Welke IWC moet ik in de collectie houden?!

Ben lekker aan het opruimen, maar belangrijker nog, wat meer diversiteit aan het opbouwen. Wat oude modellen eruit en wat nieuwe erin. Nu twijfel ik welke IWC ik eruit moet doen…

Tips?

Het gaat dus om de IW500109 Portuguese 7 days zwart
Of
De IW371445 Portuguese Chronograph wit/goud

Grote kans dat de verliezer in de horlogemarkt verschijnt

Wat een luxe probleem zeg!! :smiley:

Ik zou persoonlijk voor de Chrono kiezen, vind de uitstraling mooier en meer apart dan de 7 days. Deze vind ik wat saai en zwart is maar zwart.

1 like

Persoonlijk zou ik ook voor de Portoguese chrono gaan ! :smiley:
Vind dat nog steeds een beest van een klok, en de zwarte doet me gewoon niet zoveel.
Vind hem net te donker ogen.

Succes met je beslissing.
Pieter.

1 like

Dat ligt ook wel een beetje aan de kwaliteit van de foto denk ik… Beetje donker…

Ff wat duidelijkere foto’tjes:

Ja dat maakt de 7 days wel mooier maar ik blijf bij mijn keuze voor de Chrono. Een directielid bij het bedrijf waar ik werk heeft er ook 1 en altijd begin ik wel een beetje te kwijlen als deze onder zijn mouw vandaan komt.

Ik zou zeker de 7 days houden. Niet alleen omdat ik het een mooier horloge vind, maar ook omdat het een manufactuur is, met het uurwerk prachtig zichtbaar door de glazen deksel.

Ook ik blijf bij mijn keuze…
Al zou ik eigenlijk mijn keuze moeten omdraaien, dan komt de chrono in de verkoop :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar goed, mijn voorkeur blijft het zelfde al zijn het twee gruwelijk mooi klokken !, al vind ik de lichte wijzerplaat in combinatie met de cijfers een waar pronkstuk om naar te kijken, gewoon een hele luxe en kwalitatief schitterend uiterlijk, iets wat ik persoonlijk eigenlijk gewoon mis in de zwarte uitvoering.
Ik wens je veel wijsheid in je beslissing, makkelijk zal het zeker niet zijn.

Pieter.

Zou ook voor de 7 days gaan. Leukere specs en bij de witte chrono worden de 6 en 12 gebroken. Daar ben ik allergisch voor :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

+1
Die “halve” cijfers zijn de grootste afbreuk aan dit grootse horloge.
De zwarte dus houden

Of de witte inleveren tegen de nieuwe 75th anniversary uitgave? Dan heb je meer variatie. Wel nog wat bijbetalen denk ik :stuck_out_tongue:

En dat vind ik nu juist de charme van deze wijzerplaat !

Pieter.

Heb jij die? :wink:

Ruilen?

Haha… Dit gaat helemaal de verkeerde kant op… Omdat de andere op de markt zal verschijnen krijg ik wel heel wisselende adviezen…

Ik hoop dat objectiviteit lukt… :wink:

Nope, als ik het geld momenteel zou hebben zou ik wel serieus overwegen. Een beperkte oplage is altijd leuker :slight_smile:

De fameuze ‘blote-billen-chrono’ met de afgekapte cijfers en te veel witruimte over de horizontaal moet wijken voor iets anders. Lijkt me evident.

2 likes

Als de 7-days in het wit was met de blauwe wijzers/cijfers dan zou ik die kiezen, maar deze zwarte versie laat me helemaal koud. De chrono is mooier in deze battle maar dan zou ik 'm zelf op een donkerbruine of cognac met contraststitching band zetten. Dus de chrono houden wat mij betreft.

Heb je geen foto van de achterkant van de 7 days?

1 like

Voor mij zou het een makkie zijn de IW500109 Portuguese 7 days zwart zou zeker blijven.

Ik zou t wel weten!

De 7 Days houden!

Mooi! :ok_hand:

Groeten,

Noel.