Jesse78
30 augustus 2024 om 10:49
1
Ik werd getriggerd door de discussie in een ander topic (Van de datum en dag blijf ik af - 72 van tollos7 ) over het wel/niet stellen van het datum venster, waarin ook de esthetische waarde van de datum werd besproken. Nu wil ik daar wel een nieuw topic aan wijden
Ik vind zelf de chronograph heel mooi door de symmetrische inrichting van de plaat, en ik vind de pushers aan de zijkant wel iets toevoegen. Zoals bij mijn Omega 4840, geeft het net een wat sportievere look:
Op een dress watch vind ik de moonphase esthetisch heel nice!
(
Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moon Review | Moon Phase Watches )
Het datum venster heb ik vrij weinig mee - helemaal als deze op 4uur is geplaatst zoals bij Zenith, dat vind ik heel storend
(
Zenith El Primero: A Comprehensive Guide to the Historic Chronograph C | Teddy Baldassarre )
Nu ben ik wel erg benieuwd naar welke complicatie(s) volgens jullie de meeste esthetische waarde hebben (inclusief foto )?
11 likes
de uren en minuten, eventueel een secondewijzer
29 likes
F-91W
30 augustus 2024 om 11:04
4
Een tweede kroon om een interne bezel te bedienen. Mooie voorbeelden voor mij zijn de Seiko alpinist en de omega seamaster.
Een bezel (zowel dive als GMT) kunnen me ook wel bekoren. Wel op voorwaarde dat de rest van de dial niet te druk en asymmetrisch is.
3 likes
F-91W:
Een tweede kroon
F-91W:
omega seamaster.
die is toch voor het Helium ventiel?
5 likes
Kad
30 augustus 2024 om 11:12
6
Mooi: chrono, moonphase, triple calendar
Minder mooi: bicilor bezels, complicaties op dress watches, ruitenwissers op de voorkant
2 likes
Zonder enige twijfel de chronograaf.
11 likes
erik_m
30 augustus 2024 om 11:17
9
Duik bezels en moonphase, iets wat niet vaak samen in 1 horloge te vinden is (helaas?)
1 like
Bwatched:
chronograaf
Split seconds chronograaf.
2 likes
None
30 augustus 2024 om 11:18
11
Mooi: chronograaf en moonphase
Minder mooi: cijfers op de wijzerplaat
1 like
F-91W
30 augustus 2024 om 11:30
12
Klopt, ik doelde vooral op de tweede crown.
1 like
Als er een dresswatch inkomt, dan zoiets. Ik ga de prijs maar niet checken.
8 likes
De super-vloeiende secondewijzer van Seiko Spring Drive is ook prachtig om naar te kijken.
5 likes
Pjotr
30 augustus 2024 om 11:55
16
Tudor BB pro, Marathon Gsar:
Duik bezels en moonphase, iets wat niet vaak samen in 1 horloge te vinden is (helaas?)
Thank god. Met alle respect maar dat vind ik echt een clowneske combinatie. Wel een leuk stukje: 【F】 Moonphase Dive Watches: Rarities From Blancpain, Oris, And More
Die Panerai met de moonphase aan de achterkant
4 likes
maanfase!!!
ook gelijk het meest nutteloos
1 like
Cordova
30 augustus 2024 om 12:10
18
Qua uiterlijk is een moonphase wat mij betreft meestal het mooiste.
That being said, ik ben fan van vintage horloges met een niche toepassing. Denk bijvoorbeeld aan deze Memovox die je vertelt wanneer je je parkeermeter bij moet vullen:
Of een chrono waarmee je iemands hartslag kan meten:
16 likes
Cordova
30 augustus 2024 om 12:14
19
Ik kan m’n bericht niet meer wijzigen, maar een “simpele” power reserve is ook altijd leuk:
4 likes
Colnago
30 augustus 2024 om 12:20
20
Ja, die parkeermeter, top
3 likes
Pjotr
30 augustus 2024 om 12:38
21
Ha, wat gaaf! Nog nooit gezien, keep them coming!
2 likes