Kan mij iemand vertellen welke grade in een Davosa ternos diver zit?
Standard of eloborated of de top grade van een Eta 2824-2?
Gr
Niemand ?
Dank je wel
Het getoonde uurwerk lijkt mij een Incabloc te hebben en een Glucydur balans Dan is het dus minimaal een Top uitvoering. Waarmee nog niet gezegd is, dat die uitvoering dan ook in die Ternos zit
Welke dan wel
Op welke site heb jij de grade van het uurwerk gevonden dan?
Er zit een 2824-2 eta uurwerk in alleen ik wil graag weten welke grade
Gr
Draai het eens om. Hoe groot acht je de kans dat ze de hoogste grade 2824-2 erin stoppen(en daar dus zelf flink extra voor moeten investeren), en het nergens vermelden?
(Niet dat het wat uitmaakt, volgens mij kan iedere 2824-2 prima de tijd houden, zeker als ze hem bij davosa nog bewerken en reguleren)
Snap ik alleen wil gewoon weten welk type erin zit
Dat is ook geen 2824-a2 maar een Eta/Valjoux 7750
Op de site van Davosa en andere site’s staat toch Eta 2824-2 movement.
Ik wil gewoon weten of het uurwerk binnen spec valt
Uurwerk loopt 75 sec achter in 5 dagen tijd
Dat is gemiddeld 15 sec per dag achter…
Ga er maar vanuit dat er een ‘‘standard’’ grade versie in zit.
quote.
the Standard grade is adjusted in two positions with an average rate of +/−12 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−30 seconds/day;
the Elaborated grade is adjusted in three positions with an average rate of +/−7 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−20 seconds/day;
while the Top grade is adjusted in five positions with an average rate of +/−4 seconds/day, with a maximum daily variation of +/−15 seconds/day.
Dus toch een goed resultaat van het uurwerk?
Ik zou er niet vrolijk van worden 15sec. per dag mijn ETA powermatic 80 loopt op max 3 sec. per 24 uur.
Een goed resultaat zou zijn als het uurwerk binnen de COSC norm zou lopen…dus gemiddeld -4/+6 seconden per 24 uur.
Houdt het op redelijk…voor een nieuw horloge dan.
Loopt pas een maand,naderhand af laten regelen.
Uurwerk valt wel binnen spec