Welke horloges hebben de Voutilainen look voor een lager budget?

Louis Erard maakt erg mooie betaalbare klassieke kleine secondes.

Mijn smaak is saai/discreet, maar paars is ook een optie. Geen guilloche hier, wel dezelfde stijl.

1 like

Tov van een horloge met Voutilainen uurwerk natuurlijk wel. Al vind ik die uurwerken van Schwarz Etienne voor het geld wat tegenvallen qua afwerking.

1 like

Eens. Als ik in die prijscategorie zou shoppen en niet hoef te letten op waardevastheid en doorverkoopbaarheid zou ik voor een Moritz Grossmann gaan en niet voor een SE.

Maar die komen er dus allebei niet.

1 like

Moritz Grossman vind ik inderdaad ook een stuk mooier qua uurwerken. Maar op zich vind ik de uurwerken van Laine’s die ik hierboven postte voor de prijs ook wel heel fraai. Stuk goedkoper dan SE en er zit veel meer werk in die uurwerken qua uren.

3 likes

Misschien is Breguet een optie in deze prijsklasse?
Hier de Breguet Marine 5817

4 likes

Oef :joy:

2 likes

Wauw! Die zijn mega! Dit heeft wel vrijwel alle “vinkjes”. Bedankt voor de toevoeging.

2 likes

Grappig heb er zelf een maar had er niet zo naar gekeken. Maar u heeft gelijk.

1 like

Voutilainen is voor mij de mooiste horlogemaker.
Helaas niet in mijn prijscategorie. Na zoeken en vergelijken kwam ik ook uit bij Torsti Laine.

Hij biedt ook veel mogelijkheden om het horloge te krijgen zoals jij het graag wilt !

3 likes

Check de SSA461J1 van Seiko.

Ophion is wat jij zoekt: https://www.ophion-watches.com/

2 likes

Mooi zeg! Is dit jouw horloge @Arno?

De Ophion is ook zeker een goede! De lugs zijn ook mooi in style.

Inderdaad!

1 like

Deze kwam vandaag nog op mijn pad. Super budget vriendelijk. Leuk voor de zomer.

Een Hentschel? Geen Guilloché of fancy lugs maar ik gok dat het goed kan bevallen.

https://hentschel-hamburg.com/

Bijvoorbeeld de H1 chronometer

H1-Werkansicht-stahl.

In staal ver onder de 10k.
In witgoud moet je het budget wat oprekken.

Je hebt ook de H2 Kommodore. Die wijkt behoorlijk wat af maar heeft toch wat elementen van wat je zoekt.

Beide verkrijgbaar in verschillende materialen en in meerdere afmetingen (unisex en mannen maat).

De H2 is er in 34mm en 38,5mm
De H1 chronometer in 37mm en 39,5mm

2 likes

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.