Weet iemand een overzichtje te vinden welke banden er bij welk rolexmodel horen. Ik kan er zo snel geen vinden. (oysterworld, oysterinfo etc).
Ik ben nu naar een 77-er aan het zoeken (mijn geboortejaar). Nu kom ik veel horloges tegen op leer… dat wil ik niet… als ik er een band bij wil, welke is dan origineel en hebben jullie ook een idee van prijs. waar moet ik rekening mee houden?
Of uitwijken naar Amerikaanse modellen waar het jaartal in de clasp is geslagen.
Maar waarom die jaartallen najagen? Ik snap het op zich wel maar een goed exemplaar vinden wordt al een kunst op zich. Ik denk 300,- tot 400,- voor een folded jubilee en 500,- tot 750,- voor een goede folded Oyster…
Een Datejust mag ook aan een Oyster, check die Italiaanse site maar eens. En onze eigen Zeemeester Vince heeft ook zo’n exemplaar gehad. Je moet wel op zoek naar de juiste eindstukjes.
Ik heb laatst een 77’er folded verkocht… ik heb al een mail gestuurd of ik dat ding eventueel terug kan krijgen;
Let op de krullen van het Rolex logo - kijk naar het kroontje op de clasp -; links eindigt de krul boven en rechts eindigt de krul beneden. Fakes eindigen gelijk.