Ik begin net aan mijn zoektocht naar mijn volgende horloge en ik dacht dat ik ‘m hier even zou delen omdat ik graag wat input wil
Op dit moment heb ik een Seiko 5 GMT SSK035K1 en daar ben ik super blij mee, maar ik wil graag een mooie aanvulling voor mn collectie. Geen kopie van wat ik al heb, maar iets dat op zichzelf mooi staat.
Budget is rond de €1500,-(goedkoper mag natuurlijk altijd! en ik ben vooral aan het kijken naar iets wat goed en mooi staat op een rubberbandje. Dat rubberbandje hoeft niet perse van de fabriek te komen mag ook een goeie aftermarket zijn die gewoon bij het horloge past en er tof uit ziet.
Ik sta open voor allerlei stijlen, maar ik zoek wel echt iets wat anders oogt dan mn Seiko. Misschien sportief, misschien wat klassieker, tja geen idee eigenlijk
Hebben jullie leuke ideetjes of tips binnen dat budget?
Foto’s, modellen, ervaringen alles welkom!
Ik zou het blauwe even doorstruinen, maar dat heb je misschien al gedaan. Voordeel is dat vaak de 1e afschrijving al is gepakt door de (vorige) eigenaar.
Er zijn heel veel aanbieders van bandjes, daar ben je dagen zoet mee.
Succes.
De eerste gedachte die ik heb is: kijk eens of je een mooie rubberen band kan vinden om af te wisselen op de Seiko - van een rubberen band krijg je echt een compleet ander horloge dan op je “Seiko-Jubilee”. Jouw horlogekast heeft dezelfde “curve” als de SKX007 en daarvoor zijn 1001 varianten te vinden (zie 2e foto)
… Mooie sportieve opties waarvoor rubberen banden ook te verkrijgen zijn en echt een ander aangezicht hebben dan je Seiko, en prima binnen je budget vallen