Welke horloges hebben een rubber band met micro verstelling?

Dat kan met de Breitling ook niet, dan moet je eerst de sluiting weer openen.

1 like

Hartelijk dank voor alle reactie’s! Gaat wel voornamelijk over staal, rubber is beperkt tot Oris en een enkele Seiko… Of toch niet? Nix meer op rubber met glidelock/ratchet achtingen clasp?

Nee, Seiko gaat ook over de metalen band en diens gesp.

De Seiko rubber banden die ik heb gezien zijn allemaal met een doorn en gesp.

1 like

Deze eigenzinnige Mido heeft een zeer comfortabele rubber(siliconen) band met 6-standen microverstelling, die eenvoudig met 1 hand te bedienen is zonder het horloge af te doen:

Daarnaast uiterste fraai afgewerkte titanium kast van slechts 11.2mm hoog (waar vind je dat tegenwoordige nog in een rasechte duiker??) met een in-house 80-uur(!) ETA-based gangreserve en saffierglas.

Ook op staal (of volledig titanium) te krijgen en dan heeft ie 9-standen microverstelling.

5 likes

Oris Aquis
Breitling Pro Diver sluiting

2 likes

Mijn Citizen CA0710-82L heeft ook zo’n fijnverstelling.

4 likes

Echte toppers :+1:t2:

Over Citizen gesproken, de metalen band vd ny0040 heeft een vergelijkbare fijnafstelling als die mido. Eentje die je ook kunt verstellen, zonder de band af te hoeven doen.

Als ik dat van te voren had geweten, had ik em niet op rubber gekozen. Ongelooflijk hoe Citizen dat in dit prijssegment heeft weten te zetten. En dat al zo lang geleden.

2 likes

Wat is er eigenzinnig aan?
Vind het een beetje een mengelmoes van Omega bezel en case, Seiko dial en Tissot band. :grin:

1 like

Show me the models!

De bezel is in de typische huis/merk kleur van Mido bruin/oranje, welke Omega heeft deze combi ook?
De case heeft niks weg van een SMP of PO, ben goed bekend met beide.
Dial van welke Seiko?
Tissot ken ik alleen van naam, dus kan ik niks van zeggen.

1 like

Hoho easy there partner, was alleen maar mijn eerste indruk van de foto’s icm de term ‘eigenzinnig’. No offence!

Maar toch wat pica’s dan.

!
!

2 likes

Ehm, ik was niet offended maar juist enthausiast! :wink:

Die Seiko dial, in de verste verte niet :stuck_out_tongue:
De Omega bezel, ehhh nee ook niet.
De Tissot band, ja best wel. :slight_smile:

De PO dial (bedenk ik zelf ff), vergelijkbare indices:

1 like