Welke horloges hebben een rubber band met micro verstelling?

Gewaardeerde forumleden,

Welke merken hebben net als sommige types van Oris een rubberband met micro verstelling? En mocht je ook weten welke merken dat met staal hebben hoor ik dat ook graag :wink:

Kom maar door!

Groet,

Peter

De stalen band van een Citizen Aqualand heeft een micro verstelling.

1 like

Vrijwel alle stalen banden hebben toch een microverstelling? Er zijn er maar echt heel weinig die dat niet hebben.

1 like

:beers:

1 like

@HanDavinci

3 likes

Dacht dat mijn oude tag caliber 5 geen microverstelling heeft. Als je het zo bekijkt is dat wel slecht van Heuer.

1 like

Dat klopt, dan heb je het over de bekende verstelling middels de pushpins, meestal een stuk of drie vier. Maar wat ik bedoel is een micro verstelling die snel en vaak te verstellen is zoals die van Oris. Ook bekend als oa glide lock, ratchet clasp etc.

Ohhhhhhh

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Dat is geen microverstelling. Je bedoelt a la glidelock.

Een 6 digit Rolex Sub heeft het, een Tudor Pelagos heeft het, een Seiko Mm300 heeft het ook.

Als je de polsen hebt voor een MM300 kun je er een Crafter blue bij kopen en de MM300 sluiting overzetten.

Snel aanpassen he stiekemerd :sunglasses:

3 likes

Breitling heeft een vouwsluiting met ‘ratcheting’ verstelling voor rubber banden.

En Omega heeft er ook een voor de stalen band.

Daarnaast zijn er inderdaad vast nog meer merken die dit hebben, maar deze 2 heb ik op m’n horloges en ze bevallen allebei prima.
Persoonlijk vind ik de Breitling versie iets fijner in gebruik omdat je die, na het uitschuiven, weer kan inschuiven zonder de vergrendeling in te hoeven drukken, wat bij de Omega wél moet.

Gr. Traveler.

2 likes

Maar als het horloge met band goed past zijn die microgaatjes niet nodig lijkt mij, omdat je dan geen gaatjes in de sluiting hebt :thinking:

1 like

Dat heet voortschrijdend inzicht Han :sunglasses:

1 like

Mijn Breitling Aerospace heeft een sluiting welke mee rekt op zijn titanium band. Ik had het zelf ook nog niet eerder gezien, maar een elastische clasp.

2 likes

Elk voordeel heb zn nadeel… Wanneer die bij Omega goed zit, kan ie niet per ongeluk strakker gaan zitten.

1 like

Ik dacht tot vandaag dat Tudor er de eerste mee was, maar blijkbaar niet dus.
Heb je er misschien wat plaatjes van? Het lukt me niet via Google :sweat_smile:

Zelf vind ik die vd Pelagos de meest praktische sluiting. Snel verstel zonder tools, zonder ratchet (die per ongeluk kleiner kunnen worden), duikersextentie over outfit heen, en nog een adaptieve stand, zodat het horloges altijd strak om je pols zit, veiligheidslipje (ben even de term kwijt, maar dat metalen flapje die voorkomt dat je sluiting per ongeluk open schiet).

Het enige wat ik mis, zijn 2 druk knoppen aan weerszijde vd band, waarna je pas de sluiting kunt openen, zoals Omega en Seiko het hebben op oa hun duikhorloges.

1 like

Momenteel niet. Heb hem net binnen afgelopen weekend en draag hem niet op het werk. :wink:

Mij ook niet, ik had al even gezocht.

2 likes

Nou ja zeg… horloges zijn er om gedragen te worden!

Oh wacht… Ik heb t merendeel ook in de kluis :sweat_smile:

Als je n keer er foto’s ofzo v kunt plaatsen, dan graag. Is t een nieuw model dat er geen plaatjes v te vinden zijn?

1 like

1 tegelijk. :wink:

Het is een Breitling Aerospace E65052, een oudje.

Niet mijn foto;

2 likes

Hmmm, klopt, maar als je die van de Breitling onbedoeld wilt indrukken moet je wel een heel rare beweging maken en druk op de gesp kunnen uitoefenen? Is mij nog niet overkomen.

2 likes

Alsjemenou, het bandje rekt al. Dan ook nog es de sluiting… :thinking:

Zo met t blote oog en de binnenzijde niet gezien te hebben, lijkt t meer n ratchet sluiting.

2 likes

Ik heb die v Breitling nooit gehad. Maar de ratchet sluiting v Seiko bv, als je met dingen gaat tillen, en duwen met lichaam en al, kan het voorkomen, dat er iets tegen de sluiting duwt, terwijl de rest gefixeerd is, waardoor de sluiting ineen gedrukt wordt. Maar zijn rare capriolen en gebeurt normaal gesproken weinig.

En nogmaals, de ratchet heeft ook zo zn voordelen, bv met het aandrukken om em makkelijk op juiste maat te drukken. Maar bij sommige, zoals die v Seiko, kun je em ook weer groter maken, zonder de sluiting te hoeven openen. Dat gaat dan weer bv niet op de Pelagos.

1 like