Welke horloges wil je nog kopen?

Hoi mensen.

De horloges die ik heb gekocht staan in mijn profiel. Maar de horloges die ik nog wil kopen zet ik hier neer.

SNZG13K1
https://www.bol.com/nl/p/seiko-snzg13k1-horloge-42-mm-zilverkleurig-automatisch-uurwerk/9200000027555070/

SNKP27 Groen

SNKP27 Blauw - Zwart

SNKE01

SNKM89, SNKM89K, SNKM89K1
https://www.chrono24.com/en/seiko/5-automatic-21-jewels-snkm89-snkm89k1-snkm89k-mens-watch--id10875135.htm?SETLANG=en_US&SETCURR=USD

SRPC83J1

Leren nato bandjes voor mijn witte en groene Seiko 5 (maar dan 18mm.

Moet ik dan ook die pinnen kopen of kan ik die gebruiken die al in de horloges zitten?
Kan ik die pinnen zonder gereedschap makkelijk verwijderen?

Seiko SARB017 en SARB035 staan op mijn lijstje :slight_smile:

Moderne massief gouden Invicta. Het liefsten pro diver of iets wat lijkt op de speedway.
Verder heb ik een Rolex op mijn verlanglijst. Het liefst een sub of echt een klassieke dresswatch. Ook dat zijn zo’n beetje wel de horloges die momenteel bij mij als grailwatch staan aangeschreven. Heb ff niet de moeite genomen om voorbeelden op te zoeken. :stuck_out_tongue:

  • Sinn Vollkalender Chronograaf
  • een A. Lange dresser
  • een SD4000
  • Tudor BB GMT en 58
  • JLC Master Ultrathin
  • Patek Worldtime
  • Pam 111
  • Portugiesier Perpetual Calender
  • 16710 in mint

Dit gaat wel even duren, maar als je je niets verbeeld ben je ook niets🥴

4 likes

Maar ja. 18k voor een horloge isnte gek voor woorden…

4 likes
  • Rolex DJ (zeer binnenkort)
  • AP Royal Oak (duurt nog wel even :laughing: )

Tegen die tijd vast weer andere maar voor nu is dit het wel. Dan heb ik drie mooie verschillende horloges om af te wisselen! :smile:

Hier ook twee Seiko’s en een Glycine:

  • De SBBN033 quartz Tuna.
  • De zwarte of blauwe GS GMT quartz in de sportieve uitvoering
  • De Airman DC4 Purist. Da’s @malus65 's schuld.
2 likes

Welke ik nog wil kopen?
Geen idee. Ik ben veel te impulsief om een doel te stellen.

Op het moment staan boven aan mijn lijstje deze seiko’s:
-6139-604x
-7015-6010
-6117-8000
-6139-600x met grijze plaat
-5717 of 5719

Maar er zijn nog wel tientallen anderen, zo niet honderden andere horloges die ik nog graag wil kopen

1 like

@ Capibara: Grappig. Haha. En voldoende zelfkennis. Leuk.

1 like

Zo te zien kun je voorlopig nog vooruit en dat lijstje zal waarschijnlijk alleen maar langer worden. :+1:

Een witte OP 39

8 likes

Ook bij mij :point_up_2:

1 like

Ik heb niet zon uitgesproken smaak. Het lijkt me mooi in wat dress watches the hebben die van die mooie wijzers hebben ( zie dit topic iets verder terug ).

Misschien ben ik nog niet ervaren genoeg maar ik begrijp niet waarom iemand de prijs van een middenklasse auto wil betalen voor een horloge.

Ik wil wel altijd een mechanisch horloge. Liefst een automaat. Een quartz horloge doet me niks. Al is het nog zo mooi.

Een vintage jaren 60 Airman :+1:

2 likes

(Toch) een CWC G10-sapphire met datum erbij.
En een Steinhart 39 GMT.

Voor de rest gaat de collectie krimpen. Een paar SARB’s eruit (o.a. 033 en 035), HFLE17 eruit, Orient Defender eruit…

1 like

Tudor black bay GMT
IWC aquatimer
Zenith elite big second
Panerai
Grand seiko
Echter:
695420054-612x612

3 likes

Ooit nog de wondermooie en sublieme Montblanc 1858

Welke zou het dan worden, zitten een paar hele mooie modellen tussen.

Ik ben blij met deze vier horloges, dus daar laat ik het de komende jaren bij.
Uitsluitend ingeval van een fikse financiële meevaller (die ik overigens niet verwacht) zou ik de Rotodate II misschien nog eens vervangen door een aantrekkelijk geprijsde Hamilton automatic…

1 like