Welke horlogemerken zou jij graag met korting kopen?

Hallo iedereen,

Ik heb me zojuist geregistreerd op Horlogeforum na een tijdje met plezier de diverse discussies gevolgd te hebben. Als mede-liefhebber van mooie horloges, wil ik graag jullie mening weten over het volgende.

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een aanbiedingwebsite met merkhorloges die binnen enkele weken live moet gaan. We zijn momenteel in gesprek met horlogemerken/leveranciers en er bestaat zeker belangstelling voor (we hebben al veel e-commerce ervaring en contacten, dus komen makkelijker binnen). We mikken op horloges met een normale prijs van € 100 tot € 1000, die wij met een behoorlijke korting (50% minimaal) gaan aanbieden.

Om zo goed mogelijk aan te kunnen sluiten bij onze doelgroep, willen we graag weten welke merken sowieso niet mogen ontbreken op de site. Dan kunnen wij die merken vervolgens benaderen…Drop svp je suggestie hieronder, dan doen we er zeker wat mee!

Alvast bedankt,

Rudyard

Alles van de Swatch groep maar ik ben bang dat je die niet voor 50% lager kunt gaan aanbieden.

Met Swatch Group is het lastig zaken doen als e-commerce partij inderdaad, maar een aantal van die merken zijn nog wel via andere kanalen te verkrijgen. Dank voor de tip in ieder geval!

Op de een of andere manier heb ik een zwak voor Certina, die zou ik graag terugzien, ik weet echter niet of die bij de swatch groep horen.

Junkers en Wenger vind ik mooie merken in de lagere prijsklasse van €150-€500. Wenger kom je erg veel tegen op zulk soort websites. Sowieso ben ik fan van de stijl van duikers/vliegeniers horloges (al dan niet chronograaf).

Ik vraag me af welke merken überhaupt met 50 % korting kunnen worden verkocht.
Het lijkt mij aardig wanneer bijv. Steinhart, Stowa of Nomos met 50 % korting kan worden verkocht maar hoe groot is de kans dat dat lukt?

De merken gaan natuurlijk niet hun nieuwe modellen met grote korting aan ons leveren dat is duidelijk, anders worden hun reguliere afnemers gek. Wij mikken op mooie modellen waar nog een stock van aanwezig is en waar ze graag vanaf willen. Ik zet de door jou genoemde merken zeker op de lijst!

Welke horlogemerken ik met korting zou willen kopen?

ik zou zeggen: welke niet??:slight_smile:

Succes met de site!

Groet
Herman

Ok mooi, dank voor je reactie!

haha ok dank je!

Pateks uiteraard!

In ieder geval niet de merken die op vele andere sites met dit soort kortingen worden aangeboden. Alleen merken die niemand anders met korting aanbiedt.
Geen interesse in opruimpartijen of winkelsdochters.

Patek Philippe, Audemars Piguet, Vacheron Constant, Rolex, Omega, Panerai, Omega, A. Lange & Sohne, Jaeger le Coutre, IWC, maar denk dat ik hiervoor vanavond bij Klaas Vaak moet wezen voor (minstens!) 50% op dergelijke merken.

Maar de meeste mechanische uurwerkjes met iets bijzonders vind ik wel interessant. Met name Swiss uurwerkjes.
Ik denk dat 't vooral makkelijk gaat met de kleinere merken en merken die een hoge omloop hebben van nieuwe modellen. Helaas is veel daarvan vaak Quartz.

Zeno-Wats Basel! Topklokjes voor een betaalbaar bedrag. De mechanische varianten zijn prachtig.

Tsjah, inderdaad, welke merken niet.

Merken waar ik zelf momenteel naar kijk zij o.a. Sinn, Longines en Oris. Maar er is zoveel moois te krijgen. Ik denk dat je gewoon moet streven naar een zo ruim mogelijk assortiment, uiteindelijk is er voor (bijna) iedere klok wel een geinteresseerde!

steinhart
oris
marcello c

maardein Schreef:

Tsjah, inderdaad, welke merken niet.

Merken waar ik zelf momenteel naar kijk zij o.a.
Sinn, Longines en Oris. Maar er is zoveel moois te
krijgen. Ik denk dat je gewoon moet streven naar
een zo ruim mogelijk assortiment, uiteindelijk is
er voor (bijna) iedere klok wel een
geinteresseerde!

Als rudyard Sinn gaat aanbieden met minimaal 50% korting, krijgt die van mij een hele bestellijst. Zijn de eerste 5 orders al binnen :slight_smile: