Ik vind die plotse liefde voor de grand Seiko wel grappig. In 2007 was ik een van de eerste met een grand Seiko hier op het forum, in 2008 kwam mijn nr twee. Maar als je zo’n kreng hier probeert te verkopen, hapt niemand toe.
Wellicht is de tijd veranderd, maar dat is mijn indruk.
Ja, moet je eens kijken hoe vaak er bij een nieuwe aanwinst wordt geroepen dat ze iets ook graag willen, of dat ie nog op het lijstje staat. Zeker bij modellen die je minder vaak voorbij ziet komen maar bij een verkoop is er niemand thuis. Beetje zoals bij de jaarlijkse limited.
Zijn we allemaal niet een beetje zo? Net zoals we constant flipperen met horloges, veranderen we ook constant van gedachten voordat we horloges hebben gekocht. Lijsjes veranderen bij mij zeer regelmatig, daarom zitten ze ook in mijn hoofd.
Mooie klok! Ik ben niet zo bekend met het spring drive uurwerk maar dat kleine wijzertje op de plaat is een power reserve neem ik aan? Heb je de klok dan nu net om zodat hij nog onvoldoende reserve heeft opgebouwd? Het lijkt alsof hij leeg is.
Power reserve inderdaad. Maar nee, juist helemaal vol… - 72 uur
Wat ik ook zo mooi vind bij GS - de ‘zaratsu polishing’, echt niet alleen maar marketing.
Kijk eens naar die reflectie in de bezel. Er wordt maar bij weinig horloges zó gepolijst, dat je een vervormingsvrije spiegeling krijgt waarbij je dus de lucht, de wolken, het zand, zelfs de mensen kan zien lopen enkele tientallen meters achter je
Ben vandaag naar de Seiko Boutique geweest in Amsterdam. Afgelopen donderdag ook trouwens, maar dat was om de schakels van mijn sbdc029 te laten aanpassen.
Vandaag ben ik er geweest om eens uitgebreid naar de Grand Seiko’s te kijken die in de vitrine in de winkel staan.
Ze blinken en zijn afgewerkt als diamanten. Ongekende schoonheid en pracht.