Welke informatie is relevant op een kastbodem?

Zo nu en dan fantaseer ik over wat voor mij de ideale dresswatch is en wellicht komt het er ooit nog van om die te produceren.

Vorm, maatvoering, dikte, materiaal gebruik, type uurwerk, kleur wijzerplaat etc. Het komt allemaal voorbij. Het een is net wat belangrijker dan het ander.
Nu dacht ik na over de achterkant. Als je het horloge omdraait wil je zicht hebben op een mooi uurwerk. Dat het glaasje van saffier is is natuurlijk mooi meegenomen.
Dat de kast van staal is, er een automatisch uurwerk inzit en de 30mWR is, is niet echt boeiend om te vermelden op de caseback?

Zelf hou ik wel van een minimalistisch ontwerp. Dus als er niks of hooguit het referentie/model en serienummer op staat zou dat voldoende kunnen zijn.
Wat vinden jullie?

Welke informatie is relevant te vermelden op de caseback van een dresswatch met zichtbodem?

4 likes

ZOZ

28 likes

Zo weinig mogelijk.

2 likes

Dat was mijn keuze bij de Hentschel.

Wel erg over getwijfeld, maar achteraf gezien echt 100% de juiste keuze.

14 likes

Meer dan dit is niet nodig. Ook niet bij een gesloten caseback.

7 likes

Open caseback is sowieso zelden een goed idee

3 likes

Dat is een goede vraag, niets vind ik. Viel me laatst op bij een Lange Saxonia. Daar staat dus de naam en op de wijzerplaat, op de kast, kroon, rotor en uurwerk, met de goudmerken… Plaatje van het net:
image

3 likes

Van een Seiko caseback kan ik best genieten.

8 likes

Goudmerk en serienummer bij een limited. Verder lekker helemaal leeg.

2 likes

Beetje gouden horloge heeft die niet aan de achterzijde staan. :sunglasses:

Ik vind deze wel apart…

1 like

Ouwe meuk :sweat_smile:

1 like

buiten het merk op de voorkant zouden ze de rest van de info op de voorkant naar achter moeten verhuizen en dan pas kan je echt spreken van een dresswatch.

1 like

is voor de gemiddelde drager toch wel handig om te weten als die een huidallergie heeft en/of wil gaan snorkelen lijkt me. :slightly_smiling_face:

Edit: dresswatch. :thinking: Vergeet dat snorkelen dan maar. :grin:

1 like

Zo min mogelijk, en niets dat al op de voorzijde staat. Daar moet overigens ook zo min mogelijk staan.

1 like

Zo min mogelijk, maar net genoeg

4 likes

De prijs

Het hoognodige, ( WR en uurwerk ) want als ik het horloge draag zie ik de onderkant toch niet. :man_shrugging:t3:

Damasko maakt er altijd weer iets moois van… :face_with_hand_over_mouth:

3 likes