Welke horloges met Breguet cijfers en/of wijzers

Het staat al langer op een lijstje. Een horloge met Breguet cijfers en eventueel in combi met dito wijzers. Simpel. Dan koop je een Breguet Classique, toch? Zijn er (goedkopere) alternatieven?
.
.

Prachtig vind ik deze uitvoering. Geen datum of kleine seconde dat een cijfer afkapt.
Liever zie ik het nog een maatje kleiner dan 40mm.
Die zie je veelal bij Patek en dan met opgelegde cijfers :hugs: Alleen zijn die niet goedkoper :face_with_raised_eyebrow:
.
.
.

.
.
Gelukkig zijn er meer merken en onafhankelijke horlogemakers die een eigen twist eraan geven. Van goedkoop tot onbetaalbaar. Ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

9 likes

2 likes

Bodery kost rond de € 300,- is in meerdere uitvoeringen/kleuren te krijgen.
Uurwerk heeft een micro rotor.
Wel Chinees maar toch interessant vanwege uurwerk en saffierglas voor en achter.

2 likes

Oriënt Bambino versie 5 heeft prachtige Breguet cijfers en elegante blauwe wijzers. Waarschijnlijk een van de goedkoopste opties die genoemd gaan worden :slight_smile:

Wel een beetje aan de grote kant met 40.5 mm.

2 likes

Momenteel bij de horlogemaker.

4 likes

Ik ben ook een beetje aan het speurneuzen naar een leuk vintage exemplaar met applied breguet numerals. Hier een exemplaar van Movado Wittnauer en IWC

2 likes

Het oudere type Longines Spirit in quartz of automaat en met wit of zwarte plaat.

Foto van het web:

2 likes

3 likes

Magertjes hier. Had toch wel verwacht dat er meer actie zou zijn.

Filmpje dan maar:

Die is mooi he!

Ja, fantastisch. Die wijzerplaat zo mooi in beeld gebracht :smiling_face_with_three_hearts:

Of niet Breguet genoeg?

2 likes

De LM was ook al door mijn hoofd geschoten. Gaaf horloge.

FC heeft ook wel wat in het program, weet eigenlijk niet of ze deze ook met cijfers hebben, Romeinse cijfers iig wel

Orient heeft dit ook en stukken voordeliger.

2 likes

Deze rotary is zowel in goudkleurig als in staal. Vaak voor een eurotje of 90 op te pikken. Ik geloof in iedergeval in maat 36mm en 40mm.
Wordt trouwens gedragen door de hoofdpersoon in Sherlock ook.

2 likes

Ik heb er ook een paar.

De HEBE met unitas 6498 uurwerk.

De Tissot Le Locle.

2 likes

Mij is eigenlijk niet helemaal duidelijk wat de relevantie van de horloges met de roman numerals hier is ?
Hij bedoelt toch breguet numerals of zie ik iets over het hoofd ?

2 likes

Je hebt gelijk…de horloges met romeinse cijfers dienen dan als bladvulling. :smiley: :+1:

1 like

Deze komt er het dichtste bij.