Ik sta aan de basis van een nieuwe ontwikkeling in mijn “horlogeverzamelaarsafwijking”. Ik ben serieus aan het overwegen een tweetal horloges opnieuw aan te schaffen die ik al eens heb gehad. Ik mis ze gewoon…Het gaat om deze twee:

Welke horloges heb jij voor een tweede keer gekocht? Misschien zijn er wel leden die er een 3 keer hebben gekocht. 
Is mij gelukkig (nog) niet overkomen Dreski, maar in jouw geval wel begrijpelijk bij deze twee horloges dat je ze weer wil kopen. De Seiko heb ikzelf ook (gemod) en het Tissot horloge is tijdloos mooi, komt misschien ook wel in mijn collectie.
Het zal je in de toekomst toch niet gaan gebeuren met je Certina ?.
Wim
WVE Schreef:
Is mij gelukkig (nog) niet overkomen Dreski, maar
in jouw geval wel begrijpelijk bij deze twee
horloges dat je ze weer wil kopen. De Seiko heb
ikzelf ook (gemod) en het Tissot horloge is
tijdloos mooi, komt misschien ook wel in mijn
collectie.
Het zal je in de toekomst toch niet gaan gebeuren
met je Certina ?.Wim
Grrrrrrrrrrr!!!
lol lette even niet op heb je dit per abuis ook per PB verstuurd.
heb 1 keer de sinn U1 terug gekocht en 1x de zwarte smp
beide overigens voor de 2e keer weer verkocht 
Deze tot twee maal gekocht en weer verkocht. Toch blijft hij in mijn hoofd rondhangen, dus ik sluit niet uit dat hij er toch weer komt.
![]()
Alleen met een Omega zakhorloge (voor onderdelen) en met een UG-uurwerk met wijzerplaat (zelfde verhaal) heb ik dat gehad.
Simpele remedie: niet verkopen 
tot 2x toe deze gekocht en weer verkocht
Citizen promaster JP2000-08E
heb er nog spijt van, dus ik sluit een 3e keer aanschaffen niet uit.
heb er zelf geen foto meer van, dus maar even een foto gejat.

Ik durf mijn verhaal hier niet neer te zetten
ben bang dat ik door word verwezen
Maar diverse horloges verkocht , en later gewoon weer terug gekocht
Deze heb ik nu 2 keer gehad

En deze heb ik nu al drie keer gehad. Volgende rolex wordt een GMT II LN

De bruine Bullhead omdat de eerste welke ik in 1973 nieuw kocht kapot ging en daardoor verdwenen is.
De aanschaf van het 2de exemplaar is het begin geweest van de “TIK”.

De Speedmaster voor de tweede keer omdat de eerste uit huis gestolen werd.

En deze
zelfs 3 maal.
Heeft ook wel weer een verhaal.
Het eerste horloge van dit model heeft een serieus ongeval gehad en ligt nu te revalideren bij een gekend Seiko reparateur.
De andere twee omdat ik ze gewoon niet kon laten liggen.
En als uitsmijter 4 x een Alpha sub welke allemaal nog gedragen worden.
3 zonen en een collega maken er goede sier mee.
Eerst de titanium versie gekocht.
Aan een collega die, 'm absoluut wou, doorverkocht, en dan dik spijt natuurlijk…
Tot deze in al z’n glorie voorbijkwam… Toegehapt dus :):
Met Vriendelijke Groeten,
Chris.
Sluit ik me bij aan. Ik heb nog nooit een horloge verkocht, en heb misschien maar 1 horloge dat ik evt. zou overwegen te verkopen, maar die zou ik ook niet weer kopen.
Enige reden om 2 keer te kopen zou voor mij zijn dat als een geliefd exemplaar onherstelbaar stuk gaat.
Groeten,
Martin
Mooi met deze band zeg, beter dan die met die mega ribbels.
3x Steinhart/ Debaufre en ook weer verkocht. Nu komt er niet weer 1 Of het moet de 47mm versie zijn in rosé goud ( verguld ).
De Precista Speedbird II Gekocht, verkocht, gekocht.
Seiko monster verkocht, moet nog weer eens gekocht worden
Fortis B42 Cos. verkocht, komt er ook weer…
Omega SMP Black, verkocht, komt er ook weer…
Meistersinger 43mm verkocht, komt een 38mm ooit weer eens voor…
Tja, en verder zal ik nog wel wat vergeten zijn. Maar spijt heb ik er nog geen seconde van gehad.
Heb nu een Citizen NY0046, en er zal vast ooit een NY0040 met Lumibrite dial bijkomen (die ik dan meteen zwart teflon gecoat
http://www.bobthayerjr.com/teflon.htm
wil hebben).
Beste Spijtoptanten,
Zelf ben ik er ook zo een, drie klokken verkocht in het verleden, van twee veel spijt, koop ik zeker nog een keer.
1e stomme streek bell en ross 42mm nog een extra lerenband in frankrijk bijbesteld
2e stomme streek meistersinger maar die komt er snel weer eentje, ik twijfel nog welk
3e kan ik goed mee leven dat ik die niet meer heb, heb ik ook nooit iets mee gehad,nu stoot ik veel forumers tegen het hoofd want het was een omega speedmaster,
helaas voor de bezitters maar smaken verschillen,en dat mag denk ik ook.
Het is maar goed dat de meeste stomme streken te herstellen zijn.
Groeten,
Guus
Ik heb net weer een Seiko Monster gekocht, dat is de 5e keer
Het is een oranje monster (dat is de tweede keer), ik had ook al een zwarte, een zwart-zwarte en een rode.
Blauw monster.
Gekocht
aan goede vriend verkocht
van klant teruggekocht
nu is hij gestolen 
Nog geen nieuwe gevonden X(
2x Seiko 6105. De eerste heb ik vorig jaar voor 5 euro op een kleedjesmarkt gekocht. En toen wilde ik een tweede Die vond ik hier op het forum.
(Er staat er nu eentje te koop op Mp. trouwens)
Menno