Welke King Seiko verdient de nummer 1 plek?

Ze hebben het altijd over de spec in de reviews, maar aan de kroon en op de timegrapher is het een snaarstrak uurwerk. Ik heb er twee, en ik ben groot fan. Sterker nog: ik heb er op dit moment één om. ,:wink::+1:

1 like

Het is een King Seiko, dat zou iets speciaals moeten zijn en ook met een speciaal KS uurwerk zoals traditie is bij de KS.

Ik vind de 6L plenty speciaal. Als je over de 6R begon te zeiken, prima, maar nou zoek je spijkers op laag water. Of was het nou iets met mieren of slakken?

Een uurwerk is natuurlijk een belangrijk deel van een horloge. Vroeger in de KS tijd zelfs het belangrijkste. Om zo iets dan weg te wuiven met een wat maakt het uit. :woman_shrugging: Niks tegen de 6L35 maar het is geen KS waardig uurwerk omdat het geen speciale KS variant is.

Ik weet het niet. Ik vind het ontwerp belangrijker. Ik denk dat negen van de tien mensen hier die op King Seiko geilen dat doen omdat die horloges mooi zijn, daarna om het verhaal van de concurrentie met de Zwitsers en met Grand Seiko, en tot slot herinneren die mensen zich dan dat er ook nog een soort van uurwerk in zat.

Dat gezegd hebbende, de 6L is een prima uurwerk. Waarvan het, kuch, datumverzet het ook nog eens goed doet, kuch kuch.

Maar goed, ik ben dan ook geen fundamentalist.

1 like

De Seiko KS 5626 -7111 1973 ( Crosspost ) als vervolg op de 7010 waarbij de Tanaka design kenmerken volledig aanwezig zijn .

4 likes

De beste KS vind ik echter de 5256 -8000 en 8010 de laatste modellen welke maar 1jaar 1975 in productie waren en voorlopig de laatste vertegenwoordigers van de mechanische King Seiko waren .Ik meen dat dit uurwerk later als basisontwerp diende voor een nieuwe generatie mechanische lijn van Seiko ,na de quartz hype zal ik maar zeggen .
Er zijn vast leden die, deze moeilijk te vinden, modellen hebben en een foto willen plaatsen ?

Nice! Ik heb ‘m in date only

3 likes

Heel mooi zeg ,dank voor je reactie en je foto

1 like

Ik zou hier graag nog even wijzen op het volgende artikel wat een mooi overzicht geeft over de historische lijn van automatische King Seiko’s. Zie Google.

https://www.thewatchsite.com/threads/a-history-of-the-classic-automatic-king-seiko-previously-posted-on-watchuseek.

jemig… als ik toch de lotto zou winnen… super collectie dit!

Dankjewel! Maar deze heb ik niet in 1 keer gekocht. Er zijn jaren aan zoeken aan vooraf gegaan. Maar ik ben zeker tevreden met mijn collectie, hier op het forum zijn nog een paar forianen die nog mooiere exemplaren bezitten.
@bAAx ik denk dat hij de echte baas is :grin: en de echte knallers heeft.

1 like

oke, ik vind het een mooie verzameling. Ik ben nog geen jaar aan het verzamelen en heb vooral low budget vanalles wat maar uiteindelijk moet er wel lijn in komen, en die van jou is een mooi voorbeeld haha… en showt @bAAx ze ook hier op het forum?

Leuk overzicht! Maar ik mis de 49999. :wink:

Ik vond dit model toen ik naar een geboortejaar horloge zocht.
De 49999 is heel beperkt geproduceerd - in 1964 dus :partying_face: - staat bijna gans vooraan in de King Seiko lijn en is de voorloper van de 44999.
Voor mij kan er dus maar 1 bovenaan staan. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Deze zou volledig origineel zijn. En wat een case back! :lion::heart_eyes:

8 likes

Prachtig Wimm ! Tijd voor een nieuwe serie foto’s ? :smiley:

1 like

Dank :pray::blush:
Ik ben bezig om uit te zoeken waar ik hem een kosmetische beurt kan laten geven.
Het nieuwe bandje kan ik alvast laten zien :innocent:

6 likes

Fraai, puur 70s! Hier een mooie Vanac van de andere kant.

7 likes

Staat lekker fris op de (lente) groene band :+1:

1 like

Mooi horloge man :ok_hand: ben aan het zoeken naar een mooi exemplaar :innocent:

1 like

Tot vandaag aan toe is de 15034 voor mij de topper van de kings

Maaaaaaaarrrrr, morgen komt als het goed is, mijn 49999 binnen….
Dus wie weet een nieuwe king of kings

9 likes