kant, ze dragen beiden niet of nauwelijks een horloge. Dat heeft een generatie overgeslagen denk ik.

1 like

Gecondoleerd en sterkte

1 like

Gecondoleerd

1 like

Van opa, maar andere wijzers en in t goud.

4 likes

Deze

:worried:

1 like