Nu wil ik mijn collectie uitdunnen en upgraden en mogen deze horloges eventueel plaats maken voor een enkele andere Cartier. Enige wens, (geel)gouden kast.
Ik kijk zodoende naar de Tank Louis, maar de Americaine (medium) is ook een optie.
Nu lijkt de Americaine niet zo populair om dit forum, zie of weet ik iets niet wat anderen wel zien? Als het alleen een kwestie is van smaak, dan is er niks aan de hand, want ik vind hem tof.
Ik ben er sowieso nog niet uit, dus andere suggesties zijn welkom.
Dat dus. Ik heb de Santos de Cartier in staal, en zou daarnaast uit het Cartier gamma alleen nog de Santos Dumont, de Ballon Bleu 38mm en een Tank Amèricaine overwegen. De Tank doet het voor mij niet, dat vind ik op mijn pols te iel, en als liefhebber van iets kleinere horloges zeg ik dat niet vaak.
De Santos in goud vind ik het net niet. Ik blijf dat op de bracelet een onversneden sporthorloge vinden, en sporthorloges doen het voor mij niet in goud, ook toolwatches niet. Dan eerder een Santos Dumont.
Mag ik eens een iets meer leftwing voorstel doen, en enkel als je er de noodzakelijke licht bonkige polsen voor hebt, of wel van wat meer oppervlakte om de pols houdt?
Drive de cartier extra flat in goud.
Mooi horloge hoor, echter voor het geld zijn er mooiere horloges. Heeft toch iets vrouwelijks over zich heen.
Veel mooier dan een Americaine of Tank imho.
Die is wel gaaf!
Ga naar een dealer en probeer ze uit. Binnen het prijssegment zijn er nog zoveel andere opties. Meest voor de hand liggende, de eerder benoemde Reverso.
Je hebt leuke horloges om te dragen, schuif de aankoopdrang van je af. Loop een keer bij een AD binnen en wacht tot je tegenkomt wat echt hebberig maakt. Anders stel je dezelfde vraag over een paar jaar opnieuw.
Een Tank Louis altijd mooi, verder iets als een Americaine Moonphase is toch net wat specialer maar ook in mooi slanke en niet te bulky-modern vorm te vinden.
Ik zou persoonlijk wel wegblijven van de Francaise en Americaine chrono’s. Die uurwerken vind ik echt dramatisch om mee te werken. Al zijn ze wel mooi te combineren met verschillende soorten leren bandjes.
Staat al een poos op mijn shortlist, maar ik moet van mezelf tenminste 1 Cartier in de collectie hebben, dus wellicht een optie als ik beide Tanks wegdoen om overkill aan “vierkant” te voorkomen…
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. De Tank, ondanks Muhammad Ali en Clark Gable en zo verder, die ervaar ik als een beter dameshorloge, maar alle ontwerpen van Cartier zijn in wezen gewoon unisex.
Sterker nog, ik ervaar het als licht beledigend dat een man blijkbaar een soort lompe onelegante hork moet zijn in dit tijdsgewricht, dus juich ik mannen met Tank Amèricaine horloges van harte toe.
Ik ben niet objectief, maar hier zijn we het wel roerend eens.
En hier eigenlijk ook.
Erg cool, maar zijn die er in fatsoenlijke maten?
Gelukkig heb ik daar niet zo’n moeite mee. Ik heb hier een Dolce Vita, een Reverso en een Santos, en vind dat er goed nog een Rivanera bij zou kunnen. Nu heb ik het voordeel dat ik niet per se van het goud ben, dus dat loopt minder in de papieren. Een Amèricaine staat ergens nog zeker op een wensenlijst.
Misschien… Ik wil graag naar minder horloges, zodat ik wat ik overhoud vaker kan dragen, dus waar mogelijk, overlap minimaliseren en kwaliteit verhogen.
Onlangs blauwe BB58 en DJ omgezet in onderstaande en het werkt goed, leent zich als prima alternatief voor beide.
Kortom, ik zoek “the one golden super watch” die ik als alternatief voor een willekeurig horloge uit de huidige - three piece Cartier collection - uit de kluis kan pakken…