Het is nu een beetje bedeesd in de horlogedoos, met weinig kleur. Dus er mag wat karakter bij, wat kleur, wat bad-ass attitude. Voor als ik een thuiswerk daggie heb of gewoon op vakantie aan het strand.
Kies uit deze selectie maar geef ook zeker suggesties in de sub 500 categorie.
Ik heb een jet star gehad met hetzelfde uurwerk. Dat was zeer bijzonder om te zien. Voor je gevoel loopt hij te langzaam. Maar na 1 week nog steeds 0 sec afwijking. Indrukwekkend.
De NY0040 heb ik gehad en die fit is hemels om de pols. Heb de myota zelf gereguleerd naar cosc. Maar ik vind de look en de kleur wel wat safe. Wat tam.
Ja, niet dat ik nou zo rijk ben. Maar als het om de prijsklasse tot zo’n 500 gaat, maakt het mij niet zo heel veel meer uit of het nou 2, 3 of 400 euro kost. Ik ga dan gewoon voor een leuk merk dat meer dan prima horloges levert, die ook nog eens zeer comfortabel dragen en mij qua looks aanspreken. En ik kan gewoon niet met droge ogen beweren dat een H.G.P. ‘duur’ is. Dat gaat gewoon nergens over, vind ik. Ja, een Citizen is natuurlijk een heel goed horloge, voor een heel scherpe prijs. Maar ik ben in de afgelopen ruim 30 horlogehobbyjaren nog nooit in de verleiding gekomen om er een te kopen. Ik weet niet. Prima spul. Maar ze doen het gewoon niet voor mij. Is heel persoonlijk, ik weet het. Nou ja, de duikers van H.G.P. doen me meer, in ieder geval. Dus daar zou ik voor kiezen (en heb ik ook gedaan, nu 2x).