Welke horloges het meest gestolen

Kwam net een nieuws artikel tegen met een Statement die mij niks verbaasde.

Dieven zijn vooral op zoek naar Rolex.

Wat mij wel verbaasde was, welk merk is nummer 2. Dat is dus Cartier.

Die had ik dus niet verwacht, nooit geweten dat Cartier populairder is bij dieven dan bijvoorbeeld een Omega of Breitling

Informatie uit artikel is onderstaand incl aantallen.

TOP 5 AANTAL GESTOLEN HORLOGES GEMELD BIJ DE POLITIE MET EEN WAARDE VAN TEN MINSTE DUIZEND EURO
Periode: januari 2018 t/m mei 2021

1. Rolex 266
  2. Cartier 102
  3. Breitling 83
  4. Tag Heuer 79
  5. Omega 66
1 like

Aantallen vallen mij nog mee, ik had meer verwacht.
Tenzij dit enkel in een stad als Eindhoven is, dan zijn het er best veel.

1 like

Het artikel gaat meer om wat er is gevonden. Cartier is al sinds er polshorloges zijn een vrij bekende naam. Ook is het zowel populair bij mannen als bij vrouwen en is de verzekerde waarde vaak boven de 1k. Niet gek dat het dan hoog op zo’n lijstje komt.

266 Rolexen is toch al gauw een paar miljoen. Ervan uitgaande dat het niet allemaal OP’s zijn.

Gewoon uit interesse.
Van wie?

Ik vermoed dat die het meest bij ‘oud geld’ inbraken worden gescoord samen met de parelkettingen. De Rolex raak je kwijt bij een rondje grote stad, althans dat is het verhaal …

Dit is de link naar het artikel.
Kwam bij mij naar boven in de Google news app

1 like

Toch wel een leuke zin uit het artikel:

“ Hoe het kan dat de Rolex een stuk gewilder is voor criminelen dan andere horlogemerken is de politie niet helemaal duidelijk”

Mag toch hopen dat de Politie op de hoogte is van het feit dat Rolex over het algemeen Duurder/meer waard is dan de andere merken🤣

De voornaamste reden dat criminelen erbij zweren is dat het klokkie een statussymbool is, waaraan zogenaamd succes is af te meten. Zien en gezien worden! Daar draait het om. Veel te dure sneakers, handtasjes voor mannen :see_no_evil: … een herkenbaar Canadees logo op je zwarte jassie, bontkraagje. Oh enne, teveel herrie en PK’s. Dus: “Kijk mij eens stoer zijn met mijn Rollie, ik heb het helemaal gemaakt gast! Jij dan met je Seiko? Doe anders even vies klusje voor me, kun je ook zo’n gouden klatser jatt … ûh kopen.”

En bij de grote low profile jongens is het vooral wisselgeld, … :wink:

Heerlijk, even lekker generaliseren! :sunglasses:

5 likes

Ze zijn volgens mij ook zeer snel te verkopen. Jat een Rolex, rij naar je vaste koper in Antwerpen, en kassa.

1 like

Mag het ook dichterbij? Ik ken er nog wel in Zuid-oost of West … :wink:

1 like

ik kreeg een melding??

2 likes

Staat genoteerd. Altijd handig een extra inkoopadresje … :sunglasses:

Dat is afhankelijk van wat je in wilt kopen, ik heb hier nog een hele lading kattenvoer.

1 like

Ik wil niks inkopen, het gaat om af en toe wat ‘heet waar’ verkopen.
Daar ging het om. :wink:

Kattenvoer? Hmmm. Als het nou Kanarievoer was …

1 like

Ik ben altijd geïnteresseerd in hete dingen…

Mijn kat heeft wel interesse in die kanarie, mits heet genoeg…

2 likes

De meeste worden toch maar 1 x gestolen?

1 like

Interessant. Niemand steelt Panerai. Weet ik weer waarmee ik buiten kan rondwandelen.

Tja. We leven in een circulaire economie, hergebruik is het toverwoord …

1 like

Grand Seiko lopen ze blijkbaar ook met een grote boog omheen🤫

1 like