Beste forumleden,
Als leek in horlogeland, wil ik graag van jullie kennis gebruik te maken.
Ik sta op het punt om een horloge van F.C. voor mijn vrouw aan te schaffen. Ze heeft een klassieke smaak en na wat horloges te hebben bekeken zijn we uiteindelijk uit gekomen bij de volgende 2 modellen . een slimline moonphase 310MPWD2P5
FC-
Dit betreft een quartz voor de prijs van eu 995,-
of de FC-310MPWD2P5 heartbeat Dit is een automaat voor de prijs van eu 875,-
Beide horloges zijn nieuw en aangeboden bij een juwelier,echter van de laatse kan ik er maar weinig vinden, vandaar ook de belabberde foto.
Het eerste horloge hebben we vandaag bekeken en bijna gekocht, maar toen vond ik de heartbeat versie die ik morgen ga bezichtigen. Buiten de kwestie smaak ben ik benieuwd naar jullie mening.
Welkom op het forum.
Mijn ervaring is dat vrouwen niet zo veel met de ‘techniek der automatische uurwerken’ hebben.
Zou dus eerst bekijken of je vrouw vaak horloges wisselt en geen probleem heeft met het goed zetten van de tijd. Succes met t maken van je keuze.
Dank allen voor jullie reacties!
De afgelopen jaren heb ik meerde malen getracht om haar aan het horloge te krijgen, maar die horloge’s had ik dan uitgekozen en aangeschaft bij bijvoorbeeld de kijkshop o.i.d. Een bedrag rond de 100-200 euro betaalde ik dan.
Die horloges belandde na korte periodes van dragen in de la en vrouwlief ging (tot mijn frustratie) weer klokloos door het leven.
Nu zat ze laatst op te bladeren in een tijdschrift en wees ze mij glunderend op de F.C. (eerste foto) met de opmerking;
’ Door dit horloge word ik echt gegrepen’ … …Ik kon mijn oren niet geloven. Mijn vrouw, gegrepen door een horloge? er kwam een grijns op mijn gezicht. Totdat ik de prijs zag…slik!
Na wat zenuwachtig (uit)lachen mijnerzijds en wat voelen aan haar voorhoofd, (koorts wellicht) heb ik om de prijs te drukken, gezocht naar voor mij betaalbaardere alternatieven. Op o.a. chrono24 en marktplaats heb ik inderdaad een aantal klokken gevonden en aan haar laten zien zoals deze 2e handse Maurice Lacroix.
Maar nee. Niet door 'gegrepen’
Ondanks dat de F.C. meer kost dan ik voor mijn eigen bescheiden collectie horloges heb betaald ga ik het toch doen.
Ik heb me erbij neergelegd,omdat ze het waard is.
Een van beide F.C’s horloges komt onder de boom te liggen. De eerste heeft ze al gepast bij de Bijenkorf en bij Brunott. Het tweede horloge ga ik straks(na 150 km sturen) bekijken.
@Ronald De meest betaalbare manufactuur F.C. bij Brunott (met 500 cashback) is prachtig maar helaas veels te pittig voor mijn portemonee) @royke74cashback) is prachtig maar helaas veels te pittig voor mijn portemonee) @royke74
Ondanks dat ze er geen ervaring mee heeft neigt ze meer naar een automaat. Dat is wat ze ook het enige minpunt aan F.C klok 1 (moonphase) quartz.
Om een lang verhaal kort te maken.
Is het (buiten het feit dat dames horloges blijkbaar niet erg waardevast zijn) zo dat een automaat over het algemeen de meeste gewilde keuze is?
" ik heb met erbij neergelegd omdat ze het waard is " …top
Vindt ze die FC absoluut t mooiste ? Doen. Geen discussie verder meer over " ja maar die is mooier/goedkoper/beter uurwerk/waarde vast/heb je deze al gezien ?"
De meeste gewilde keuze is quartz. Vaak komen mechanische aankopen van de heren terug om ingewisseld te worden voor een quartz model.
De dames hebben blijkbaar minder met het mechanische aspect en verkiezen het gemak van een quartz.
@roelke13
ik kan het nog even niet laten weten.
Vrouwlief heeft de smaak dusdanig te pakken, dat ze meekijkt op dit forum (as we speak) want ze wil het zo graag weten.
Ik wil haar nog even in spanning laten.
Het lukt. Spanning is om te snijden hier.
Ze bleef maar loeren naar het pakketje onder de boom, en maar maar vissen naar de inhoud.
Ze hebben het dan ook wel erg mooi ingepakt
Ze is niet alleen een slimme vrouw, maar ook een rancuneuze!
Dus zojuist ging ze nog even de deur uit en ligt nu nog een pakje onder de boom met mijn naam er op, ingepakt door Brunnott !
.
Vrouw van @urwin: als ‘ie vanavond naar bed is, wat schudbewegingen maken met het horlogedoosje. Hoor je een metalen schommelend geluid, is het de automaat!
Ben wel benieuwd of ze toch niet teleurgesteld zal zijn. Zelf vind ik een Swatch toch iets minder, ook al heeft deze een mechanisch uurwerkje!!
Ze zal er ongetwijfeld blij mee zijn.