Welke heeft jullie voorkeur..?

Ik vindt de Jeager Lecoultre Master Compressor serie buitengewoon mooi. Zelf denk ik dat ik een Memovox ga aanschaffen. Nu ben ik gewoon nieuwschierig welk model jullie voorkeur heeft van deze serie en waarom. Kijk niet naar de goudenkast of naar prijsverschillen.

De Dualmatic; het witte opengewerkte gedeelte geeft de 24 uurs tijd aan (5 of 17 uur) met een extra urenwijzer die een tweede tijd aangeeft.

De Memovox; met een mechanisch alarm, alarmtijd zichtbaar via het witte opengewerkte gedeelte

De Geographic, met een schijf waarop je een stad kan selecteren en die tijd is gedecentraliseerd zichtbaar.

De nieuwe chronograaf

De extreme World chronograaf, met oa een secondenschijf die elke 30 seconden rood of wit wordt

Absoluut de Geographic, vanwege de in mijn ogen meest geslaagde layout van de wijzerplaat.

De compressor serie vind ik de mooiste lijn van JLC op dit moment.

Ik ga voor de laatste.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar staal of rosegoud.
erg gafe klok!

Voor wat het waard is: Puur voor de looks zou ik gaan voor de Extreme World chronograaf. Nou is de chronograaf geen functie die ik veel zal gebruiken. Een tweede tijd ook niet trouwens. Wat ik jammer vind van deze serie is dat de horloges 1 en 3 qua lay-out niet zo’n mooie wijzerplaat hebben; hij is niet symmetrisch. Deze vallen voor mij af. Een goede tweede keus vind ik de Memovox. Deze heeft een strak uiterlijk. De vierde vind ik qua wijzerplaat lay-out ook niet zo geslaagd (indexen van de subdials). Blijft voor mij over: op nummer 1 de world chronograaf en op 2 de memovox. Overige vallen af.

Gerwin

Beetje een luxe probleem ! :smiley:

Voor mij: Altijd staal en een zwarte wijzerplaat !! Wat is ie toch zzzzzaaaai :smiley:

Blijven 2 opties over: De dualmatic en de Memovox, neig naar de Dualmatic.

Memovox!

De Dualmatic

Deze dus;

Andere vind ik niet zo gelsaagd.

World chronograaf

De Memovox.
Weet je het nog niet zeker? luister dan eerst maar naar geluid van het mech. alarm.

Ik zou ook voor de memovox gaan. Mooie stoere travelwatch en idd ook vanwege de alarmfunctie.

Ik heb het geluid idd mogen beluisteren bij de dealer… prachtig! Ik vindt het zelf ook mooi dat de kast dikker is (ivm de complicatie) dan de andere modellen.

Ik vindt bij de dualmatic de decentrale secondewijzer niet mooi geplaatst. Bij de Geographic vindt ik dat AM/PM zo Amerikaans en voor niet voor ons Europezen.
De chrometer extreme vindt ik wel stoer allleen die schijf van de secondes die steeds rood en dan weer wit wordt veelste druk en dat model wordt ook veelste duur.

Daarom heb ik mijn keuze ook gemaakt en gaat het binnenkort de Memovox worden. Alleen dan met zwarte band.

We zijn nu al benieuwd naar de foto’s!

De dualmatic of eh… toch die nieuwe chrono.
Ik leef iig met je mee. Maar ik kan niet kiezen.
Sterkte.

Ad

Memovox en daarna Dualmatic