Welke horlogeband op dit horloge

Oké, wellicht wel een klassiekere band in dat geval. Alhoewel ik zo’n tweed band wel bij een jong iemand die van dress en klassiek houdt vind passen. Je kunt trouwens altijd nog @Ko-Banden vragen een mooie band op maat te maken. kost de wereld niet en dan weet je zeker dat hij goed past.

Tweed is heel 2024. :smiley:
Waar heb je deze besteld? Vind het een mooie combi op die foto.

Edit: Bulang waarschijnlijk?

1 like

Die op de foto is een plaatje voor de sfeer en komt van de site van Bulang inderdaad. De foto is een link trouwens. Zelf heb ik er twee besteld op finwatchstraps.com aangezien ik wat afwijkende maten nodig had.

1 like

Dankje, ik ga kijken!

1 like

Goedeavond, vanochtend de horlogebandjes uit de postbus gehaald die mijn zoon had uitgekozen.
En zojuist de bruine erop gezet deze vindt hij top.

@Langelambal, super bedankt voor het meedenken en het snelle sturen van beide bandjes.

8 likes

Ziet er heel mooi uit!

1 like

Beloofd is beloofd @fdpg1963 en @Just_Date heb ze net binnen dus een eerste plaatje hierbij. Ik ben er best tevreden over eigenlijk. Expres gekozen voor de combinatie tweed en duikhorloge om het wat aparter te maken en beide wat uit het stereotype te halen. Zoals al gezegd, weer eens wat anders… Heb er ook één in een andere kleur voor bij een gouden horloge, maar die moet even wachten tot ik er tijd voor heb dus wellicht daar later een foto van. Maar ondertussen; wat vinden jullie van deze combi?

3 likes

Mooie combinatie

2 likes

Niet mijn smaak :clown_face:

Uniek is het wel

2 likes

Band ziet er mooi uit. Even wennen, echt in iets heel nieuws.

Daar ben ik nog niet van overtuigd, ik zou 'm eerder op een dresser zetten maar gewoon proberen en kijken hoe het bevalt. Uniek is het zeker!

Edit: nog eens terug gekeken… Tweed associeer ik toch met klassiek en dat is de gouden Rolex ook. Die combinatie vind ik toch beter. Maar alles is persoonlijke smaak.

1 like

:joy: :+1:t2:

Experiment nummer twee:

Edit: nog even m.b.t. de leverancier, mocht iemand van plan zijn ook zoiets te bestellen: ik ben op zich tevreden over de kwaliteit etc. Maar ik had een blauwe band ipv die bruine besteld dus gewoon verkeerde kleur geleverd. Daarbij zijn er ook nogal wat negatieve recensies over ze te lezen online zag ik (achteraf), dus ik zou niet meteen iemand aan raden mij om het internetadres van dit bedrijfje te vragen :wink:

2 likes

Ja dit staat heel mooi!

Ik denk er al over een 17mm tweed te bestellen voor mijn gouden Tissot. Is officieel 18mm maar meet 17,7 en sloopt 18mm banden.

Kom ik nog op terug voor advies, nu even op bezoek bij kleindochter…

Edit: ik denk dat tweed wel goed past bij

1 like

Dankjewel voor het delen van de foto’s!

Deze combi - met dresser - vind ik heel mooi!

Op de duiker, die combi vind ik niet zo passen. Wat niet gezegd is dat die tweed met duiker helemaal niks zou zijn. Ik kan me voorstellen dat het op een BB54 namelijk heel mooi zou staan! Dus ik vind het sowieso een leuk idee!

Ik had al gekeken op die site waar jij hebt besteld. Helaas zijn de banden daar veel te lang voor mij (smalle polsen club).

Als iemand nog tips heeft voor adresjes voor een tweed band, maat short, dan hou ik me aanbevolen!

2 likes

Dat is de reden waarom ik bij die Finse site ben gaat kijken. Dat is de enige plek waar ze ook oneven maten aanboden. Verder zijn exact dezelfde banden bij wel meer banden winkeltjes online te vinden. Zal uiteindelijk wel gewoon in China gemaakt worden. Dat gezegd hebbende; zowel de 17 mm als de 21mm die ik heb besteld vallen wat breed en de maat staat er niet op. Dus het zou zomaar kunnen dat het gewoon een 18mm en een 22mm zijn :thinking:

16,5 cm hier. Ik stoor me er niet zo erg aan, maar dat kan gewenning zijn. Bij de duiker (41mm) is het gedeelte waar de band dubbel zit ongeveer 5,5 cm bij mij. Afhankelijk van welke breedte maat je nodig hebt zijn er trouwens aardig wat webshops met tweed banden te vinden. Zelf vond ik deze ook wel leuk, maar nog verder weg (Singapore): Harris Tweed Strap

1 like

Bedankt voor de tip, ik zie dat de straps daar sowieso iets korter zijn dus wel interessant :slightly_smiling_face:
15,5cm pols hier :grimacing:

1 like

Zojuist één bandje besteld voor mijn gouden Tissot. Gekozen voor breedte 17x16 lengte 125/75 (was maar één optie) en een gouden matte gesp, had liever glimmend gehad maar die hebben ze niet.

Verzendkosten vind ik met €7,90 vrij hoog voor een bandje maar ik had 10% welkomst korting op het bandje. Het zal me benieuwen hoe het staat en draagt, als je niks probeert…
Levertijd 1 a 2 weken per luchtpost zonder tracking. Beetje terug in de tijd als je AliExpress gewend bent.

1 like

Gesp kun je ook zelf vervangen door een glimmende. Zo moeilijk is dat niet, net zo veel werk als een bandje aan een horloge zetten.

1 like

17mm tweed bandje uit Finland is binnen. Draagt comfortabel. Binnenkort wat meer daglicht foto’s voor een indruk van de kleuren. Ik vind het een erg geslaagde combinatie met het gouden horloge!
Bedankt voor de tip Ronald @R_B! Jij introduceerde dit type bandje bij mij.

Wat vind je ervan @LeenS? Of heb je inmiddels al iets anders uitgekozen voor jouw Indus?

2 likes

:pray:t2: Ziet er super uit! Nog een tip: ik heb de mijne even bewerkt met kiwi spray (je weet wel, dat spul om een jas waterdicht mee te make ). Pluist ie net wat minder van en is ie wat minder kwetsbaar. Veel draagplezier! :slightly_smiling_face:

1 like

Ja staat goed, geniet ervan. Ik vind dit voor mezelf wel spannend. Daarnaast herinner ik me vroeger de tweed kleding die ik aan moest als kind…:grimacing:
Intussen twee bandjes en 1 er opgezet, blij mee.

4 likes