Welke gouden klatser om stevige vrouwenpols?

Kwam recent een kennis tegen, vrouw, behoorlijk stevige polsen, die zichzelf na wat succesvolle bedrijfsovernames wilde belonen met een gouden Rolex.

Vintage vindt ze erg leuk, ze zou hem graag als investering kopen ook. 30k budget. Of een nieuwe gouden Rolex een goede investering is betwijfel ik.

Een 26mm datejust gaat hem zeker niet zijn. Groter dus nodig en misschien ook wel de volle lengte van de strap. (Hoe leg ik dit netjes uit… )

Zit zelf richting geelgouden Daytona met groene dail te denken.

Hebben jullie een idee?

1 like

36 mm daydate? Vast wel losse schakels bij te kopen indien nodig…

228235 green dail
Wel iets duurder dan 30k, jaartje te laat :sunglasses:

2 likes

image

14 likes

Yachtmaster rose op zwarte oysterflex?

:grimacing:

1 like

De geelgouden Daytona met groene dial gaat je echt niet lukken voor 30k. Wel is er voor dat bedrag genoeg ander moois te vinden :slight_smile:

Yes, een gouden day date. Ik heb er 1 in kroko en chocolade dial. Mijn vrouw draag het heel vaak, zojuist Foto gepost op “als je maar 1 horloge mag dragen” rubriek gepost.

Eerlijk zeggen, het staat haar heel goed.

Ikzelf draag tegenwoordig juist kleiner gouden horloges, zoals deze vanniddag

Kan niet wachten.

2 likes

Gouden cartier tank louis en dan houdt ze ook nog eens wat geld over om een stalen rolex erbij te kopen. Als je bij schaap en :lemon: een gouden cartier van 10k + koopt, mag ik toch hopen dat ze een submariner o.i.d. redelijk snel in handen hebt.

1 like

Staat goed :+1:

rolex sub hulk
Of een een skyweller gold

1 like

36MM Daydate lijkt de juiste keuze.
Dat lukt met vintage en youngtimers voor 12 tot 20K

Dan kan er een mooie Datejust bij.
126231 is erg mooi bijvoorbeeld.

1 like

Is dit wel helemaal eerlijk gegaan?

:joy:

https://www.crownguard.com/collection/2446/rolex-daytona-116508-newest-model-40mm.html

Is het een dikke speknek?
Misschien is een 40mm dan een beter idee. Een leuke 16718 ofzo :star_struck:

1 like

Een horloge is erg persoonlijk en de richtlijn “Vrouw, gezet, bedrijfsovername” is erg weinig om op te gaan. We kennen de dame niet en aannames worden hier snel gemaakt.

Ik zou zeggen: Gouden Skydweller, gouden plaat. Voor nieuw moet het budget wat omhoog, maar 2e hands moet het wel lukken.

1 like

Ik heb nog wel een mooie dial liggen.

5 likes

Een leuke microkini, Brasilian style, is wellicht een leuk idee om de aankoop van de Rolex extra luister bij te zetten?

4 likes

De manual santos met piaget uurwerk zijn groot voor dames. De kleine santos is quartz tegenwoordig, geen probleem maar persoonlijk liever handwound. Heb er vaak over geschreven maar die Vinarage santos dumont in handwound met f piquet…om hebberig van te worden…

1 like

Sommige antwoorden fijn, sommige eigenlijk behoorlijk ongepast. Misschien had ik de vraag niet moeten stellen…

2 likes

Lol ik had het eigenlijk over een tank ipv santos, maar een santos is ook niet verkeerd voor een vrouw. Zeg nou eerlijk, welke vrouw houd niet van Cartier? :smirk:

Ik denk dat een volledig gouden Santos de Cartier echt perfect is voor een wat meer gezette vrouw. Hij is elegant, maar toch stoer. Minder herkenbaar dan een Day Date, maar wordt toch gezien. En mocht ze nog een keer de looks willen veranderen, kan je meegeleverde bandjes erg eenvoudig verwisselen. Enige nadeel is misschien de afschrijving, maar who cares? :sweat_smile: :man_shrugging:

Zie hier:

Edit: Ik zal btw wel een maatje kleiner pakken, want ik zie nu dat dit de XL ipv de normale zonder die lelijke datum functie.

1 like