Welke horloges hebben de Voutilainen look voor een lager budget?

Beste horloge aficionado’s,

Na dat ik voor mijn eigen gevoel zo’n beetje alle gangbare horloges wel ken en inmiddels mijn favoriete daily bezit. Voel ik de behoefte eens een nieuwe weg in slaan. Ik werd getriggerd door een artikel van Fratello over de nieuwste creatie van Kari Voutilainen in samenwerking met Louis Vuitton.

Het kleur gebruik, de afwerking en het sportieve maar toch ook klassieke karakter spreken mij enorm aan. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van Voutilainen gehoord. Niets vermoedend ging ik eens op zoek naar wat van zijn creaties.
Het zijn stuk voor stuk kunstwerken! Met bijpassende prijskaartjes. Ik kwam er al snel achter dat een Voutilainen horloge niet zo snel haalbaar is voor mijn portemonnee.

Hierdoor ben ik eens flink gaan speuren op het web naar horloges die enigszins in de buurt komen qua looks. En dat is een leuke uitdaging. Daarom mijn vraag aan jullie om eens wat suggesties aan te dragen. Als die er zijn natuurlijk!

Ik ben zelf het meest blijven hangen bij horloges van Sartory Billard, Laine en Garrick.
Met name door hun gebruik van Guilloché wijzerplaten. Prachtige horloges waarbij ik ook niet uit sluit dat een horloge van een van deze merken een keer om mijn pols zal schitteren.
Chronoswiss heeft ook wat leuke modellen. Wel worden ze snel wat te klassiek voor mij.

Maar waar denken jullie aan als het gaat om de looks van onderstaande horloges?
Laten we een grens zetten bij een prijskaartje van 10k. Maar wie weet zijn er verassingen en kan een klok van 2k of nog minder mij dezelfde energie bezorgen. Ik verwacht geen hand gepolijste uurwerken in die prijsklasse :wink:.

18 likes

Leuke zoektocht. Wel verplaatst naar gezocht gezien je titel.

Heel erg budget vergeleken met de horloges die jij beschrijft, maar het eerste wat bij mij opkomt is de Zelos Nova. Nova 37mm Handwound – Zelos Watches

Er zijn aardig wat wijzerplaat varianten op de markt gebracht waarvan enkele zeker overeenkomsten hebben met de Voutilainen designs.

7 likes

Je zoekt een klok en ik zie alleen maar horloges voorbij komen? Ik snap het niet.

4 likes

Wat ik aangaf, een Voutilainen ligt buiten het budget.
Ik ben opzoek naar suggesties naast wat ik al zelf heb aangedragen.
Wie weet bestaan er horloges waar ik nog helemaal geen weet van heb.

Maar, je bent dus op zoek naar een horloge en niet naar een klok? De topic titel is dan wel wat verwarrend!

1 like

:kissing_closed_eyes:

1 like

Zoals je zelf al zegt moest ik ook meteen aan Laine denken.
Verder leuk topic.

1 like

Ook niet in de categorie ‘heel goed betaalbaar’, maar ik vind Schwarz Etienne ook echt mooi spul maken in die categorie. Hebben ook een paar samenwerkingen met Voutilainen gedaan.

14 likes

Een budget idee zou een Vario Empire kunnen zijn, die hebben rond de 700 euro best wel wat in de richting denk ik.

3 likes

Schwarz Etienne had ik gezien. Schitterend! Maar ook erg prijzig helaas.
Dit soort horloges staan ook maar weinig op bijvoorbeeld een chrono 24. Ik kwam daar wel twee mooie sartory billard modellen tegen. Zijn er nog “grote” het liefst Europese websites waar dit soort bespoke horloges worden aangeboden?

@Cihanski kent waarschijnlijk wel alternatieven

2 likes

11 likes

Mooie toevoegingen!

Dit kan je mss ook bekoren, en net binnen 10k budget.

17449120747817562852434241948586

Maar nogal groot met 42mm.

5 likes

Schitterend! De maat zou moeten kunnen voor mij.

Ik zat mij ondertussen ook te verbazen over de Oan Gio horloges die @Cihanski doorstuurde. Echte Guilloché platen voor minder dan 3.5K. Ik snap dat alles daar is uitverkocht :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Ik ken de eigenaar dus laat maar weten als je er eentje zou willen hebben :+1:

2 likes

Niet iedereen snapt dat klokken aan de muur hangen en dat horloges aan de pols worden gedragen…

3 likes

Chronoswiss