Hallo allemaal, een erfstuk van mijn vader welke aan mijn zoon is gegeven, echter het horlogebandje is stuk.
Mijn vraag, welk horlogebandje zou hier goed op passen.
Alvast mijn dank voor het advies.
Hallo allemaal, een erfstuk van mijn vader welke aan mijn zoon is gegeven, echter het horlogebandje is stuk.
Mijn vraag, welk horlogebandje zou hier goed op passen.
Is een best wel gedurfde keuze, thanks.
Wel een beetje uit mijn comfortzone.
Denk dat elke lederen band wel prima zal zijn. Enige om rekening mee te houden is de dikte van een band. De lugs van dresswatches zijn wat smaller en dunner over het algemeen, dus daar hoort dan ook een wat dunnere band bij. Succes met de zoektocht.
Molequin bandjes zijn vaak zeer dun, lijkt me ideaal voor dit soort horloge. Wel prijzig maar is wel kwaliteit.
Super ik ga daar eens neuzen.
Cognac kleur kroko of hagedis (print) met goudkleurige gesp.
Gebogen pinnen geven net even iets meer ruimte
Dank voor het advies is inderdaad die kant op aan het gaan.
Maar moet dan ook het bandje iets voorgevormd zijn?
Hoe oud is hij? Als hij nog vrij jong is zou ik een beetje weg blijven van de aligator bandjes etc. maar er wat eigentijdsers op zetten. Leuke stoffen band bijvoorbeeld. Heb net zelf twee tweed banden besteld. Nog niet binnen dus kan je er geen ervaring over schrijven, maar het maakt een vintage horloge wel ‘hip’.
Zou ik hem eerder een sportief horloge geven.
Heel mooi voor onze leeftijd categorie, bijna bejaarden
Peaky blinders hype gemist? Tweed is in tegenwoordig. Alhoewel het tegen de tijd dat m’n banden uit Finland zijn aangekomen het wel weer uit zijn
Ja, eigenlijk wel, maar je kan het ook proberen met een gewoon bandje
Ja maar even zoeken op het web leert dat de serie zich in 1919 afspeelt.
Origineel is het wel, tweed horloge band.
Trends in de mode zijn wederkerig toch? Maar inderdaad, het is weer eens wat anders. Ben benieuwd hoe ze gaan staan. Zal een paar fotootjes maken als ik ze erop heb.
Hagedis print en zonder padding. Bijvoorbeeld zoiets:
Hij is 19 en heeft intussen ook al een aardige verzameling opgebouwd.
En hij is wel van de dress en klassieke horloges, meer dan ik zelfs.