Welke horloge ziet er luxe en duur uit in tegenstelling tot de prijs

Je kent het wel je koopt een duur horloge, mensen reageren hier vaak op.
Nu komt het ook weleens voor dat een relatief duur horloge niet opvalt en goedkoop uitziet. Maar vice versa een relatief goedkoop horloge kan ook duur en luxe uitzien.

In deze laatste categorie ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Zelf heb ik veel reacties gehad op mijn GC Bell Gent class relatief goedkoop, maar ziet er volgens velen luxe aan de pols uit!

Kun je misschien eens duidelijk aangeven waar je nu eigenlijk precies naar op zoek bent. Je post een hoop zonder echt inhoudelijk te worden. Heb je een lijstje waar je horloge aan moet voldoen?
Heb je een lijstje met horloges die je hebt (met eigen foto)

zuidwes Schreef:

Je kent het wel je koopt een duur horloge, mensen
reageren hier vaak op.

De enigen die reacties geven op horloges die ik draag, duur of goedkoop, maakt niet uit, zijn forumleden:D
Dus jouw ervaring is de mijne niet…

Nu komt het ook weleens voor dat een relatief duur
horloge niet opvalt en goedkoop uitziet. Maar vice
versa een relatief goedkoop horloge kan ook duur
en luxe uitzien.

In deze categorie valt ongetwijfeld mijn “klus-rolex”:#

Zelf heb ik veel reacties gehad op mijn GC Bell
Gent class relatief goedkoop, maar ziet er volgens
velen luxe aan de pols uit!

http://www.keuvelaar.nl/horloges/2553/gc-bel-gent-
class-horloge

Als gezegd: alleen forumleden geven reaties. In het ‘wild’ ben ik waarschijnlijk zelfs met een 16800 om de pols nog te onopvallend.
En dat vind ik niet erg…

Erg vervelend om zo van alles het forum op te slingeren. Als je echt geïnteresseerd bent in horloges ga je gewoon op zoek naar info en natuurlijk ben je van harte welkom om te posten maar dan wel graag wat inhoudelijks.

Je lijkt aandachtverslaafd en ik ga je berichten vanaf nu maar gewoon links laten liggen.

Buiten de relatieve beslotenheid van dit forum (of een paar andere) wil ik helemaal geen commentaar hebben op mijn horloges. Krijg ik ook nooit. Dus of het goedkoop is en er duur uitziet, of omgekeerd boeit niet.

Voor een niet-kenner is een Patek Calatrava ook maar een gewoon doublé horloge… En kan een dikke klok als een TWSteel er uitzien als de hoofdprijs.

Menno

Dus dan kan je net zo goed een Zwitsers Quartz horloge nemen. Accuraat en relatief goedkoop. Waarom dan van die dure mechanische horloges als niemand ernaar kijkt en er buiten de tijd op af te lezen je er eigenlijk weinig aan hebt?

Zoiets doe je voor jezelf.

Ik draag mijn horloges omdat ik dat wil, ik er een “band” mee heb en me er goed bij voel. Net zoals vele andere liefhebbers.

Bent u eigenlijk lid van het forum als liefhebber of als websitepromoter zonder enige liefhebberij?

Gr.

Waarom je beperken tot Zwitsers quartz terwijl Japans quartz veel accurater is:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=citizen+chronomaster

+5/-5 sec. per jaar.

Of een radio-gestuurd horloge van de Lidl? Minder nauwkeurig weliswaar, maar wordt wel ieder dag bijgezet en te koop voor €25?

goedie Schreef:

Zoiets doe je voor jezelf.

Ik draag mijn horloges omdat ik dat wil, ik er een
"band" mee heb en me er goed bij voel. Net zoals
vele andere liefhebbers.

Bent u eigenlijk lid van het forum als liefhebber
of als websitepromoter zonder enige liefhebberij?

Gr.

PRECIES (sorry van de caps-lock, maar hier van toepassing). Waarom rijd ik niet in een Dacia? Rijd ik niet op een fiets van Halfords? Waarom is mijn bestek van Ikea maar mijn borden van Teema? Waarom doe ik boodschappen op de markt met een Rolex om?

Gewoon, omdat ik het wil! En ja, daar zou ook wel een goedkope quartz bij kunnen passen, zoals een lekker goedkope Aqualung met Seiko quartz uurwerk. Criteria? Wil ik het zelf / vind ik het mooi. En wat ik tot nu toe gezien heb aan GC, Movado of andere horloges, vind ik niet mooi.

Pas op he, ik vind een Dacia Duster een keistoere wagen met een hoog Lada Niva of SKX007/NY0040 gehalte :wink:

ik zal je wel een antwoord op je vraag geven, ik snap al dat gehaat niet? vaak vinden “de leken” die chinese skeleton horloges er duur uit zien, een kenner ziet wel gelijk dat dat heel slecht is afgewerkt. of horloges met veel wijzertjes en een klassieke uitstraling doet het denk ik ook goed.

Japanse quartz nog goedkoper en even nauwkeurig. Mechanische horloges omdat mensen van de techniek houden, de “zwevende wijzer”, de sfeer, het verhaal… etc

horloge is een sierraad, je kan natuurlijk ook de tijd op je telefoon aflezen he… t gaat om t gevoel

Max Kool Schreef:

Pas op he, ik vind een Dacia Duster een keistoere
wagen met een hoog Lada Niva of SKX007/NY0040
gehalte :wink:

't Is dan ook maar als een metafoor bedoeld :)-D
(Een collega van me heeft een Niva en ik vind het ook idd nog een stoere auto!)

Menno

tijdzone Schreef:

Japanse quartz nog goedkoper en even nauwkeurig.

Beste tijdzone, de Citizen Chronomaster quartz serie is HET meest nauwkeurige loopwerk ter wereld (iets wat iedere goede WIS zou moeten weten).

Dat vindt je ook in de prijs vanaf ca. €2500 terug. Dus “nog goedkoper”, ja zeker, als Pasen en Pinksteren op één dag vallen :wink:

Dikke ignore voor jou, je vindt het juist leuk als iedereen zo reageert…

Mijn TW is de minst mooi afgewerkte, maar je krijgt er de meeste comments op, dat zegt eerder iets over degene welke feedback geeft dan mij zelf, bijkomend en belangrijkst effect is dat ik me gelukkig voel met mijn PO… Daar doe je t voor…

Is GC een echt merk… Ik vind van niet, mode horloges. Maar ik koop toch geen horloge voor de mode… Voor een ander… :s echte horloges gaan nooit uit de mode

[quote]zuidwes Schreef:

Waarom dan van die dure mechanische horloges als
niemand ernaar kijkt en er buiten de tijd op af te
lezen je er eigenlijk weinig aan hebt? [/quote]

Ik koop horloges voor mezelf en vind het alleen maar prettig als anderen niet weten wat ik draag…

Ik krijg over het algemeen alleen positieve opmerkingen over horloges, waarvan ik zelf vindt, dat ze het niet verdienen.

luddite Schreef:

tijdzone Schreef:


Japanse quartz nog goedkoper en even
nauwkeurig.

Beste tijdzone, de Citizen Chronomaster quartz
serie is HET meest nauwkeurige loopwerk ter wereld
(iets wat iedere goede WIS zou moeten weten).

Dat vindt je ook in de prijs vanaf ca. €2500
terug. Dus “nog goedkoper”, ja zeker, als Pasen en
Pinksteren op één dag vallen :wink:

haaa dat wist ik niet… , maar ik had het over de gemiddelde citizen (miyota) / seiko uurwerken… niet de high end … maar bedankt voor de info, ik ga er meer over lezen

tijdzone Schreef:

haaa dat wist ik niet… , maar ik had het over de
gemiddelde citizen (miyota) / seiko uurwerken…
niet de high end … maar bedankt voor de info, ik
ga er meer over lezen

Die moest je inderdaad weten. Maar het geeft wel aan dat iedereen die bij horloges, automatisch de woorden Zwitsers en kwaliteit aan elkaar plakt, zijn hoofd en mond met groene zeep moet uitwassen :slight_smile: .

JohanT Schreef:

In het tijdperk van de radio controlled horloges
is het in feite overkill

Natuurlijk. Tenzij je in Zuid-Amerika woont, want daar heb je geen radio-tijdsignaal :#