Welke horlogedoos bij de Rolex eind jaren 60?

Welke horlogedoos hoort bij de vintage Rolex eind jaren 60? Staan er velen op internet zowel nep als origineel. Maar zie veel verschillen in soorten leer, kleur, bedrukking en vooral de binnenbekleding. B.v. voor de Rolex oyster perpetual date 1500. Horen daar soms bepaalde doosnummers bij?

Hedendaagse :innocent::pray: adoratie voor bepaalde merken horloges, past meer in een :church::mosque::synagogue: dan in dagelijkse leven :wink:
En horloge was simpelweg een onderdeel van de dagelijkse leven, die je kocht of kreeg voor de trouwe dienst :man_mechanic::policeman::male_detective: "verpakt’in een doos :gift:
Dat was gewoon een verpakking materiaal zonder nummers of wat dan ook, en omdat iemand maar een horloge had, zijn meeste “verpakkingen” verdwenen.
In oude folders zie je sporadisch een horloge in een doos, het was niet zo belangrijk voor mensen van toen.
Dus succes met het zoeken :face_with_monocle:

Groeten Iwan :motorcycle:

Zelfs duurst verkochte vintage Paul Newman’s Rolex Daytona is zonder originele doos verkocht voor $17.752.500 :flushed::scream::crazy_face:

https://www.google.fr/search?q=vintage+Rolex++folders&tbm=isch&tbs=rimg:CVvapD-uzcHdIjhj9TMhRuwwkYwh7dX566tBwhFLgY5eXAfqAvFdjuWaQjObuMSCPLvkx37DIG9BVrRmUGg7nwrESioSCWP1MyFG7DCRERkPyXKBWHsAKhIJjCHt1fnrq0ERGQ_1JcoFYewAqEgnCEUuBjl5cBxEZD8lygVh7ACoSCeoC8V2O5ZpCERkPyXKBWHsAKhIJM5u4xII8u-QR3VFSumNQjJYqEgnHfsMgb0FWtBGUXiOH8KihXyoSCWZQaDufCsRKESy8hS3F9gKf&tbo=u&sa=X&ved=2ahUKEwj_uIGIofbdAhXLDsAKHSRYBisQ9C96BAgBEBg&biw=1280&bih=578&dpr=1#imgrc=_

https://www.google.fr/search?q=vintage+Rolex++folders&tbm=isch&tbs=rimg:CXIyvtnhK7peIjhejzQJWd2-6NJNzCg31XbVFafKgVjuR2hj4fg2QGGBfsBTIVxoPtlGx-2VpC5p8sNn2gslCoycaSoSCV6PNAlZ3b7oEVfTAAeG5B-9KhIJ0k3MKDfVdtURqMNsyfAnJcoqEgkVp8qBWO5HaBG7GuCI75pXiSoSCWPh-DZAYYF-ESFUr3jm4Rf6KhIJwFMhXGg-2UYRiwV56T0UxqIqEgnH7ZWkLmnywxH8gwEfIT_17FSoSCWfaCyUKjJxpEdxH3TDVXjcD&tbo=u&sa=X&ved=2ahUKEwjvh7WApfbdAhVIL8AKHWlUA7kQ9C96BAgBEBg&biw=1280&bih=578&dpr=1#imgrc=_

Ik denk dat TS gewoon periodecorrect bedoelt :wink:

1 like

Ik heb horloges van zelfde model uit die periode gezien, met verschillende verpakkingen :wink:
en een beetje beroemde juweliers huis had ook nog eens eigen verpakking doos :crazy_face:
Maar de winter komt eraan, dus zo een puzzel is leuk voor die donkere dagen :nerd_face:

Groeten Iwan :motorcycle:

Zo een Rolex foldertje voor “slechts” €395,00.
Toch maar even niet, denk ik.
Het dozen verhaal is dus niet eenvoudig begrijp ik.

1 like