Ik ben weer eens langzaam aan het kijken naar een “nieuw” horloge. Nu wil ik er eigenlijk het volgende mee bereiken:
Ik wil een horloge wat zijn waarde redelijk houdt van een gerenomeerd merk. Ik wil dit horloge na ongeveer weer een jaar inwisselen voor weer een wat duurdere om zo uiteindelijk bij mijn doel te komen. Vandaar dat ik aan 2dehands denk.
Het horloge moet voor mij aan de volgende eisen voldoen:
Vanaf 43 mm
Chronograaf (bij voorkeur)
Waardevast
Gerenomeerd merk
Prijs: Ongeveer 1000-1250 met kleine uitloop naar boven.
Qua merk en waardevastheid kan je het beste voor Omega of Rolex gaan. Ik zou echter overwegen om een nieuwe aan te schaffen. Je moet er toch op rekenen dat de marktwaarde minder wordt naarmate het horloge ouder is. Wanneer je de tweede eigenaar bent en het gaat doorverkopen zal de prijs nog weer lager liggen. Bovendien zou ik er goed op letten dat een horloge niet derde hands of ouder is.
Ik ben weer eens langzaam aan het kijken naar een
"nieuw" horloge. Nu wil ik er eigenlijk het
volgende mee bereiken:
Ik wil een horloge wat zijn waarde redelijk houdt
van een gerenomeerd merk. Ik wil dit horloge na
ongeveer weer een jaar inwisselen voor weer een
wat duurdere om zo uiteindelijk bij mijn doel te
komen. Vandaar dat ik aan 2dehands denk.
Het horloge moet voor mij aan de volgende eisen
voldoen:
Vanaf 43 mm
Chronograaf (bij voorkeur)
Waardevast
Gerenomeerd merk
Prijs: Ongeveer 1000-1250 met kleine uitloop naar
boven.
Graag hoor ik wat jullie hiervan denken.
Een Omega Seamaster prof300 is 41mm, maar vind ik groot ogen. Vooral door 't overlopen van de blauwe wijzerplaat met blauwe bezel. Blijft rond de 1000 euro hangen. Enneh, voor een hoop mensen is gebuikt = gebruikt. Of ie nu 2,3,4,5,6de hands is. Hij blijft rond de 1000 zweven. Wel is de staat (schade en soms onderhoud) voor de meesten van belang.
Als je echt chrono wilt kun je misschien aan een Breitling of Sinn denken. Liggen gebruikt iets onder de 1000. Alleen groter dan 43mm wordt daar iets moeilijker.
Ik heb een paar horloges waar ik super tevreden mee ben. Het horolge wat ik wil ligt nog erg ver weg en het leek mij leuk er elke jaar ongeveer 1000 bij te doen en zo via een ander horloge bij het horloge te komen die ik wil.
Dan zou ik gewoon doorsparen totdat je genoeg geld hebt om in 1 keer je droomhorloge te kopen. Dan loop je ook niet het risico geld te verliezen met de aan- en verkoop van die tussenklokjes.
omega speedmaster pro ofwel een rolex zijn zowat de enige die bij me opkomen dat redelijk waardevast zijn.
Als je goed zoekt vindt je mss wel een omega speedmaster voor een licht naar bovengetopte 1250 euro maar dan ga je echt goed moeten zoeken en geduld hebben of af en toe wel es een rolex date of datejust in staal maar da’s dan weer geen chrono.
Ben er echter zeker van als je deze een jaar houdt en weer wegdoet je er weinig of niks op verliest en tenslotte heb je er toch wel een heel jaar plezier van gehad dus je mag er altijd iets op verliezen toch.
Ik wens je alvast veel geluk!
Of het iets voor je is weet ik niet, maar bij Amsterdam Vintage Watches hebben ze een inruilgarantie. Grofweg gaat dat zo:
Als je een bij hun gekocht horloge inruilt voor een duurdere, krijg je de aanschafprijs van het in te ruilen horloge terug, minus de kosten van een servicebeurt.
Details moet je natuurlijk even nalezen/vragen. Ik weet ook niet of ze überhaupt iets voor je hebben en heb er verder zelf ook geen ervaring mee.
Ben ook wel benieuwd waar je naartoe wilt groeien.
Maar ik kan 't me wel voorstellen hoor. Eerst een Omega, paar jaar verder beetje doorgespaard en dan na inruil een Rolex, en weer wat later een met inruil een Panerai, en toen een Audermars Piguet. Zo heb je elk paar jaar weer een leuk ander klokje. Erg vermakelijk en economisch. (tu)
Dag Ramniv. als ik jou was zou ik het chrono verhaal nog even overdenken.
en eventueel voor een omega gaan zoals boven al vermeld.
maar ik krijg het idee dat een chronometer van omega 2e hands niet
zo veel meer oplevert dan een quartz uitvoering.
tenminste dat is wat ik concludeer als ik op het net zit.
maar ik ben wel van mening dat je beter een automaat kunt kopen.
en als je een chronograaf van een gerenomeerd merk wilt in aut versie
dan ben je denk ik wel iets meer kwijt.
als het een horloge is wat in staat 1 verkeert= nagenoeg zonder gebruikssporen.
dan krijg je er na een poos nog best een heel aardig bedrag voor.
(als je zelf niet te veel gebruikssporen toevoegt)
Ik denk dat je gezien je wensen uitkomt op een Breitling of een Omega.
Een Breitling van 1000 zal in waarde maar weinig meer dalen en onderhoud is redelijk goedkoop te noemen (buiten AD circuit)
Als je koopt om naderhand verder te verkopen is eentje met doos en papieren wel zo makkelijk.
Op marktplaats komen zo nu en dan best redelijk geprijsde Chronomats voorbij en kun je binnen jouw budget best iets moois kopen.
Waarom zoek je geen Jaeger le Coultre. ik zie heel weinig info op dit forum hierover.
Probleem is alleen dat als je er een hebt gekocht je er geen afstand meer van kan doen. wellicht is dat een reden dat niemand dit merk noemt
ik denk dat je het moet avonturen door via Ebay te zoeken naar een horloge waarvan de verkoper aangeeft dat deze loopt.
veel kan er niet verkeerd zijn en je kan hier nog horloges kopen voor een fractie van de prijs in de winkel.
Op deze manier heb je de meeste garantie dat als je deze inruil je meer of het zelfde bedrag kan krijgen als je zelf betaald hebt. koop je bij een gerenomeerd bedrijf en ruil je deze t.z.t. bij dit bedrijf of een andere in dan weten zij de prijs en kost het je altijd geld.
Je moet gewoon mazzel hebben maar dat is met alles toch.