Welke jubilee hoort er bij een 1603 (1977-er)

Weet iemand een overzichtje te vinden welke banden er bij welk rolexmodel horen. Ik kan er zo snel geen vinden. (oysterworld, oysterinfo etc).

Ik ben nu naar een 77-er aan het zoeken (mijn geboortejaar). Nu kom ik veel horloges tegen op leer… dat wil ik niet… als ik er een band bij wil, welke is dan origineel en hebben jullie ook een idee van prijs. waar moet ik rekening mee houden?

dank alvast!

Een 7836 Oyster met B code op de clasp?

Of uitwijken naar Amerikaanse modellen waar het jaartal in de clasp is geslagen.

Maar waarom die jaartallen najagen? Ik snap het op zich wel maar een goed exemplaar vinden wordt al een kunst op zich. Ik denk 300,- tot 400,- voor een folded jubilee en 500,- tot 750,- voor een goede folded Oyster…

Gr. Roel

Ben het met krabong eens. Liever een 77-er klok met strakke 91-er jubilee, dan met een tijdsconform uitgelubberd exemplaar.

Ow… ik zie net pas dat je alleen om info omtrent een jubilee vraagt… sorry :wink:

gr. Roel

Een Datejust hoort toch aan een jubilee, roel?

idd de band maakt me niet veel uit, gewoon een jubilee voor een oude datejust… moet ik dus kunnen redden voor een 3 a 4 honderd…

waar komen die geregeld langs? zeker vrf?

Een Datejust mag ook aan een Oyster, check die Italiaanse site maar eens. En onze eigen Zeemeester Vince heeft ook zo’n exemplaar gehad. Je moet wel op zoek naar de juiste eindstukjes.

Ik heb laatst een 77’er folded verkocht… ik heb al een mail gestuurd of ik dat ding eventueel terug kan krijgen;

Je moet in elk geval op zoek naar een 6251H;

Let op de krullen van het Rolex logo - kijk naar het kroontje op de clasp -; links eindigt de krul boven en rechts eindigt de krul beneden. Fakes eindigen gelijk.

Gr. Roel

Roel,

supertop! Dank voor je kennis. Ik begrijp dat ik moet letten op hoe de krul eindigt naast het kroontje? Ik zie nl wel verschil :slight_smile: :slight_smile:

nu ga ik bedenken of ik het ga doen…