Welke horloge is dit en hoeveel is hij waard (na herstelling)

Hallo allemaal ,
Bij het opruimen van de zolder vond ik een horloge die mijn grootvader zaliger vroeger droeg.
Nu vroeg ik mij af welk type dit is en hoeveel deze nog waard is in de huidige staat en hoeveel deze zou waard zijn na herstelling.
Er is geen doosje bij nog een certificaat.

Alvast bedankt
Mvg

20200506_131115|666x500

1 like

Wat de emotionele waarde voor jou is dat weet alleen jij, financiële waarde is nihil en wat je er ook aan laat doen dat gaat niet meer worden.
Tientjes werk.

4 likes

Inderdaad vrijwel nul commerciele waarde. Waarschijnlijk loopt-ie gewoon weer met een vers batterijtje; is dan een aardig en bruikbaar aandenken.

2 likes

Dacht ik in eerste instantie ook maar alle kleine wijzers liggen er af en de wijzerplaat is verschoven, waarschijnlijk dus een flinke klapper gemaakt.

Als het horloge je dierbaar is dan kun je het overwegen maar effectief is dit horloge total-loss.

1 like

Herstellen is duurder dan wat hij waard is na het herstellen.

Verkopen is zowizo niet de bedoeling , het liefst zou ik het repareren en zelf koesteren als aandenken.
Mijn broer wou er geld uitslaan , dus ik ben heel blij dat het niets waard is. Nu ik weet dat het niks waard is kan ik deze gelukkig zelf bijhouden

2 likes

Iets vergelijkbaars van dit merk, nieuw doet rond de € 140,00 dus reken maar uit.

Factor 10 ongeveer?

Ligt er aan wie het herstelt. :wink:

Rodania met wat ik sterk vermoed dat het een Tissot polsband is, geen wijzers op de subdials, voor iets dat max 300 kostte.
Perte totale.

Het uurwerk zal rond de €25, kosten heb zelf ook n Rodania gehad.

De asjes van het uurwerk en de wijzerplaatpootjes zijn afgebroken, is het eigenlijk niet meer waard om nog te herstellen. Van dat geld kun je dan beter een ander horloge kopen.