Welke Grand Seiko?

Volgens Seiko heeft de hi-beat itt het Zenith caliber niet meer onderhoud nodig dan een 28.800 caliber ivm de gebruikte materialen en opbouw.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Nee, als Seiko adviseert om elke 3 of vier jaar onderhoud te laten doen dan snap ik dat ze dat zeggen… :wink:

Ik bedoel… dat is nog vaker dan een Zenith High beat…

Niets anders dan bv Rolex dus (voor de groene tag) :smile::wink:

Was het toen drie of vier jaar? Ik dacht vijf.

Maar goed, feit dat Rolex het nu naar 10 jaar brengt zegt wel ook direct dat om de drie of jaar zwaar overdreven is.

1 like

Zeggen dat iets nodig is, is iets anders dan dat het daadwerkelijk nodig is.

Ik heb een Daydate gehad die na 25 jaar z’n eerste service kreeg…

Nauwelijks onkosten :wink:

Daarom is mijn devies, een klok pas servicen als het nodig is.

Daar ben ik het mee eens hoor maar zoals ik de vorige keer ook al aangaf is dat niet voor ieder uurwerk van toepassing. Sommige uurwerken zijn gewoon gevoeliger en is een te lange service interval niet aan te raden als je niet wil dat de kosten oplopen.

1 like

Oh ja, en je moet een klok ook nog lang genoeg houden om te laten servicen natuurlijk…

1 like

Haha, da’s precies waar ik aan dacht!

1 like

Knoop doorgehakt hier!

Bert is richting Roermond voor een mooie SBGA003…?

1 like

Sbga027 is het geworden :+1:t2:

Vanavond of morgen maak ik effe eigen topic aan met plaatjes

5 likes

Aha, met de kroonbeschermers!

Mooi hoor, zwarte plaat op stalen band, super.
Congrats!

1 like

Wel, als TS heb ik uiteindelijk geen Grand Seiko gekocht, omdat ik ook fondsen voor iets anders nodig had. De term draaikont in een ander topic was mijn deel. Toch heb ik mijzelf wel getracteerd op twee mooie Seiko’s die ik hier dan toch maar even laat zien. Voor mij is dit topic dan wel over. Geen Grand Seiko dus maar:

4 likes

Aha Marijn, ook aan de MM300 topklok. :thumbsup:

1 like

Die eerste is idd erg mooi Marijn, congrats!

1 like

De MM is fraai, Oranje kan ik in kader olympische spelen ook goedkeuren.

1 like

Ik vind ze allebei top!

1 like

M’n SBGA095 (LE spring Drive) met heel subtiele bruine ā€˜spiderweb’ guilloche wijzerplaat. Ietsje kleiner dan de bekendere ā€˜Snowflake’.

6 likes