Welke King Seiko verdient de nummer 1 plek?

Prachtige collectie!

2 likes

De limited KSK heruitgave natuurlijk. SJE083J1.

1 like

Als ze er een uurwerk in hadden gedaan die recht doet aan het horloge ja, maar in de huidige configuratie nee.

Wat is er mis met de 6L35?

Deze :wink:. 5625 en 5626 zijn top.

16 likes

Erg mooi horloge, bedoelde eigenlijk met deze post wel de vintage modellen!

Ik voel me buiten gesloten. :flushed::face_with_monocle::rofl::rofl:

3 likes

Een KS had altijd een eigen ontworpen uurwerk of een eigen uurwerk variant. De 6L35 is een standaard uurwerkje dat in allemaal modellen al gebruikt is.

1 like

Ben je niet in de war met de 6R35?

De 6L35 is wel een stapje beter/minder gebruikt

Maar niet exclusief een uurwerk voor de KS dus :wink:

Puur op looks,

Deze time only en kastvorm.

En dan idd wat @koekoek zegt. De wijzerplaat icm met het zwart op de indices en wijzers en geen datum. Alleen tijd. :ok_hand:

Datum is in dagelijks gebruik natuurlijk handiger. :grin:

6 likes

Daar heb je inderdaad gelijk in

Op zich niks maar de prijsstelling van die heruitgave is dusdanig dat er best een verfijnder uurwerk in had gemogen. De 6XXX vind ik niet echt bij de hogere klasse uurwerken horen, ook als je de specs vergelijkt. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik heb er laatst een review over gelezen waar dit ook als punt naar voren werd gebracht. Zal eens zoeken of ik dat nog kan vinden.

1 like

Ik heb ze eens beiden (45-7001 vs 5625-7000)
online bekeken maar waar ziiten de verschillen in kastvorm? Ik ben me wat ah oriënteren ogv KS. Dank!

Ik moest gelijk aan deze denken bij het lezen en van de post. Gaat met name om de combinatie King Seiko en 6R35…
Voor het bedrag dat men voor de nieuwe King Seiko vraagt, mag je best een beter uurwerk verwachten zo is de gedachte.

1 like

Exact, deze review bedoel ik👍🏻

Ik vind het lastig uit te leggen maar volgensmij vooral de lugs en de breedte in hoe ze naar het midden toelopen

Een archieffoto

3 likes

Mijn idee hoor.
En je hebt een veel nieuwer horloge, geen oud geval :stuck_out_tongue:

Er zijn welgeteld 8 Seiko modellen geweest met een 6L35. Dat maakt het bijna een eenhoorn.

Maar leg me nou eens uit: wat maakt het ene reet uit hoe vaak dat uurwerk gebruikt is? Het is een erg goed uurwerk. Ik ben er zeer over te spreken.

Soprod heeft de ontwerpen van de 4L en 6L niet voor de kat z’n viool gebruikt als inspiratie voor de eigen higher end uurwerken, en de 6L concurreert met de 2892A2, een uurwerk wat ik ook hoog heb zitten.