Welk horloge deed je passie ontvlammen?

Iedereen is ergens begonnen. Benieuwd naar met welk horloge (en het verhaal) het verzamel avontuur is begonnen. Leuk om een tweede foto toe te voegen van je grail watch op dit moment!

5 likes

Z’n 10 jaar geleden liep ik stage voor school bij Oxfam Novib. Voorheen droeg ik nooit een horloge, ik was dan ook pas immers 13 jaar oud.
Tijdens deze stage deed ik vrijwilligerswerk in een kleine kringloopwinkel in Oxford.
Daar viel mijn oog al gauw op dit mooie horloge die toen binnenkwam. Zoals dat bij veel kringloopcentra gaat, worden de nieuwe items eerst opgeslagen en gesorteerd. Dat was mijn gelukje! Het horloge werd dus nog niet in de winkel verkocht en dat gaf mij tijd om wat geld bij elkaar te sprokkelen.
Ik kocht het horloge 3 weken later aan het einde van mijn stage voor 5 euro!
Ontzettend veel plezier gehad

7 likes

Deze hoort daar voor mij zeker bij. Vooral vintage horloges werd ik erg blij van. De Speedmaster is nog een toekomstige grail.

7 likes

Heb je een vacheron voor 5 piek op de kop getikt? :astonished:

1 like

Merk weet ik meer.
Lag in de vitrine bij de kijkshop onder een halogeen spotje.
Ding zat vol wijzertjes en knopjes interessant te zijn.
Netjes 24 gulden en 99 centen bij elkaar gesprokkeld.

De tijd aangeven deed wel volgens mij.
Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Haha nee, de victorinox

2 likes

Aangezien we, volgens mij, nog steeds geen eigen plaatjes kunnen plaatsen, maar even dit plaatje van hetzelfde model. Dit horloge kocht ik, halverwege jaren '90, van m’n eerste salaris. Nadat ik er al een aantal jaren daarvoor, als student, van had lopen dromen. :blush:

Stock photo

Ik heb het horloge nog steeds. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik niet precies weet waar het ligt. :thinking:

Mijn grail is dit horloge, van hetzelfde merk. :star_struck: :sunglasses:
Review: TAG Heuer Carrera Dato “Glassbox” | SJX Watches

10 likes

ah! ik zag alleen de foto van die vacheron’s met de tekst eronder :slight_smile:

Deze, jaren ‘80 vorige eeuw…

7 likes

Je maakt nogal wat topics aan joh :sweat_smile:

Ja nog niet lang lid maar vind het een fantastisch forum. Behalve dat de foto’s het nu niet doen :cry:

3 likes

Dat was voor mij de Seagull 1963

1 like

Skx007 :hugs:

6 likes

Als kind een digitaal casio horloge. Dat was toch wel futuristisch tov een analoog horloge. Weet alleen niet of het nou een f-91W was of de f-87W was.

IWC GST Chrono aut.
Hard voor gewerkt in 2003 en gespaard, en chiquer dan en toen ook nog duurder dan een Rollie sub… :zipper_mouth_face:

8 likes

Prima hoor.

Maar die foto’s die niet werken wordt wel vervelend idd

1 like

Waar haal jij deze informatie vandaan?
Ik zie helaas geen foto’s.

ik kan wel een screenshot posten. maar dan verstoor ik dit leuke topic een beetje.

Ik heb mijn verhaal al eerder verteld . Ik haalde op m’n 17e een Rolex catalogus (heel klein foldertje destijds), en besloot dat ik een Rolex wilde.
Ik zat nog op school, en sparen ging erg langzaam (er moesten ook biertjes gedronken worden in het weekend).
Ik keek gedurende 6 jaar regelmatig bij Elka Watch in de Kalverstraat in de etalage, totdat de eigenaar me op een dag naar binnen riep, omdat hij me al die jaren had zien turen.
Ik vertelde hem dat ik al 6 jaar aan het sparen was, en dat ik inmiddels 2000 gulden had. De goedkoopste, een Airking, kostte 2500 gulden, en dat was m’n doel.
De eigenaar zei dat hij me het horloge gunde en gaf me 500 gulden korting. En omdat ik graag een blauwe wijzerplaat wilde, heeft hij de zwarte omgewisseld voor een blauwe, kostenloos.
Dat was m’n eerste echte horloge. Een Airking 5500, en ook gelijk de start van m’n horlogepassie, nu, 36 jaar geleden.

38 likes

Ik heb in Zwitserland in 2000 een wedstrijd uit een glossy tijdschrift gewonnen, en die prijs was de Maurice LaCroix chronograaf.
Had eigenlijk nog nooit naar mechanische horloges gekeken, en was helemaal flipperkast door de open case back. En zo is t begonnen… :face_with_peeking_eye:

4 likes