Welke informatie is relevant op een kastbodem?

Ja, de complete brochure is er vanaf te lezen :sweat_smile:

1 like

Aangezien ik goed ben in het filteren van nodeloze informatie interesseert de vraag me niet. Als ik een mooi uurwerk kan zien ben ik blij, en die rand er omheen zie ik ĂŒberhaupt niet.

Op het eind van de rit zou niets volstaan, maar zo lang ze maar geen barokke reut op de kast graveren vind ik alles best.

Dat neemt niet weg dat bepaalde dingen gewoon horen. Zoals het gouden medaillon op de gesloten caseback van een King Seiko. Dat heurt.

Een ander ding, als we bij Seiko blijven, is dat ik graag een gesloten caseback op een duikhorloge mag zien met daarop The Great Wave off Kanagawa uit de 36 views of Mount Fuji van Hokusai. Dat is gewoon een klassiekertje, dat hoort ook zo.

In diezelfde teneur kan ik het cursieve “Hergestellt in Deutschland - Hanhart” van de Hanhart 417 ES goed hebben, op de dichte kast.

Kortom: Maakt allemaal weinig uit zo lang ze maar iets doen wat in de traditie van het huis past.

1 like

Traditie. :point_down:

1 like

Ik vind het wel fijn om voor het douchen of bij zware regen even op de achterkant te kunnen checken wat de waterdichtheid ook al weer is.

Dus net voor het douchen doe jij je horloge af om de WR te checken om het vervolgens weer om te doen
 :roll_eyes:

Als de waterdichtheid goed is, ja. :blush:

Duitsers hebben voor alles een woord en dat zullen we weten ook. Schmierstoffzelle zum Beispiel :grin:

1 like

Ik ben o.a. de gelukkige eigenaar van een Omega Speedmaster Professional “Moonwatch” en vind het toch wel leuk dat ik op de achterkant lees dat het de “First watch worn on the moon” is.
Te meer daar ik de landing in 1963 op tv gezien heb.

:thinking:
1969 toch?

1 like

1963 waren de Thunderbirds

2 likes

Ja natuurlijk! Typefout.
Ik was in 1969 13 jaar.
Bedankt voor correctie.

1 like