Welke kiezen jullie? Omega Seamaster Cosmic of Genéve

Hoi allemaal,

De vorige keer ben ik heel goed geholpen door jullie. Ik hoop dat dit de laatste keer is voordat ik me echte eerste horloge heb.

De persoon vraagt voor beide horloges 350 euro.

Nu heb ik drie vragen over de horloges, valt jullie wat op aan de horloges? Voor welk van deze 2 zouden jullie gaan? Vinden jullie ze beide 350 euro waard. De Seamaster Cosmic heeft een namaak omega band.

Alvast bedankt voor de hulp!

2 likes

scam.

een Cosmic + Geneve voor 350 is echt veeeel te laag. de Cosmic alleen al zou tussen de 500-700 zijnz

Beide zien er redelijk strak en ongepolijst uit. Kronen hebben beide de Omega signering zo te zien. Wijzerplaat en wijzers netjes. Glaasjes misschien wat krasjes. Kast Geneve lijkt aardig wat krassen te hebben. Maar kan ook door de foto zo lijken. Beide misschien een beurt nodig? Hou daar rekening mee. Beurt automaat min. ca 250.

Achter deksel cosmic heeft veel tekst, is dat orgineel? Dat model ken ik persoonlijk niet.

Welke te nemen? Kwestie van smaak. Ik zou zelf dan de Geneve nemen, al is die wat “gewoner” .

Is de verkoper betrouwbaar? Wanneer er een beurt bijkomt en kast en/ of glaasje moet nog gedaan worden is de prijs hoog genoeg zou ik zeggen. Indien mogelijk horloge eerst echt gaan zien, zou ik zeggen.

Het is 350 per stuk. Sorry als dat niet duidelijk was.

De plaat van de Genève begint een beetje slecht te worden als ik het goed zie. Maar de Genève is dan wel weer een automaat, geldt dat ook voor de Seamaster? (Staat er niet op, ik kan me voorstellen dat je dat misschien liever hebt dan een handwinder)

Ik zou voor de Seamaster gaan, maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

2 likes

haha ik ben niet op zoek hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Dan nog steeds een (zéér) nette prijs. Pas een beetje op. Waar staan ze te koop?

Oh sorry, ik heb per ongeluk jou geantwoord. Was meer aan TS gericht.

Ja inderdaad, wel of geen automaat is ook een kwestie. Die Seamaster lijkt een handwinder te zijn? Zelf heb ik alleen Omega handwinders. Degelijk en vooral voordeliger bij eventueel onderhoud. Maar ik heb dan ook aardigheid aan dagelijks er even mee bezig te zijn. Allemaal persoonlijke keuze.

1 like

Iemand uit dit forum bied ze me aan. Hij heet Magni80 en is hier ook al langere tijd actief. Hij vertelde me dat die me graag helpte met me eerste luxe horloge.

https://www.horlogeforum.nl/u/Magni80/summary

Hij heeft ook nog deze te koop voor 190. Daar twijfel ik ook nog aan maar het is een quartz

1 like

Oooh zeg dat dan. Marnix is 100% betrouwbaar.

1 like

De Seamaster loopt op 10 seconden elke dag.
De andere 4 seconden per dag.

Ja dat dacht ik al :)! Ook super goede ervaringen met hem tot nu toe

Cosmic! Geweldige horloges met monocoque waterdichte kast, crosshairs dial en erg goed uurwerk. Die Genève vind ik maar mwaah.

1 like

Ziet er goed uit hoor. Zeker nu ik hoor wie de verkoper is. Blijft het punt dat ik even zou vragen wanneer de laatste service is geweest. Ik hou zelf max circa 10 jaar aan als interval.

Die laatste spreekt mij als model minder aan. Is opnieuw persoonlijk, niks mis mee verder. (Moet kroon niet gesigneerd zijn bij die laatste?) Niet goed te zien.

2 likes

Uit de 3 opties vind ik zelf de Cosmic het mooiste vwb design; klassiek en typisch Omega met mooie wijzerplaat: verveelt nooit!
(Die Genève vind ik door de wijzerplaat écht minder mooi.)

Die Cosmic heeft wel een keer een beurtje nodig zoals Magni laat zien en dat kost ook wel serieus geld.

Ik begrijp dat het geld in je zak brandt; misschien je zoektocht eens een paar maanden de tijd geven in plaats van dagen? :smiley:

P.s. verstandig dat je alleen binnen het forum zoekt; vintage Omega is een mijnenveld!

P.p.s is die quartz geen optie om mee te beginnen? Wél een geinig opvallend horloge!?
(Zoek & spaar je daarna weer verder met je 1e echte Omega om de pols! :sunglasses: )

1 like

Ja! Jaroen, je hebt helemaal gelijk. Vind de quartz ook wel geinig en ik denk dat dit wel een mooi horloge is om mee te beginnen. Dit omdat ik heb gehoord dat er weinig onderhoud zit aan quartz. Denk dat ik er een mooi blauw bandje op zet en heb ik mijn eerste echte omega om me pols :slight_smile:

2 likes