Welke gouden vintage dress watch?

Dat zou ik ook doen🤭

3 likes

[quote=“Michielk, post:1, topic:302567”]
herschilderde wijzerplaat, gepolijste kast, nieuw plexi, replated wijzers/markers etc.
[/quote] (cursivering van mij)
Dat meen je niet he? Ik zou lekker deze prachtige 18Kr MB houden. De noblesse, juist door het minimalistische ontwerp en de kwaliteit stralen er vanaf. Als je dit weg doet ga je er eeuwig spijt van krijgen, heus! Dus lekker dragen, er van genieten en in de tussentijd weer doorsparen voor iets anders moois erbij. Dan duurt het misschien wat langer, maar in de prijsklasse die je noemt ga je iets van deze klasse nooit meer vinden.
Mijn 2 centjes.

Ja en neem deze erbij, ik maak wel een zacht prijsje :smirk:.

3 likes

Dit is mijn NOS (jaquet) droz, goldfilled wel, maar voldoet wel aan je eisen. Misschien wel wat hoger. Is maar om aan te tonen dat andere, minder bekende merken, ook mooie horloges maken in dat segment.

7 likes

Dank voor het aanbod! Maar, nee joh, ik heb net deze binnen:

Daar moet ik het voorlopig even mee doen.

3 likes

Ik lees het volgende: Je doet deze weg, om op zoek te gaan naar precies zoiets… :face_with_monocle:

Het wijkt af van wat je vraagt, maar zit aan de (boven)grens van je budget, maar kan ook een fraai alternatief zijn, maar inderdaad niet geheel massief, maar desondanks een fraaie vintage lijkt een Titus met Landeron uurwerk

En met een mooie leren band kan je hem verder personalificeren

1 like

Wat je laat zien als voorbeeld:


De voorkant zou nog kunnen…

Maar de achterkant? Nee toch??

Die Titus heeft mogelijk een vaste verbinding tussen de lugs, dus daarom een ‘open end’ bandje, maar er zijn echt betere te vinden dan deze hoor! Foei! Op zo’n mooi horloge!

1 like

Nou joh, dit was de lelijkste, toen ik hem kocht zat die er op :nauseated_face:

Er zit nu een schitterende struisvogelpoot band op van Ko :sunglasses:

En in het echt is de wijzerplaat veel meer zuiver wit/zilver om te zien, niet iets ‘vlekkerig’, patina zo u wilt, zoals het toond op de foto

Is dit beter? :wink: :smile:

1 like

Van de biecht is de absolutie , als sacramentele ritus waarin de zonden door de priester vergeven worden het voornaamste deel. (Wikipedia).
Gaat heen, doe 10 weestgegroetjes en zondigt niet weder. :innocent: :innocent: :innocent:

1 like

Die wijzerplaat zit er flink scheef in!
Band staat er mooi bin

1 like

Tot op heden kon ik echt goed beslissen wat ik aan mijn verzameling toevoeg. Maar met die MB lig ik echt helemaal in de knoop. Enfin, hij is intussen terug naar de verkoper, dus die is weg.

Ik doe hem weg omdat ik dat budget liever investeer in een uurwerk met een meer uitgesproken karakter. Budget en plezier is me gewoon niet in verhouding, ondanks dat het een mooi ding is. Om die leegte trachten te vullen zoek ik iets in de vintage hoek.

Een 50’s Landeron chrono staat ook ergens op mijn lijstje, maar niet direct helemaal bovenaan momenteel.

2 likes

Wat een horloge met je kan doen!

Ah, dat verduidelijkt de zaak voor me, merci! Mooie zoektocht btw!

2 likes

Blij dat het voor jou duidelijk is, voor mij nog niet helemaal :slight_smile:

3 likes

:joy::joy:
Dat wordt het vast wel. En zo niet, lekker blijven zoeken, dan heb je een hobby voor het leven.

1 like

Precies dat! Daar doen we het hier allemaal voor!
Sterkte en succes @MikeC :pray:

2 likes


Deze heeft een champagne kleurige wijzerplaat maar iets kleiner dan 35mm, verguld.

2 likes

Das grappig dat je dat zegd, je bent niet de eerste die dat zegd bij deze foto, er werd eerder tevens aangegeven dat dat slecht zou zijn voor de opwindstift van het uurwerk, heb hem daarom vorige maand weggebracht omdat te laten corrigeren.

De horlogemaker kwam na controle tot de conclusie dat het uurwerk er goed inzat en het ‘scheef’ zitten vertekend word weergegeven op de foto

1 like

Oke, gelukkig maar!
Wellicht door bolling van het glas

1 like

Prachtige seiko zeg!

1 like