Welke horloge ziet er luxe en duur uit in tegenstelling tot de prijs

Baggerklok!

thieuster Schreef:

Voor een niet-kenner is een Patek Calatrava ook
maar een gewoon doublé horloge

Ik moest ook aan dit merk denken. Het valt er in eerste instantie niet aan af te zien, en van sommige modellen vind ik ze zelfs een goedkope uitstraling hebben. Dat terwijl het subliem gemaakte en afgewerkte horloges zijn uit de top 3.

lencoth Schreef:

JohanT Schreef:


In het tijdperk van de radio controlled
horloges
is het in feite overkill

Natuurlijk. Tenzij je in Zuid-Amerika woont, want
daar heb je geen radio-tijdsignaal :#

Dan zou ik een GPS horloge meenemen, met mooi weer altijd wel signaal :stuck_out_tongue:

Wel triest, ik heb nog 1 van de eerste. En die doet er een eeuwigheid over om een signaal te krijgen. Zo lang dat de uitgeputte accu leeggetrokken wordt :sunglasses:

marnix.moed Schreef:

Dan zou ik een GPS horloge meenemen, met mooi weer
altijd wel signaal :stuck_out_tongue:

In Patagonia of op de Pampas zal je dan een prima ontvanst hebben, maar in de regenwouden geen enkele (ook al straalt de zon aan de hemel, maar die zie je toch niet, net zoals je GPS geen enkele sataliet zal vinden) :wink:

luddite Schreef:

marnix.moed Schreef:


Dan zou ik een GPS horloge meenemen, met mooi
weer
altijd wel signaal :stuck_out_tongue:

In Patagonia of op de Pampas zal je dan een prima
ontvanst hebben, maar in de regenwouden geen
enkele (ook al straalt de zon aan de hemel, maar
die zie je toch niet, net zoals je GPS geen enkele
sataliet zal vinden) :wink:

En in de straten van New York misschien ook niet.

Toch deze dan maar? http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,939032

Een klok draag je voor jezelf, ongeacht wat een ander er van vind, als je er een ‘klik’ mee hebt dan is er chemie en hoe lang dat dan duurd… tja… soms decennia soms enkele dagen.

En het wil ook nog wel eens voorkomen dat de klok echt heel mooi is, alles klopt en toch is er dan toch geen chemie.

Maar modemerk klokken… brr… dat is meestal voor de buitenwacht als onderdeel van de kleding die word gedragen, net zoals een riem met speciale gesp.

Genesis

hcptdg Schreef:

Baggerklok!

Hans hoeft nooit bang te zijn dat mensen hem niet begrijpen of dat hij 'vaag’zou kunnen overkomen.:smiley:

Genesis

genesis Schreef:

hcptdg Schreef:


Baggerklok!

Hans hoeft nooit bang te zijn dat mensen hem niet
begrijpen of dat hij 'vaag’zou kunnen
overkomen.:smiley:

Genesis

Nou, ik ben anders toch effe kwijt welke klok dan een baggerklok is???

Maar OT, dit is volgens mij een discussie die al meerdere malen is gevoerd in een of andere vorm. Maakt 'm niet minder interessant, natuurlijk. Ik wil hier wel even opmerken dat de mens nou eenmaal zo gebouwd is dat ie behoefte heeft aan waardering en erkenning voor z’n gedrag. Niemand vind het prettig om door werkelijk iedereen uitgekotst te worden. Vroeger was dit zelfs van levensbelang; je kon het je in de oertijd niet permiteren om door je stam te worden verstoten. Dus je moest je conformeren aan de normen en waarden van de stam. De mens heeft deze behoefte nog steeds. Concreet, natuurlijk vinden we die techniek en die kwaliteit mooi, maar je draagt niet per ongeluk een Omega, Rolex, Breitling of zelfs Seiko. Daarmee onderscheid je je misschien van een grote groep mensen die überhaubt geen fuck geeft om horloges. Maar binnen de ‘horlogeposse’ krijg je juist weer veel waardering voor dit ‘gedrag’. De mens is nu eenmaal een sociaal wezen. Maar ja, ook al besef je dit, dan nog is het moeilijk om voor jezelf te erkennen dat je eigenlijk helemaal niet zo’n ongelofelijk bijzonder, volledig onafhankelijk individu bent, wat jij mooi vindt voor een belangrijk deel sociaalbepaald is en (dus) de keuze voor die klok eigenlijk ook. Maar dan is er weer het probleem dat hier openlijk voor uitkomen ‘not done’ is. Mensen zijn rare wezens!:wink:

Even weer ontopic…

Toonde hem laatst ook in een ander topic. Worden 2ehands veel aangeboden, vaak nog voor meer dan ze opbrengen. Maar heeft een erg luxe uitstraling wat mij betreft. Seiko Premier SNP005P1:

Veekeren Schreef:

Even weer ontopic…

Toonde hem laatst ook in een ander topic. Worden
2ehands veel aangeboden, vaak nog voor meer dan ze
opbrengen. Maar heeft een erg luxe uitstraling wat
mij betreft. Seiko Premier SNP005P1:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Ho
rloges/2011-09-17-164549.jpg

Op zich wel mooie klok. Maar ik vind een Premier niet het beste voorbeeld van een goedkope klok die er heel veel duurder uitziet. Heb niet opgezocht wat deze kost, maar in mijn beleving zijn Premiers juist vrij prijzig, voor Seiko’s dan.

TagEd Schreef:

Op zich wel mooie klok. Maar ik vind een Premier
niet het beste voorbeeld van een goedkope klok die
er heel veel duurder uitziet. Heb niet opgezocht
wat deze kost, maar in mijn beleving zijn Premiers
juist vrij prijzig, voor Seiko’s dan.

Inderdaad, ik heb deze zelf in 2006 gekocht voor € 575,00 op staal. Naderhand een leren band er op gezet. Helaas ziet bij mij de kast door intensief gebruik in Saharazand en Pyramidesteen er behoorlijk afgeleefd uit…

TagEd Schreef:

Veekeren Schreef:


Even weer ontopic…

Toonde hem laatst ook in een ander topic.
Worden
2ehands veel aangeboden, vaak nog voor meer dan
ze
opbrengen. Maar heeft een erg luxe uitstraling
wat
mij betreft. Seiko Premier SNP005P1:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/Ho

rloges/2011-09-17-164549.jpg

Op zich wel mooie klok. Maar ik vind een Premier
niet het beste voorbeeld van een goedkope klok die
er heel veel duurder uitziet. Heb niet opgezocht
wat deze kost, maar in mijn beleving zijn Premiers
juist vrij prijzig, voor Seiko’s dan.

Ze zijn inderdaad niet goedkoop. Het is geen Seiko5je bijv. Maar voor de looks en de functies zou ik verwachten dat het een klokje van duizenden euro’s kan zijn. Dan bedenk ik me dat er een quartz in zit en dat er ook verschil in afwerking zit.
Hoewel ze wel erg mooi in elkaar gezet zijn.

Tweedehands zijn ze voor rond de 200 te krijgen, ze worden erg vaak aangeboden. Je bent gek als je er nieuw nog 575 voor betaalt, ook nieuw zijn ze veel goedkoper dan ze waren.

Loop net voor het slapen gaan hier nog tegenaan. Dit vind ik nou een goed voorbeeld van een horloge dat er heel aardig uitziet en belachelijk weinig kost!

59 euro!!!::o